Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies vie lapsen aikaisin aamulla hoitoon, pitäisikö itseään syyllistää?

Vierailija
19.09.2008 |

Asia on käyty läpi. Miehellä rankka fyysinen työ, hänen tuleekin kulkea autolla. Minä opiskelen, oppilaitos alle kilometrin päässä. Jos minä vien lapsen pyörällä hoitoon, "väärään suuntaan" oman tahtini mukaisesti, rytmi menee sekaisin. Jos vien aiemmin kuin tarvitaan, vien sitten pyörällä satoi tai paistoi, oli liukasta, pakkasta ym. Lapsi herää aikaisin ja perhepäivähoitajalla nukkuu tunnin tulonsa jälkeen. Mies stressasi ennen lapsen hoitoon menoa, että lasta ei saatu nukkumaan ajoissa. Nyt nukahtaa ennen kahdeksaa ja taloon laskeutuu rauha, (tosin esikoinen 9 v)

Mutta opiskelijana minulla saattaa olla päiviä, jolloin opetusta vain pari tuntia. Lapsen rytmi sotkeentuu, jos vien hänet hoitoon. Huomenna aamupäivä vapaata ja tiedän, että mies ja lapsi heräävät ennen puoli seitsemää. Kun voin valvoa, teen kyllä kotitöitä, pesen pyykkiä ja tiskaan ym. Mutta silti, tuntuu, että tämä luksus tulisi maksaa jollain valuutalla, jota minulla ei ole. Säälittää mieskin. Olen ollut lapsemme yh ja tiedän miltä vastuu tuntuu. Silloin mies eli sinkun elämää ja maksoi elatusmaksuja. Saisinko tilanteesta jopa nauttia? Lapsillamme sama isä ja äiti.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

laiskuuttasi keksit tuollaisia mitä naurettavimpia selityksiä ja tekosyitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi