Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko teillä menee yhdellä aterialla ruokaa (4 henkilöä)

Vierailija
20.05.2025 |

Minä kauhistelen meidän kauppalaskuja, kun tuntuu että kauppaan menee paljon rahaa ja aina kun teen mielestäni ison annoksen ruokaa, niin kaikki menee silti kerralla. Olisi siksi kiva kuulla vähän, että miten muilla...?

Meidän perheeseen kuuluu siis äiti, isä ja 2 poikaa (18v ja 21v).

Esim. tänään keitin riisiä (määrä 5 dl raakana) ja sen kanssa kanakastiketta, jossa oli 700g kanaa, 2 purkkia ruokakermaa ja lisukkeena salaattia. Itse en siitä syönyt, vaan nää perheen miehet veti koko satsin keskenään niin, että vain toiselle pojalle saatiin siitä töihin annos evääksi.

Makaronilaatikon nää syö myös keskenään, siihen laitetaan pussi (400g) makaronia ja 400g paistijauhelihaa. Siitä tuli siis 4 annosta, eli jälleen 1 annos jäi evääksi. 

Eli yhdellä aterialla menee helposti, jos kaikki syö, niin joko 400g jauhelihaa tai 700-800g kanaa. Pitäis tehdä tuplamäärät, jotta saisi riittämään vielä töihinkin eväät. Huh huh!

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan pöydässä todella vähän ruokaa. 

Ei ihme, ettei riitä.

Nuoret miehet syö paljon, ja pitääkin syödä, kun kulutus kovaa.

Miten aloittaja edes ihmettelet, jos noin vähäinen määrä ruokaa ei riitä 3 miehelle ja sinulle. Ei tuollainen määrä voi riittääjäön. 

Nuoret näkevät nälkää. 

Tuplaa annokset! 

Vierailija
82/93 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montakos grillimakkaraa teillä pojat syö kerralla?

Neljästä kahdeksaan. Riippuu vähän makkarasta ja siitä, onko muutakin tarjolla. Kolmelle teinille ja itselle yht. 6 pakettia makkaraa, jolloin yleensä ei lopu kesken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajan pöydässä todella vähän ruokaa. 

Ei ihme, ettei riitä.

Nuoret miehet syö paljon, ja pitääkin syödä, kun kulutus kovaa.

Miten aloittaja edes ihmettelet, jos noin vähäinen määrä ruokaa ei riitä 3 miehelle ja sinulle. Ei tuollainen määrä voi riittääjäön. 

Nuoret näkevät nälkää. 

Tuplaa annokset! 

Aikuiset ukot voi tuplata annoksensa ihan itse. Ei se ole äitylin vastuulla.

Vierailija
84/93 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät nuo ruokamäärät aikuisten miesten syömiksi paljolta kuulosta. Riippuu tietysti siitäkin, mitä muuta he syövät - tuohan on vain yksi ateria, josta kerrot. 

Ei todellakaan ole oaljon. Johan yksi mies syö tuo 400g lihas yksinään. Aloittajalla nähdään nälkää. Miten ihmeessä et ole tietoinen että nuoret miehet syövät kuin hevonen. Teillä ei syödä kun ei ole mitä syödä. Onko rahat vähissä vai muuten vaan pitää rajoittaa kuluttavien poikien ruokamäärää. Ehdottomasti lisättävä ruokaa pöytään.

Kerro ruokamäärä 3 tai 4.

Vierailija
85/93 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teinipojat syö paljon.

Meitä on kolme, lapsi alakouluikäinen. Meidän lämmin ruoka on puolet tuosta mitä teillä (350g filesuikaleita,purkki juustokermaa, n. 2,5 dl riisiä)  lisäksi lämpimiä kasviksia pieni pussillinen pikaisesti keitettynä sekä salaattia ja raejuustoa. Jää aina yli yksi lämmin annos sekä salaattia. Mies syö lämmintä ruokaa sen verran mitä minä ja lapsi yhteensä, oli ruoka mitä hyvänsä. Minä en yleensä ota riisiä/pastaa/perunaa vaan pelkkiä kasviksia ja salaattia sekä raejuustoa kastikkeen kanssa.

Ihmiset näkee siis nälkää. 

Vierailija
86/93 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät nuo ruokamäärät aikuisten miesten syömiksi paljolta kuulosta. Riippuu tietysti siitäkin, mitä muuta he syövät - tuohan on vain yksi ateria, josta kerrot. 

Ei todellakaan ole oaljon. Johan yksi mies syö tuo 400g lihas yksinään. Aloittajalla nähdään nälkää. Miten ihmeessä et ole tietoinen että nuoret miehet syövät kuin hevonen. Teillä ei syödä kun ei ole mitä syödä. Onko rahat vähissä vai muuten vaan pitää rajoittaa kuluttavien poikien ruokamäärää. Ehdottomasti lisättävä ruokaa pöytään.

Kerro ruokamäärä 3 tai 4.

Äijät voi iha ite lisätä ruokaansa. Se ei ole äipän vastuulla.

Vierailija
87/93 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainaus aloituksesta:

"Makaronilaatikon nää syö myös keskenään, siihen laitetaan pussi (400g) makaronia ja 400g paistijauhelihaa. Siitä tuli siis 4 annosta, eli jälleen 1 annos jäi evääksi."

Niin. No, meillä tuosta samasta määrästä lihamakaronilaatikkoa (teen munamaidolla) syö kaksi aikuista kolmena päivänä varsin hyvän kokoisen annoksen kumpikin.

Todella pieniä määriä miehille.

Vierailija
88/93 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä mies syö edes täyttä lautasellista ruokaa joka aterialla. Minusta tuntuu että itse syön enemmän. Miehellä toimistotyö, mutta liikuntaa ja harrastuksia lisäksi. Meillä syödään lämmin ruoka 2xpvässä, lisäksi aamupala, välipala ja iltapala. 

Kuulostavat aivan jättimäisiltä nuo teidän ruokamääränne.

Vierailija
89/93 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lainaus aloituksesta:

"Makaronilaatikon nää syö myös keskenään, siihen laitetaan pussi (400g) makaronia ja 400g paistijauhelihaa. Siitä tuli siis 4 annosta, eli jälleen 1 annos jäi evääksi."

Niin. No, meillä tuosta samasta määrästä lihamakaronilaatikkoa (teen munamaidolla) syö kaksi aikuista kolmena päivänä varsin hyvän kokoisen annoksen kumpikin.

Todella pieniä määriä miehille.

Syötkö sinä tosiaan reilun litran lihamakaronilaatikkoa kerralla? Mahdat olla melkoinen syöttöporsas. Yhdestä reilusta neljän litran vuoallisesta tulee kuusi yli puolen litran annosta ja sekin on jo lähes liian iso annos kun lisäksi on salaattia/kasvista ja leipää.

Vierailija
90/93 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön yhdellä aterialla 300-400g valmisaterioita. Maksaa joku 3e per annos päivittäin.

Vierailija
91/93 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä 700g kanasta pitäisi saada helposti kastike viidelle. Suomessa syödään ihan järkyttäviä annoksia. Tuosta määrästä broilerisuikaleita sa kyllä tehtyä kastikkeen useammalle. Riittää myös yksi purkki kermaa, kun paistettujen suikaleiden sekaan laittaa 2 rkl vehnäjauhoja ja antaa imeytyä rasvaan ja sekaan vettä ja lopuksi, kun kastike on sakeutunut niin kermaa. Itse laitan kermaa vain yhden purkin, kun teen neljälle. Usein saan jatkettua kastiketta esim silppuamalla sekaan sipulia ja paprikaa reilusti. Silloin en laita kermaa. 

Ei ruokakermoja muttei myöskään vehnäjauhoja vaan oikeaa kermaa. 

Miksi oikeaa kermaa?

Vierailija
92/93 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teinipojat syö paljon.

Meitä on kolme, lapsi alakouluikäinen. Meidän lämmin ruoka on puolet tuosta mitä teillä (350g filesuikaleita,purkki juustokermaa, n. 2,5 dl riisiä)  lisäksi lämpimiä kasviksia pieni pussillinen pikaisesti keitettynä sekä salaattia ja raejuustoa. Jää aina yli yksi lämmin annos sekä salaattia. Mies syö lämmintä ruokaa sen verran mitä minä ja lapsi yhteensä, oli ruoka mitä hyvänsä. Minä en yleensä ota riisiä/pastaa/perunaa vaan pelkkiä kasviksia ja salaattia sekä raejuustoa kastikkeen kanssa.

Ihmiset näkee siis nälkää. 

Iso lautasellinen ruokaa, josta puolet kasviksia ja salaattia, ihan ruokaympyrän mukaisesti. Salaatissa on mm. juustoa ja oliiviöljykastike ja raejuustoa lisäproteiiniksi. Ei tarvi edes leipää ottaa kun maha tulee varmasti kaikilla täyteen muutenkin. 

Vierailija
93/93 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 2 lasta (6v ja 3v) ja minä ja mies. Jos esim.makaronilaatikko, niin siitä syödään kaksi päivää tai siis kahdella aterialla. Teen aina salaatin tai muuta kasvislisuketta, jota itse otan yli puolilautasellista ja mies myös. Lapsetkin ottaa aina jonkin verran myös lisuketta. Leipää saa lisäksi, jos haluaa (yleensä vaan keittoruualla).