Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lopetin melkein kaikki herkut 4.5.2025 ja paino on pudonnut nyt 7 kiloa 😳

Vierailija
20.05.2025 |

Aiemmin söin joka pÀivÀ karkkia, useita kertoja viikossa suklaata, pullaa, keksejÀ, tai jÀÀtelöÀ. SipsejÀ harvemmin, ehkÀ kerran kuukaudessa.

Nyt syön normaalisti aamupalat, ruuat ja iltapalan, mutta herkkuja vÀhensin reilusti. Suklaata en ole syönyt lainkaan, karkkiakin vain kahtena pÀivÀnÀ vÀhÀn salmiakkia. JÀÀtelöÀ pari kertaa viikossa. Ja tuollainen painonpudotus. Olen yllÀttynyt ja jÀrkyttynytkin. PöhötystÀ tottakai alkuunsa, mutta tÀstÀ on hyvÀ jatkaa. MistÀÀn en kieltÀydy, mutta nÀköjÀÀn makeanhimostakin pÀÀsee eroon.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
20.05.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllÀ on herkut maistuneet

PÀÀsitpÀs sanomaan, jes!

Vierailija
22/28 |
20.05.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllÀ on herkut maistuneet

PÀÀsitpÀs sanomaan, jes!

MikÀÀn ei tÀllÀ palstalla ole niin tÀrkeÀÀ kuin pÀÀstÀ nokkimaan muita kirjoittajia.

Aloittajalle onnittelut! RipeĂ€ alku ja varmasti hyvĂ€ tulee, kun kiinnostus terveellisimpiin tapoihin on alkanut. 

VÀnkyttÀjille ja ankeille, ikÀville nokkijoille toivotan arvoistanne elÀmÀÀ.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
20.05.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

AlkupöhöÀ toki, mutta kyllĂ€ 3 viikossa voi 7kg lĂ€hteĂ€, kun on alkupainoa ja jos ihan hirveĂ€n vanhakaan ole. Itse olen laihtunut vielĂ€ 30-vuotiaana 9,5kg kuukaudessa. Nyt 51-vuotiaana sain ekana kuukautena vain 6,5kg pois ja en taatusti ollut löysempi syömisissĂ€ni kuin tuolloin nuorempana. ItsellĂ€ni nyt saldo 9 viikon jĂ€lkeen -11kg. Nyt alkaa mennĂ€ jo hitaasti. Alussa tosiaan aina haukkaa reippaasti pois, kun yhtĂ€kkiĂ€ sÀÀtÀÀ ruokavalion niukaksi ja terveelliseksi. 

Vierailija
24/28 |
20.05.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Onnea sulle. MÀ lopetin herkut huhtikuun alussa, alkoholiakaan en ole tÀnÀ vuonna kÀyttÀnyt, ja paino on pudonnut kilon.

Vierailija
25/28 |
20.05.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Nopeasti on paino lÀhtenyt. MinÀkin jÀtin kaikki herkut, mutta painosta on lÀhtenyt vain 300 g/viikko ja nyt 8 viikkoa mennyt. Toisaalta ei jÀÀ roikkuvaa ihoa kun hitaasti lÀhtee.

Vierailija
26/28 |
20.05.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AlkupöhöÀ toki, mutta kyllĂ€ 3 viikossa voi 7kg lĂ€hteĂ€, kun on alkupainoa ja jos ihan hirveĂ€n vanhakaan ole. Itse olen laihtunut vielĂ€ 30-vuotiaana 9,5kg kuukaudessa. Nyt 51-vuotiaana sain ekana kuukautena vain 6,5kg pois ja en taatusti ollut löysempi syömisissĂ€ni kuin tuolloin nuorempana. ItsellĂ€ni nyt saldo 9 viikon jĂ€lkeen -11kg. Nyt alkaa mennĂ€ jo hitaasti. Alussa tosiaan aina haukkaa reippaasti pois, kun yhtĂ€kkiĂ€ sÀÀtÀÀ ruokavalion niukaksi ja terveelliseksi. 

LÀhtöpainoa tosiaan on. Ja ikÀÀkin yli 50. Niukasti en kuitenkaan syö, vaikka herkut pois jÀtinkin. Ap

Vierailija
27/28 |
20.05.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kyllĂ€ syönyt tosi paljon herkkuja ennen. 

Sama itsellÀ ollut myös.

KarkkipÀivÀnÀ... voi luoja... saman pÀivÀn aikana saattoi muistaakseni olla puolikas (Usein Aino) jÀÀtelö, suklaata ja sipsiÀ. Koskaan ei tullut paha olo, mutta vatsa oli kyllÀ aina kovalla. Kaipa keho oli tottunut sokerin suurkulutukseen.

500g fazerin konvehdit söin ongelmitta.

EikÀ tÀmÀ tosiaan rajoittunut yhteen pÀivÀÀn. Aina vaan kun karkkikaapissa jotain oli --> söin. Kolmen Kaverin jÀÀtelöpurkki meni helposti pÀivÀssÀ, keksejÀ, suklaata...

Olin lÀski lapsi ja lÀski teini. 100 kiloa ylÀasteella kun tuli tÀyteen, ajattelin, ettÀ nÀin ei voi jatkua tai saan sydÀrin.

Kun lopetin sokerin, sain siitÀ jopa vieroitusoireita.

Joskus kieltÀmÀttÀ muistelen niitÀ aikoja, jolloin pystyin vielÀ huolettomasti syömÀÀn herkkuja. KohtuumÀÀriin on ollut vaikea tottua, koska ennen on tosiaan mennyt se kokonainen suklaalevy (ja enemmÀn) pÀivÀssÀ. TiedÀn kuitenkin, ettÀ en aidosti tahdo palata siihen pisteeseen. Onneksi keho nykyÀÀn reagoi, mikÀli tulee syötyÀ liikaa sokeria, ja reaktio tulee paljon pienemmistÀ mÀÀristÀ kuin ennen.

Vierailija
28/28 |
20.05.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein saman helmikuun puolivÀlissÀ ja mulla pudonnut 8

MÀ aloitin 1.1. ja kiloja on pudonnut 7. Olen ihan tyytyvÀinen, vaikka vÀhÀn enemmÀn alunperin toivoinkin. Jos loppuvuoteen mennessÀ pudotettuja kiloja on 12, olen tavoitteessani.