Miten saa lakanat hyväntuoksuisiksi ja raikkaiksi?
Älkää ehdottako 60 asteen pesua ja hajusteetonta pyykinpesuainetta. Vanish? Sanytol?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
60-90 asteen pesu, hajuton pyykinpesuaine ja ulkona kuivaus narulla.
Juuri näin.
Haetko mainostajia vai yritätkö mainostaa itse?
Lisätään vielä 2:n ehdotukseen paljon vettä. Kyllä oli mummon lakanat raikkaat, kun pesi rannassa suuressa padassa ja huuhtoi järvessä.
Ei kannata pahimpaan siitepölyaikaan kuivattaa ulkona pyykkiä. Männystäkin tulee tahmeaa siitepölyä.
Jauhemainen pesuaine sen tekee ja ilmava kuivatus.
Minä pesen hajusteettomalla pesuaineella, mutta säilytän liinavaatekaapissa pinojen väleissä hyväntuoksuisia palasaippuoita. Niistä jää mieto ja raikas häivähdys hyvää tuoksua.
Vierailija kirjoitti:
Eikä konetta saa sulloa liian täyteen.
Joku itselle hyväntuoksuinen pyykinpesuaine ja ylimääräinen huuhtelu.
Itse suihkutan deodoranttia niihin. Ei tarvitse pestä pitkään aikaan.
Jos ne on vanhat niin et millään saa raikkaiksi enää, roskikseen ja kaupasta uudet.
Laita raikkaat voileivät pyykinpesukoneeseen kun peset pyykkiä.
Hajusteeton pyykinpesuaine ja nopea ilmava kuivaus, joko väljästi narulla tuulessa tai kuivausrummussa.
Ei liian täysiä koneita.
pesuaineen oikea annostelu, ei liian vähän mutta ei myöskään liikaa.
Pyykkietikka ja ulkona kuivattaminen.
Vierailija kirjoitti:
Minä pesen hajusteettomalla pesuaineella, mutta säilytän liinavaatekaapissa pinojen väleissä hyväntuoksuisia palasaippuoita. Niistä jää mieto ja raikas häivähdys hyvää tuoksua.
Tuo olisin itselleni uusi tapa; ei olisi tullut mieleenikään laittaa lakanapinojen väliin palasaippuoita... Pidän siitä, että sinkkuna voin asua kaupungin keskustassa mutta on asioita joita en voi vaivattoamsti tehdä. Yksi niistä on viedä pyykkiä oman kodin pihalle raikkaaseen ulkoilmaan. Asuintaloni pihalla ei ole paikkaa, johon voisin viedä, eikä asunnossani ole kuin ranskalainen parvele; hyvä sentään, että edes se.
Kuivata ulkona.
Nuo Vanish? Sanytol haisee liikaa käytettynä.
Huuteleeko koneesi kunnolla ?
ja onhan kone puhdas - pese kone joskus tyhjänä 90 * , ellei siinä ole ohjelmaa koneen puhdistus.
60 asteen pesu ja hajusteeton pyykinpesuaine
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä konetta saa sulloa liian täyteen.
Ainakin tyyny kannattaa pestä erikseen, sillä kone ei välttämättä jaksa lingota pyykkiä jos se on liian täynnä.
Pesuaineena Bio Luvil Color Regular, huuhteluaineena Comfort Blue Skies ja lämpötilana +60 Celsiusta. Olen kuivannut lakanat tavallisesti taloyhtiön kuivaushuoneessa, jossa on tuuletin. Lakanat kuivuvat siellä alle 2 tunnissa ja ne voi laittaa samana päivänä takaisin sänkyyn. Ne tuoksuvat hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Kuivata ulkona.
Nuo Vanish? Sanytol haisee liikaa käytettynä.
Huuteleeko koneesi kunnolla ?ja onhan kone puhdas - pese kone joskus tyhjänä 90 * , ellei siinä ole ohjelmaa koneen puhdistus.
Sanytolia saa myös hajusteettomana.