Lopetin melkein kaikki herkut 4.5.2025 ja paino on pudonnut nyt 7 kiloa 😳
Aiemmin söin joka päivä karkkia, useita kertoja viikossa suklaata, pullaa, keksejä, tai jäätelöä. Sipsejä harvemmin, ehkä kerran kuukaudessa.
Nyt syön normaalisti aamupalat, ruuat ja iltapalan, mutta herkkuja vähensin reilusti. Suklaata en ole syönyt lainkaan, karkkiakin vain kahtena päivänä vähän salmiakkia. Jäätelöä pari kertaa viikossa. Ja tuollainen painonpudotus. Olen yllättynyt ja järkyttynytkin. Pöhötystä tottakai alkuunsa, mutta tästä on hyvä jatkaa. Mistään en kieltäydy, mutta näköjään makeanhimostakin pääsee eroon.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä on herkut maistuneet
Pääsitpäs sanomaan, jes!
Mikään ei tällä palstalla ole niin tärkeää kuin päästä nokkimaan muita kirjoittajia.
Aloittajalle onnittelut! Ripeä alku ja varmasti hyvä tulee, kun kiinnostus terveellisimpiin tapoihin on alkanut.Vänkyttäjille ja ankeille, ikäville nokkijoille toivotan arvoistanne elämää.
Alkupöhöä toki, mutta kyllä 3 viikossa voi 7kg lähteä, kun on alkupainoa ja jos ihan hirveän vanhakaan ole. Itse olen laihtunut vielä 30-vuotiaana 9,5kg kuukaudessa. Nyt 51-vuotiaana sain ekana kuukautena vain 6,5kg pois ja en taatusti ollut löysempi syömisissäni kuin tuolloin nuorempana. Itselläni nyt saldo 9 viikon jälkeen -11kg. Nyt alkaa mennä jo hitaasti. Alussa tosiaan aina haukkaa reippaasti pois, kun yhtäkkiä säätää ruokavalion niukaksi ja terveelliseksi.
Onnea sulle. Mä lopetin herkut huhtikuun alussa, alkoholiakaan en ole tänä vuonna käyttänyt, ja paino on pudonnut kilon.
Nopeasti on paino lähtenyt. Minäkin jätin kaikki herkut, mutta painosta on lähtenyt vain 300 g/viikko ja nyt 8 viikkoa mennyt. Toisaalta ei jää roikkuvaa ihoa kun hitaasti lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Alkupöhöä toki, mutta kyllä 3 viikossa voi 7kg lähteä, kun on alkupainoa ja jos ihan hirveän vanhakaan ole. Itse olen laihtunut vielä 30-vuotiaana 9,5kg kuukaudessa. Nyt 51-vuotiaana sain ekana kuukautena vain 6,5kg pois ja en taatusti ollut löysempi syömisissäni kuin tuolloin nuorempana. Itselläni nyt saldo 9 viikon jälkeen -11kg. Nyt alkaa mennä jo hitaasti. Alussa tosiaan aina haukkaa reippaasti pois, kun yhtäkkiä säätää ruokavalion niukaksi ja terveelliseksi.
Lähtöpainoa tosiaan on. Ja ikääkin yli 50. Niukasti en kuitenkaan syö, vaikka herkut pois jätinkin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Olet kyllä syönyt tosi paljon herkkuja ennen.
Sama itsellä ollut myös.
Karkkipäivänä... voi luoja... saman päivän aikana saattoi muistaakseni olla puolikas (Usein Aino) jäätelö, suklaata ja sipsiä. Koskaan ei tullut paha olo, mutta vatsa oli kyllä aina kovalla. Kaipa keho oli tottunut sokerin suurkulutukseen.
500g fazerin konvehdit söin ongelmitta.
Eikä tämä tosiaan rajoittunut yhteen päivään. Aina vaan kun karkkikaapissa jotain oli --> söin. Kolmen Kaverin jäätelöpurkki meni helposti päivässä, keksejä, suklaata...
Olin läski lapsi ja läski teini. 100 kiloa yläasteella kun tuli täyteen, ajattelin, että näin ei voi jatkua tai saan sydärin.
Kun lopetin sokerin, sain siitä jopa vieroitusoireita.
Joskus kieltämättä muistelen niitä aikoja, jolloin pystyin vielä huolettomasti syömään herkkuja. Kohtuumääriin on ollut vaikea tottua, koska ennen on tosiaan mennyt se kokonainen suklaalevy (ja enemmän) päivässä. Tiedän kuitenkin, että en aidosti tahdo palata siihen pisteeseen. Onneksi keho nykyään reagoi, mikäli tulee syötyä liikaa sokeria, ja reaktio tulee paljon pienemmistä määristä kuin ennen.
Vierailija kirjoitti:
Tein saman helmikuun puolivälissä ja mulla pudonnut 8
Mä aloitin 1.1. ja kiloja on pudonnut 7. Olen ihan tyytyväinen, vaikka vähän enemmän alunperin toivoinkin. Jos loppuvuoteen mennessä pudotettuja kiloja on 12, olen tavoitteessani.
Pääsitpäs sanomaan, jes!