Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihanaa jopa pomo (pk:din johtaja) oli kanssani samaa mieltä

Vierailija
20.03.2007 |

siinä, että jos esim sisaruksista toinen kipeä niin pitäisivät toisenkin kotona! Samoin nämä jotka tuovat lapsen hoitoon aamu seiskaan ja menevät itse vasta kolmeen. :) Ihmetteli että mikseivät vanhemmat hoida itse lapsiaan kun niitä tekevät. :)

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän musta ajatellaan kun ensi kuussa vien vanhimman lapsen hoitoon (3,5v) ja jään nuoremman (10kk) kanssa kotiin opiskelemaan. Ja lisäksi jään kesällä äitiyslomalle. Voisiko ap kertoa jo valmiiksi millaiseen seläntakana puhumisryöpytykseen joudun?

Vierailija
62/91 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaankin

Meillä ihan kaikki hoitajat ja pk:din (;D) johtokin ovat myönteisellä kannalla siaruksen hoitoon tuomiselle. Riippuuhan se vähän taudistakin, milloin tuodaan, mutta perus nuha-kuumeissa tms.

ja tuon lapsen hoitoon n. klo 11 jos menen toihin klo 15. Ehtii vähän päästä sisään ennen päiväunia. No, tähän asiaan hoitajat(osa heistä) toivoisivat, että toisin kumminkin jo klo 8, että lapsi pääsisi toimintaan mukaan..

Näköjään vaihtelee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos tuovat seitsemältä hoitoon ja menevät kolmelta töihin, niin koska vuoro loppuu ja koska lapsi haetaan?

Vierailija
64/91 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ai mitä on tehty tänään, no luettiin kirjaa, Meiju se siinä istu sylissä ja kuunteli. Taputtelin uneen mutta vaan tunnin nukkui että olis sitten illallakin väsynyt. Ruoka maistui hyvin, Meiju oli tosi rohkea kun maistoi parsakaalia vaikka ei siitä pidäkkään. Meijun paras kaveri Maiju palasi tänään lomalta, kyllä oli tytöillä hienot leikit, niin upeat että jätettiin ne leikkihuoneeseen odottamaan seuraavaa päivää. Hei sitten, huomenna taas uusi päivä, mitähän kivaa on tiedossa.

Ja kerro missä kohtaa paistaa mielipiteeni että subjektiivinen oikeus päivähoitoon saattaa joskus kääntyä lapsen etua vastaan?

Vierailija
65/91 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin kuin jotkut opettajat. Elämäntehtävä on huokailla ja suurennella ongelmia, joita " nuo kamalat ja vastuuttomat vanhemmat" aiheuttavat.

Jos he itse olisivat sitten toisessa ammatissa, he voisivat nähdä asiat toiselta puolelta, eri tavalla.

Vierailija
66/91 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on kotona vauvan kanssa, 2-vuotias isosisko 10-tuntisessa täyspäivävirikehoidossa ja 7-vuotias isoveli ekalla ja iltapäiväkerhossa niin pitkään kuin se auki on... Kummasti osuu tielle noita ammattikauhistelijoita!

Vierailija
67/91 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Enkä puhu nyt mistään osapv hoitolaisista, vaan 07-17 hoitolaisista, joiden vanhempi kotona?

Toki hänellä on joku " pätevä" syy olla siellä ilman lapsiaan jotka on tietentahtoen halunnut tähän maailmaan.

Vierailija
68/91 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeen moni tämän palstan äideistä on valmis uhraamaan lapsensa oman mukavuudenhalunsa vuoksi. Miten äiti voi opiskella 10 kk:n ikäisen lapsensa kanssa, mutta se isompi on jo riesa? Miksi se toinen (tai kolmas) aina hyppii seinille, jos toinen on sairaana? Millaista arkea teidän perheissä oikein eletään? Pidetäänkö lapsia 10 h päiväkodissa, jotta vanhemmat jaksaa sitten illalla edes pari tuntia? Ja muutama aikuisten ulkomaanmatka vuodesssa ilman lapsia antaa voimia? Voi aikoja...

Vierailija
69/91 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi minua aina päiväkodissa lasta hakiessa tai viedessä kohdeltiin joko alentuvasti tai yliolkaisesti?

Lapsi oli siis kunnallisessa päiväkodissa, samassa paikassa neljä vuotta. Huolehdin mielestäni kohtuullisella tavalla lapselle sopivat vaatteet päälle ja varavaatteistakin koitin aina pitää huolta. Vein lapseni päiväkotiin vain sovituiksi ajoiksi ja hain pois aina ajoissa. Osallistuin innokkaasti päiväkodin juhliin ja olin ylpeä lapseni saavutuksista.

Kohtelin mielestäni päiväkodin työntekijöitä ystävällisesti ja arvostavasti ja pidin erityisesti huolta, etten moittinut ketään jos moitittavaa oli, lapsen kuulleen. Kävin läpi jokaisen kehityskeskustelun jne. Koitin ymmärtää päiväkodin työntekijöitä enkä odottanut heidän muistavan oman lapseni pikkuasioita joka mutkassa. En kuulustellut lasta päiväkodin työntekijöistä ja jos lapsella oli jotain valittettavaa, koitin aina esittää asiat monelta kannalta.

Tästä kaikesta huolimatta sain osakseni vain em. ylenkatsetta ja jatkuvaa opastusta kuinka nyt vieläkin minun pitäisi lapseni kasvatukseen ja opetukseen sen ja sen asian suhteen parantaa vähän. Uskollisesti sain päivittäin raportin lapseni käytöksestä, tyyliin " tänään kaatui taas maitolasi kun ei maltettu istua paikallaan ruokapöydässä, voitteko puhua asiasta kotonakin" . Ihan järkevää sinänsä, mutta jos asiasta on keskusteltu jo kahdeksan kertaa tällä viikolla ja lapsi on luvannut yrittää parhaansa, mitä minä sille asialle sieltä töistä voin?

Viimeinen tarhalaiseni lopetti päiväkotitaipaleensa kaksi vuotta sitten. Olen vieläkin onnellinen, ettei meillä ole enää tarhaikäisiä lapsia.

Vierailija
70/91 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei suurin osa ihmisistä ole itsetyytyväisiä arseholeja, jotka haluavat laiminlyödä katrastaan.

Itse koin sen lähinnä nöyryyttävänä, että kun lapseni oli 8 lapsen päiväkodissa, vanhempien tapaamisissa puhuttiin suurimmaksi osaksi vanhempien myöhästymisestä. Koko pk:ssa suurin osa lapsista oli lyhyttä päivää, vanhemmat hakivat ajoissa, myöhästely oli käytännössä olematonta. Tunsin kaikki vanhemmat ja tiesin, mihin aikoihin lapset haetaan.

Silti - vaikka kaikki toimi - aina se vanhempien myöhästely nostetiin suureksi puheenaiheeksi, ikäänkuin sitä olisi esiintynyt koko ajan. Sitten istuimmekin orrella nuhdeltavina, ja olo oli kuin olisi mennyt ala-asteelle takaisin.

Itse en myöhästynyt KERTAAKAAN.

Vierailija
71/91 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ihmeen moni tämän palstan äideistä on valmis uhraamaan lapsensa oman mukavuudenhalunsa vuoksi. Miten äiti voi opiskella 10 kk:n ikäisen lapsensa kanssa, mutta se isompi on jo riesa? Miksi se toinen (tai kolmas) aina hyppii seinille, jos toinen on sairaana? Millaista arkea teidän perheissä oikein eletään? Pidetäänkö lapsia 10 h päiväkodissa, jotta vanhemmat jaksaa sitten illalla edes pari tuntia? Ja muutama aikuisten ulkomaanmatka vuodesssa ilman lapsia antaa voimia? Voi aikoja...

itse luulen, että ammattikauhistelijoilla on yksinkertaisesti tarve tulkita kaikki asiat sillä tavalla, että " voivoi kun lapset TAAS kärsivät" . Eivätkä lapset edes saa viikonloppuisin kotona ruokaa, kun syövät maanantaina NIIN paljon koulussa. (No entäs jos se ruoka vain maanantaisin maistuu vaihteen vuoksi???)

Joo, jos nyt haluat välttämättä tietää, niin olen vammaisen lapsen omaishoitaja. Ja teen muutaman aikuisten ulkomaanmatkan vuodessa niin, että lapseni on LAITOSHOIDOSSA, josta maksan 26 euroa per vrk.

Lapseni on myös maksuttomassa päivähoidossa (kotona), noin 40 tuntia viikossa. Eli siis hoitaja käy kotona.

Vierailija
72/91 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

n toisin kuin 3,5 vuotiasta. Ja olkaa muut mitä mieltä olette, niin tutkimustenkin mukaan yli kolme vuotias lapsi tarvitsee sosiaalisia virikkeitä muiden lasten kanssa. Näitä en pysty tarjoamaan, jos joskus haluan saada opintoni valmiiksi. Ja kyseessä tulee olemaan vain osapäivähoito. Ja uuden vauvan synnyttyä yritän yhä jatkaa opiskeluja minkä pystyn.

Vierailija
73/91 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Isompi on aamupäiväkerhossa,

...

Enkä minä ole äiti 24/7, mikä sekin on tosi mukavaa, vaan teen kyllä oman alani töitä lastenhoidon lomassa.

42

Vierailija
74/91 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkotiryhmässä taitaa olla vähän enemmän?

42

Vierailija
75/91 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kyllä 10-kuisen kanssa pystyy paremmin opiskelemaan kuin taaperon. Kymmenkuinen kun nukkuu suuren osan päivää, taapero ei.

Isompi " riesana" toisen sairastellessa perustunee ihan siihen, että isompi ei pääse ulkoilemaan. Ihan oikean LTO:n suusta olen kuullut saman väitteen... En ymmärrä, mitä pahaa olisi viedä isompi muutamaksi tunniksi vakituiseen hoitopaikkaansa, jossa hänen on mahdollista ulkoilla edes kerran tai kaksi päivän aikana. Mutta mulla onkin vain yksi, joten ei ainakaan sen osalta tarvitse miettiä, mitähän päiväkodissa nyt ajatellaan.

Vierailija
76/91 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

päiväkotiryhmässä taitaa olla vähän enemmän?

42

Vierailija
77/91 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodin kerhossakin on 13 lasta yhdellä ohjaajalla, ikähaarukassa 2,5 - 5.

Ja kaikilla kyllä on mahdollisuus tehdä töitä tai opiskella lastenhoidon lomassa.

42

Vierailija
78/91 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja kaikilla kyllä on mahdollisuus tehdä töitä tai opiskella lastenhoidon lomassa.

42

olisi menettänyt ansioihin sidotun vanhempainrahan, jos teki jotain opintoja.

Vierailija
79/91 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sen tarvitse olla " omaa" työtä. Ja hoitovapaalla voi ansaita/opiskella ihan mielimäärin, vanhempainrahakausi on erikseen. Silloinkin voi työskennellä sunnuntaisin ja opiskella esim. lisäkieliä/-taitoja työväenopistossa.

42

Vierailija
80/91 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempainvapaallakin. Itse luin kahdesta kielestä lukion kurssit aikuislukiossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä