Niinistö lahjoittaa kansanedustajan palkkionsa hyväntekeväisyyteen!
Eli se siitä mulle-mulle-mulle kaikki mulle kokoomuslaisesta politiikasta =) Hyvä Sauli!
Kommentit (80)
Ehdotan vaalijärjestelmää muutettavan siten, että kaikki nukkuvat äänet lasketaan automaattisesti demareille. Samoin yhteiskunnan varoista on korvattava jokaiselle taksikyyti äänestypaikalle ja kristillisiltä pyydettävä konsultointiapua neuvotteluihin, joilla tilataan vaalipäiväksi aurinkoista ja keväiset + 10 astetta.
Saulin julkisuuskuva tuskin tässä paljon heiluu, kun kyse ei ole yhden tai kahden kauden edustajasta. Mun mielestä kansa mielistee Saulia kun antoi sille yli kaksi kertaa enemmän äänin kuin toiseksi suosituimmalle ehdokkaalle ja sitten vielä vaativat sitä pääministeriksi.
Vierailija:
Vierailija:
ryhmäkurin nimissä hoitaa asioita kovien arvojen puolesta.niinku sauli joutuisi alistumaan ja ryhmäkurin mukaan menemään. lipevä setä, jonka todelliset arvot on kaukana pehmeistä.
veikkaisin että toi lahjoittaminen on tapahtunut lähinnä siitä syystä, että täytyy kiillottaa jo ennestäänkin loistavaa (yhtä loistavaa kuin stubin hampaat!) julkisuuskuvaa. mielistellä kansaa.
ja kun KUITENKIN se saa parempaa liksaa yhä kuin kansanedustaja, niin ei se kovin paljoa tossa UHRAA. oma elintaso kuitenkin säilyy.jos joku lähtee esim sairaanhoitajan duunista, niin paljonko ja kauanko sille maksetaan siirtymäkorvauksia?
vaikka eihän se olekaan niin tärkeää työtä ;D
ja menisi tiukoista määrärahoista (meidän verorahoista), toisin kuin niinistö... se saa rahaa eusta(?) eli loppupelissä myös verorahoista, mutta noi rahat ei taida olla niin tiukoilla, kuin esim sairaanhoitoon käytettävät varat. nam.
ihana sauli. kansan mies. ihan kuin me.
Jos yhtään vasureita lohduttaa, niin kyllä sieltä muutama eduskunnasta leppäkeihään lailla lentänyt ex-kansanedustaja SDP:stäkin pääsee nauttimaan kansanedustajaneläkkeestä ja ikääkin on niin vähän, että luultavasti vieläpä hankkivat toisen työnkin. Mielenkiinnolla jään kuulemaan, miten paljon ja mihin tarkoitukseen he rahojaan lahjoittavat. Enkä muuten itse äänestänyt Kokoomusta.
Vierailija:
Vierailija:Mutta se lähtökohdista. Mielestäni vielä PALJON oleellisempaa on se, mitä tapahtuu, kun joku " hyvistäkin lähtökohdistaan" huolimatta syrjäytyy. Esim. mielenterveyspalvelujen osalta tilanne on karmivan huono - no hyvätuloiset voivat tietysti itse rahoittaa terapiansa. Samoin pitkäaikaistyöttömien osa on usein todella ankea - tiedäthän ettei moni saa senttiäkään rahaa, kun puolison tulot ylittävät tietyn (hyvin alhaisen) tulorajan?
Kyllä tulee kansalaispalkkaa ikävä...
t: 48/52 ja mitä lie...
pelottavaa miten jotkut näkee nää asiat.
mutta siis joo. itselläni juuri tämä tilanne, että miehen tulot ylittävät niukin naukin rajat, ja aktiivisesta työnhausta huolimatta olen työtön. mitään hinkua ei olisi olla kotona.
tulot NOLLA euroa. pyydän avopuolisoltani rahaa, kun haluan mennä kauppaan.
valinta ei ole ollut oma. enkä siitä aio tässä enempää lässyttää.mutta yks lysti oikeasta ja vasemmasta.
minä kaipaan INHIMILLISYYTTÄ. en pukumiehiä suurissa autoissaan, vieraantuneina meidän arjestamme.
kuinka moni joutuu kuun lopulla laskemaan mihin rahat riittää? siirtämään hieman laskun eräpäivää? syömään kotona, koska se on edullisempaa? kauhistuvan bensan hinnan nousua? niinistö? p-n kauppi? stubb?oksettaa ihmisten muovisuus.
nauratti kun HS:n jutussa muutama viikko sitten sanottiin että meitä kusetetaan kiinan halpakamoilla, mutta vielä isompi kusetus on siinä että aasiassa hienostolle on uskoteltu että meidän burberry on hienoa. että he ovat tässä uhreja.
hip ja hei.
liputtakaa kuinka paljon vain kokoomuksen puolesta. pian maksamme itse koulutuksemme, eivätkä sairaat lapsemme pääse hyvään yleiseen terveydenhoitoon, vaan maksamme valtavia summia yksityisille. ja mielenterveyspalvelut... antaa mennä!
tuntuu vasta kun kolahtaa omalle kohdalle. kun oma lapsi sairastuu esim skitsofreniaan.kurahousut ja tarjoussämpylät. lähellä kokoomuksen arkea.
voisi jotenkin ylevöittää ihmistä. Jos ihminen ei kykene äänestämään (sairaille ja vanhoille kyllä järjestetään mahdollisuus) niin ihan turha valittaa siitä ketkä valitaan. Ihan ikiomaa tyhmyyttä se on. Ja 68% on kuitenkin aika paljon enemmän kuin 32%, joten eiköhän tuo eduskunta noudata kansan tahtoa.
Lahjoituksista sen verran, että minusta on ihan oikea ja kohtuullisen yleinen ajatus se, että hyväosaiset ihmiset antavat omastaan. Aika lailla kaikki me Suomessa olemme hyväosaisia, joten ihan hyvä olisi jokaisen meistä opetella kuukausittaiseen lahjoittamiseen. Eikä raha ja menestys tee ihmisestä pahaa tai kovaa, miettikää vaikka Bill Gatesia joka on lahjoittanut jo aivan uskomattomat määrät rahaa tosi hyviin kohteisiin.
Kansanedustajaeläke luotiin, jotta jokainen arvokasta kansanedustajatyötä tehnyt saisi nauttia arvokkaasta vanhuudesta. Tosin tässä oli jo ajatus että köyhänä edustajaksi päässyt ei voi palata samaan kurjuuteen uudelleen, vaan kansanedustajille pitää taata arvokas vanhuus jo sivistysvaltion nimissä.
Eikö silloin kaikkien ex-kansanedustajien, jotka saavat työllään nyt ansioita, pitäisi lahjoittaa edustajaeläkkeensä pois, sillä hehän eivät tarvitse sitä tarkoitukseen, johon se on annettu.
En tiedä yhtäkään tällaista edustajaa. Kerran yksi kommentoi sitä telkkarissa että " noh se on nyt vain minulle lainmukaisesti lain suoma etu" ikään kuin tämä vapauttaisi omista moraalipohdinnoista. Ei valitettavasti jäänyt sanojan nimi mieleen.
Vierailija:
voisi jotenkin ylevöittää ihmistä. Jos ihminen ei kykene äänestämään (sairaille ja vanhoille kyllä järjestetään mahdollisuus) niin ihan turha valittaa siitä ketkä valitaan. Ihan ikiomaa tyhmyyttä se on. Ja 68% on kuitenkin aika paljon enemmän kuin 32%, joten eiköhän tuo eduskunta noudata kansan tahtoa.
mä ainakin äänestin, ja mulla on oikeus olla helvetin pettynyt että kokoomus-muovi-ihmiset jyräsi. eniten kai olenkin pettynyt kanssaäänestäjiin, en niinkään niinistöön. kyllä sen sieltä ulos saisi, jos kansa olisi tarpeeksi älykästä.
no, katsotaan mihin tää menee. sittenpähän nähdään. pelottavaa.
Vierailija:
Suuri kansa vaan ei mennyt äänestämään näissä vaaleissa. (meillä esimerkikis sellainen myräkkä, että ei uskaltanut lähteä autolla ajelemaan) luonnon voimat koitui porvareiden eduksi näissä vaaleissa...mutta odottakaapa seuraavia vaaleja. Tuskin onnistuu toistamiseen.
Vissiin vaan väärän puolueen edustajan teko, koska tämäkin ärsyttää niin monia.
Kyllä tuo on hieno ele Saulilta, oli se hänelle sitten kuinka pieni taskuraha vaan. Kuinka moni meistä kohtuullisesti toimeentulevista lahjoittaa muutaman roposen taskurahoistaan kerran kuussa tai edes kerran vuodessa hyväntekeväisyyteen ??? Ei monikaan..
t. Ei kokomuslainen
Jos asuisin etelässä, olisit saanut myös minun ääneni. Olisin myös halunnut sinusta presidentin vuosi sitten. Nyt on hauska seurata, mikäli olet ulkoministerinä valtiovierailuja Tarjan kanssa. Saa nähdä kumpi saa enemmän arvostusta ja kenellä on enemmän asiantuntemusta myös ulkopolitiikassa.
Hieno ele sinulta luopua toisesta palkastasi. Lisää tallaista toimintaa myös muilta hyväosaisilta.
Olen itse opiskellut lainarahan turvin. Silloin alle 21 v ei saanut opintorahaa ja asumislisää, mikäli vanhemmat olivat töissä (tulorajat todella matalat) enkä vanhemmiltani saanut rahaa opiskeluun. Silti pärjään nyt ihan mukavasti ja lainat on maksettu.
Ps. Nyt en sitten äänestänyt kokoomusta, vaan perussuomalaista. Soinikin on hyvä tyyppi. Suora eikä mikään iilimato ;)
ainahan voi kritisoida, mutta turha siinä on mäkättää jos itse en tee edes tätä vähäää... arvostelijoilta kysyisin, kuinka paljon ITSE laitat hyväntekeväisyyteen?
t. ex-demari nyk. vihreä, ei siis missään nimessä kokoomuslainen
Niinistöhän lahjoitti suurehkon summan tsunamikeräykseen, jossain kerrottiin, että " summa oli viisinumeroinen" . Lisäksi hän on avustanut myös Veikko Hurstin laupeudentyötä. Niinistö ei ole mikään miljonääri, joten n. 30000 euroa vuodessa on hänelle iso summa. Nostan hattua Niinistön moraalille, ja sille, että kertoi tästä vasta vaalien jälkeen. Kertoi tietenkin siksi, että pian olisi lehdessä ollut lööppi " Niinistö nostaa kahta suurta palkkaa" . Niinistö olisi tietenkin korjannut jutun seuraavan päivän lehdessä, mutta silloin vahinko olisi jo tapahtunut. Niinistön tapa hoitaa tämä asia on oikea.
Hyviä kohteita (myös vasemmistolle)
Sotaveteraanit, sotainvaliidit, omaishoitajat, Hursti... Siis sellaiset kohteet, joissa organisaatio ei vie kaikkia rahoja.
voitaisko kysyä vaikka Fortumin Liliukselta, jos hänkin seuraisi Niinistön esimerkkiä? Hänelle tuollaiset summat ovat vielä enemmän pennosia kuin Saulille.
Vierailija:
Tässähän voisi aloittaa kampanjanvoitaisko kysyä vaikka Fortumin Liliukselta, jos hänkin seuraisi Niinistön esimerkkiä? Hänelle tuollaiset summat ovat vielä enemmän pennosia kuin Saulille.
Oli se sitten Niinistö, Vanhanen, Heinäluoma, Korhonen, Räsänen tai kuka muu tahansa joka päättää lahjoittaa omista rahoistaan pois, se on hienosti tehty! Tarkoitan tällä sitä, että jos joku noista edellämainituista saisi kahta palkkaa ja toisen lahjoittaisi, niin se olisi hyvin tehty, oli se sitten Demari tai kristillinen tai jotain muuta.
En ymmärrä mitä väärää tuossa oli. Ja oliko Sauli itse mennyt lehtitoimittajaa vetämään hihasta et mulla olis asiaa? En ole juttua lukenut, joten en tiedä.
T. Jotain muuta kuin kokoomusta äänestänyt
Ei kai Sauli ole mitenkään erityisesti ulkopolitiikkaan profiloitunut (viimeisintä pankkikeikkaa lukuun ottamatta)? Tarja on entinen ulkoministeri ja ollut paljon mukana kansainvälisissä järjestöissä, joten kyllä hänellä varmaan on ulkopolitiikka hallinnassa.
Tuohon lahjoitukseen kommentoisin, että hyvä homma, menevät rahat varmasti hyötykäyttöön.
Vierailija:
niinku sauli joutuisi alistumaan ja ryhmäkurin mukaan menemään. lipevä setä, jonka todelliset arvot on kaukana pehmeistä.
veikkaisin että toi lahjoittaminen on tapahtunut lähinnä siitä syystä, että täytyy kiillottaa jo ennestäänkin loistavaa (yhtä loistavaa kuin stubin hampaat!) julkisuuskuvaa. mielistellä kansaa.
ja kun KUITENKIN se saa parempaa liksaa yhä kuin kansanedustaja, niin ei se kovin paljoa tossa UHRAA. oma elintaso kuitenkin säilyy.
jos joku lähtee esim sairaanhoitajan duunista, niin paljonko ja kauanko sille maksetaan siirtymäkorvauksia?
vaikka eihän se olekaan niin tärkeää työtä ;D
ja menisi tiukoista määrärahoista (meidän verorahoista), toisin kuin niinistö... se saa rahaa eusta(?) eli loppupelissä myös verorahoista, mutta noi rahat ei taida olla niin tiukoilla, kuin esim sairaanhoitoon käytettävät varat. nam.
ihana sauli. kansan mies. ihan kuin me.