Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

9-lukkalaisen ammatinvalinnasta. Tassa odotellaan kutsua paasykokeisiin ja minua pelottaa etta nuori ei paase yhtaan mihinkaan. Itsea sita ei asia vaivaa yhtaan. Onko muita?

Vierailija
21.03.2007 |

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä numeroita voi jälkikäteenkin korottaa.

Vierailija
2/14 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla aika hurja koulu johon hakee.. olisko kannattanu hakea johonkin semmoseen johon pääsee sillä hyvällä todistuksella, jolla hakee sellaseen paikkaan johon vielä pääsykokeetki..

Toisen asteen ammatilliseen koulutukseen tai lukioihin ei normaalisti pääsykokeita ole..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse laittanut kuin yhden hakuvaihtoehdon, enkä jännittänyt laisinkaan. Tiesin pääseväni. Mitä sitä turhia stressaamaan?

Vierailija
4/14 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukioon oli tarkoitus mennä, " kaikki" piti sitä itsestäänselvyytenä, paitsi OPO, joka painosti mua hakemaan ammattikouluun, kenenkään ei olis kuulemma pitäny mennä lukioon. Mun keskiarvo oli vähän ysin päälle.

Hain sitte kolmeen " parhaaseen" lukioon (eli missä oli korkeimmat keskiarvovaatimukset) ja taas oli opolla asiaa, en kuulemma millään pääse.

Sit vanhemmat eros ja mua ei kiinnostanu mikään.

Ja pääsin muuten ihan helposti yhteen niistä hakemistani lukioista.

Vierailija
5/14 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

etaan kaikki hakijat.

Vierailija
6/14 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolissaan on oltava jos nuo olivat vaihtoehdot ja 7 keskiarvo..

Ja ammattikouluunko 7 keskiarvolla pääsee mihin vaan? Eipä pääse ei..

Vierailija
7/14 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun syksyä menee pidemmälle, lopettajia on aina.

Vierailija
8/14 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiarvo ei kerro oikeaa tasoa koska hän on fiksumpi opettajankin miekestä, patalaiska vain. Ala-asteella vielä luokkansa paras poika, stipendejä jne.

Vierailija
9/14 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aina on niitä yritteliäämpiä ja paremmat arvosanat saaneita. Jos ei pääse mihinkään, tekisin jo nyt diilin nuoren kanssa, että jos ei mitään paikkaa noista irtoa, on hänen mentävä kymppiluokalle.

Vierailija
10/14 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Luokattomassa kurssimuotoisessa oppilaitoksessa on mahdollista myös yksittäisten aineiden opiskelu. Mäkelänrinteen aikuislukiossa voi mm. korottaa peruskoulun tai lukion päästötodistuksen arvosanoja, täydentää tutkintoaan puuttuvilla oppiaineilla ja laajemmilla oppimäärillä tai opiskella harrastuksenomaisesti esim. kieliä."

(Mäkelänrinteen aikuislukion sivut)

Vierailija
11/14 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedoksi sille joka sanoi ettei kokeita ole

Vierailija
12/14 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittelisi 15-vuotiaalle iltaopiskelua!

Itse vaihdoin päivälukion iltalukioon 17-vuotiaana, ja ratkaisu ei ollut hyvä. Varsinkin patalaiskalle aikuislukioiltaopetuksena ei ole hyvä ratkaisu.

Päivälinjalle jonnekin. Vaikka kymppiluokalle jos peruutuspaikkoja tai sopivia jämäpaikkoja ei löydy.

Toivotaan, että poikasi pääsee kouluun!! Olisi kiva jos kävisit kertomassa tähän ketjuun miten sitten kävi :)

Vierailija
13/14 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

inkään

Vierailija
14/14 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjatkaa, jos olen väärässä.

Itse kun hain peruskoulun jälkeen kauppikseen, äitini jännitti vatsa kuralla monta viikkoa ja itse olin varsin levollisin mielin. Ei jännittänyt pätkän vertaa ja varmasti päälle näytti siltä, ettei olisi voinut vähempää kiinnostaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän