Ihanaa jopa pomo (pk:din johtaja) oli kanssani samaa mieltä
siinä, että jos esim sisaruksista toinen kipeä niin pitäisivät toisenkin kotona! Samoin nämä jotka tuovat lapsen hoitoon aamu seiskaan ja menevät itse vasta kolmeen. :) Ihmetteli että mikseivät vanhemmat hoida itse lapsiaan kun niitä tekevät. :)
Kommentit (91)
tarhalainen vanhempineen ärsyttää noin kamalasti?
Noista opinnoista lastenhoidon ohessa vielä sen verran. Kaikilla ei ole opinnoissa gradu- tai väikkärivaihe. Missä välissä niitä lapsia sitten hoidetaan? Tiedän kokemuksesta, että tutkielman kirjoittaminen ja siihen valmistautuminen ovat aikaa vievää puuhaa, johon ainakin minun oli pakko keskittyä täysillä. Se ei onnistu minulta, jos lapsi vähän väliä keskeyttää homman. Jos taas lapsi on jossain muualla hoidossa (=kerhossa, mummilla tms.), en näe siinä eroa osapäivähoitoon nähden.
lapsensa esimerkiksi naapurikaupungin päiväkotiin.
Vierailija:
lapsensa esimerkiksi naapurikaupungin päiväkotiin.
Osoittaa taas kerran miten ankaria ihmiset on. Julmaa minusta arvostella just jos viedään terve lapsi hoitoon vaikka sisar olisi sairaana. Kyllä hoitopaikkalla on hoitovastuu TERVEESTÄ lapsesta. Jos vanhempi haluaa että lapsi voi rauhassa maata kotona, hoitaa vaan sitä sairasta kaikessa rauhassa jona aikana toinen (se terve tapaus) saa touhuta hoidossa. Minä teen itse toisin; olen koko lapsikatraani kanssa kotona -ihan omasta ilosta, en siksi että ajattelen toisenkin olevan sairaana..
Jos vaikka minä olen sairaana niin ei se tarkoita että mieheni on oltava saikulla koska samassa talossa on toinen sairaana!!! Miten kukaan voi ajatella noin kieroutuneesti että ihminen joka on terve ei voisi mennä työhön/ hoitoon/ kouluun???
Aika outoa että joku vie lapsensa seitsemältä hoitoon ja hakee kolmelta kun menee töihin.. Mihin se lapsi menee hoitoon kun äiti on töissä?
Itse teen kolmivuorotyötä ja vien lapsen aamulla seitsemältä hoitoon, menen kotiin nukkumaan ja haen kolmelta. Yöksi taas töihin.
Musta on tunteetonta, järjen köyhyyttä ja täysin väärin haukkua ihmisiä jotka tuo lapsen hoitoon sopimuksen mukasesti kun lapsi on terve.
Ihmettelen vahvasti henkilön sosiaalisia taitoja.
ja tunnen porukoita paljon myös Vantaalta ja Espoosta ja Kirkkonummelta. Kyllä ainakin täällä pääkaupunkiseudulla tilanne on kaikkialla koko lailla sama. Ylisuuret ryhmät, perässä laahaavat palvelut uusilla alueilla ja homeiset vanhat päiväkodit on kaikkialta kuuluvia yksityiskohtia.
Että jos sitten jossain Sodankylässä on kuuden lapsen päiväkotiryhmä niin sehän on hienoa, mutta koskettaa kyllä sitten vain niiden kuuden lapsen vanhempia, eikä esim. miljoonia ihmisiä, kuten tämä pääkaupunkiseudun tilanne.
101
toinen vanhempi vie ja toinen hakee eli ei sen hoitopäivän aina tarvitse äidin työpäivän mukaan myötäillä.
vanhempi tai vanhemmat ovat todennäköisesti valvoneet koko yön sen sairaan lapsen kanssa? Saattavat olla itsekin kipeänä? Silloin on terveen lapsen parempi olla se päivä päiväkodissa, jos kotiin jäävä vanhempi hoitaa kipeää lasta. Takana voi olla pitempikin sairasteluputki. Onko se niin vaikea ymmärtää, että tilanteet ovat erilaisia?
Tästä palstasta saa tosi huonon kuvan lastenhoidon ammattilaisista. juoruilevia ja yksinkertaisia akkoja??? Itse kyllä ajattelen, että evvk, enkä kysele, mitä hoitajat ajattelevat siitä, tuonko sisaruksen hoitoon vai en. Juorutkoot takanapäin, päin naamaa saavat olla sanomatta, jos hämmästelevät.
Toivottavasti ovat kuitenkin fiksumpia.. kun hoitavat rakkaimpiani.
On muuten todella yksinkertaista ajatella, että lapsistaan välittäminen tarkoittaa samaa kuin tarve sitoa heidät itseensä vuorokauden jokaiseksi tunniksi. Leikki-ikäisen on saatava kotielämän lisäksi kokemuksia muista ihmisistä ja ympäristöistä. Minun lapseni eivät kasva tynnyrissä.
Juuri tuollaisen takia päiväkodit ovat sellaisia tautipesiä kuin ovat! Oireeton sisarus todennäköisesti tartuttaa jo, sillä useinmiten taudit tarttuvat jo itämisvaiheessa.
Mitä pienempi lapsi tai erityislapsi on kyseessä, sen olennaisempaa on saapuminen joka päivä samaan aikaan, että päivärutiini pysyy mahd. samana.
Meillä tuota siis tehdään lapsen autismin takia, neurologin suosituksesta. Mutta muitakin syitä voi olla.
Siinä ei jonkun pahvin lastenhoitajan päivittelyt paljoa kiinnosta, anteeksi nyt vain.
Mutta en minä ainakaan voi jäädä töistä poia sen lapsen kanssa sillä varjolla, että lapsella on mahdollisesti joku tauti itämisvaiheessa..
Vierailija:
Ei minustakaan ole päiväkodin työntekijöiden asia valittaa tästä asiasta kun kerran on mahdollista että lapsilla on oikeus päivähoitoon. Ei kai millään alalla kaikki asiakkaan voi miellyttää, mutta palveltava on kun on kerran ammattinsa valinnut. Kuten edellä niin mahtaako just esim. kokko valitella omilla keskustelupalstoillaan että miksi joku ihminen tuli ravintolaan syömään kun kerran on kotona ja sinne ihan keittiökin on laitettu. tms tms kyllähän näitä valittamisen aiheita löytyy jos haluaa aina valittaa jostain ja miettiä toisten ihmisten elämää. En minä työssäni kyseenalaista kenenkään " motiiveja" käyttää oman ammattialani palveluita. Miten tästä samasta asiasta jaksetaan jauhaa jatkuvasti. Ne päiväkodin työntekijät joita tämä asia niin kovasti vaivaa niin voivat ihan vapaasti vaihtaa alaa jos sen työn tekeminen niiden lasten kanssa tuntuu vaikealta. Minusta jokainen saa hoitaa lapsensa ja oman perheensä asiat niin kuin sille perheelle hyvältä tuntuu, vaikka se ei sopisi meidän perheelle. Mutta ei kaikkien tarvi kulkea samaa kaavaa.