Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihanaa jopa pomo (pk:din johtaja) oli kanssani samaa mieltä

Vierailija
20.03.2007 |

siinä, että jos esim sisaruksista toinen kipeä niin pitäisivät toisenkin kotona! Samoin nämä jotka tuovat lapsen hoitoon aamu seiskaan ja menevät itse vasta kolmeen. :) Ihmetteli että mikseivät vanhemmat hoida itse lapsiaan kun niitä tekevät. :)

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyisen hoitokäytännön mahdollistamat säännöt ja sen myötä työnteko päiävkodissa, voi aina vaihtaa töitä. Ihmettelen kovasti minkä takia ihmiset ovat niin kriittisä omasta työstään - minä etsisin uuden paikan!

epäilen, että tämä marmatus yksityishenkilönä heijastuu vääjäämättä hoidon tasoon.

Vierailija
22/91 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minun korviini äitinä särähtää tosi pahasti tarhan tätien todennäköisesti hyvää tarkoittava taivastelu lasten hoitoon tuomisesta. Pitäisi löytyä sen verran ammattitaitoa, että tilanteen kestää tai sitten täytyy vaihtaa alaa. Monet näkevät hoivatyössä paaaljon kovempiakin kohtaloita esim. sairaaloissa tai pienten lasten vastaanottokeskuksissa mutta tilitystä ei ainakaan täällä netissä näe..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En rinnasta päiväkotia vankilaan vaan vastauksessani viittaan edellä esitettyyn kommentiin, jossa verrattiin eri työntekijäryhmiä päiväkodin henkilökuntaan. Ehkäpä vertaus oli sinulle hieman vaikea, mutta saattaa aueta muutamalla lukemisella.

Vierailija
24/91 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne viedään pienet huostaanotetut lapset

28, 17

Vierailija
25/91 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyväosainen, hyvätuloinen ja jaksava äiti saa kohdella lastaan huonosti siksi, että joku työtön rahaton päihdeperhe kohtelee omiaan vielä kehnommin?

Vierailija
26/91 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti olet tuota mieltä alan ammattilaisena tee asiasta numero! Ota yhteys lehdistöön, laita viestiä päättäjille yms.

Jos taas olet työhösi muuten leipääntynyt älä pura sitä vanhempien arvostelemisella!

Itse toimin opettajana, kylläkin nuorisoasteella joten voin suositella lisäkoulutusta. Koulussa huomio kiinnitetään ennen kaikkea nuoreen ja vanhempien arvostelua ei harrasteta.

Vierailija
27/91 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyllä minun korviini äitinä särähtää tosi pahasti tarhan tätien todennäköisesti hyvää tarkoittava taivastelu lasten hoitoon tuomisesta. Pitäisi löytyä sen verran ammattitaitoa, että tilanteen kestää tai sitten täytyy vaihtaa alaa. Monet näkevät hoivatyössä paaaljon kovempiakin kohtaloita esim. sairaaloissa tai pienten lasten vastaanottokeskuksissa mutta tilitystä ei ainakaan täällä netissä näe..

Eiköhän se ole kuitenkin enemmän niinpäin, että lasten vanhemmat valittavat useammin saamastaan kohtelusta. Päiväkodin työntekijät siis vain vastaavat " samalla mitalla" tällä palstalla, koska ovat sen verran ammattitaitoisia etteivät tietenkään suoraa vanhemmille valita ;)

terv. yksi pienten lasten vastaanottokodissa työskennellyt

Vierailija
28/91 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tunnen kyllä paljon opettajia, jotka valittavat sitä, että nykyään tulee kouluun paljon levottomia lapsia, sellaisia joista vanhemmat eivät ole pitäneet huolta, vaan vieneet aina hoitoon olettaen että päiväkoti kasvattaa.

Minä suosittelisin sinulle parempaa yhteistyötä koko ketjun kanssa! Kun ei ne sinunkaan oppilaasi sinne tyhjästä ilmesty, vaan ovat pitkän laitoskasvatuksen tulosta jo sinulle tullessasi.

Ja juu, minusta pieni esikoinen, joka tuodaan päiväkotiin uuden vauvan tieltä on hylätty ja kaltoin kohdeltu lapsi.

33

Vierailija
29/91 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lähihoitaja ja suunnitelmissa oli parin työvuoden jälkeen lähteä opiskelemaan sairaanhoitajaksi, mutta nyt kun on noita työpaikkoja katsellut niin pakko vaihtaa alaa.

Samaa valittamista asiakkasta/potilaista tuoltakin löytyy. Vanhuspuolella missä pääasiallisesti olen töissä ollut haukutaan niin asukkaat kuin omaisetkin. Omaiset ovat joko itsekkäinä hylänneet vanhuksen yksin laitokseen tai sitten ovat niin sanottuja hankalia omiasia jotka käyvät sekaantumassa osaston toimintaan, haluavat tietää vanhuksensa voinnista ym.

Vanhuksista ideaalisin on se kiltti, hiljainen, itsenäinen ja kaikkeen tyytyväinen mummo jolle ei tavi muuta kuin toivotella hyvät huomenet aamuvuoron aikana. Näitä ei kuitenkaan paljoa löydy ja siksi ollaan valittamassa kaikista hoitotoimenpiteistä ja avusta mitä hoitajat työvuoronsa aikana joutuvat vanhusten eteen tekemään. Ja syy niihin löytyy vanhuksista itsestään. Kuka on liian lihava ja raskas käänneltävä -oma vikansa kun on mennyt syömään itsensä tuohon kuntoon. joku on juomisellaan ja toinen tupakoinnillaan huonontanut kuntoaan ja lisännyt sairauksiaan aiheuttaen näin hoitajille lisää ylimääräistä työtä. Jos jokainen vanhus olisi elänyt terveen elämän ja pitänyt kunnostaan huolta niin hoitajien työ olisi huomattavasti kevyempää. Mutta vanhukset näin ovat omaa itsekkyyttään saattaneet itsensä tuohon kuntoon ja vielä kehtaavat yhteiskunnalla itsensä hoidatta...

Juu, pelkään että useamman työvuoden jälkeen alan itse kuulosta samalta kuin nämä vanhemmat hoitajat ja siksi pakko vaihtaa alaa. Samaa suosittelen teille päiväkodinhenkilökunnalle jotka huomaatte näiden " laiskojen ja uusavuttomien" virikelasten vanhempien käyvän hermoillenne.

Vierailija
30/91 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että päiväkodin työntekijän, oli hän kuinka hienon korkeakoulutuksen tahansa saanut henkilö ja omasta mielestään kuinka pätevä tahansa arvostelemaan toisten ratkaisuja, tehtävä on hoitaa päiväkotiin tuotavia lapsia. Olivat he kuinka kummallisista perheistä tahansa.

Mitä kertoo LAPSIA hoitavasta ihmisestä se, että hän (tai tietysti he) tuntevat ihan jatkuvasti tarvetta tilittää työkuvioitaan tälläkin palstalla?

Minä en missään tapauksessa menisi ikinä päiväkotiin töihin. Pidän lapsista erittäin paljon mutta kunnan työntekijäksi en koskaan näinkin luovassa hommassa alkaisi. Maalaisjärjen ja sydämen käyttäminen näyttää olevan täysin kiellettyä.

Näitä jatkuvia marmatuksia kun lukee, alkaa ihmetellä, onko Suomessa enää yhtään kunnollista vanhempaa tai hyvin hoidettuja lapsia?

Saanko kysyä, mistä te niin tarkasti aina tiedätte, mikä minkäkin perheen tilanne on? Jos joku esim. sanoo, että nautin tänään yksinolosta ja rauhasta, osaatteko ainoastaan ajatella, että näinhän tämä ihminen toimii joka päivä? Mitä jos ihan oikeasti keskittyisitte siihen tehtävään, mihin teidät on palkattu, hoitamaan niitä lapsia ja jättäisitte perheiden tilanteiden arvioinnin ja muut tämäntapaiset asiat vaikka sosiaaliviranomaisille?

Tämäkö on sitä jaettua vanhemmuutta ja perheiden kasvatustyötä tukevaa toimintaa mitä päiväkodin seinällä niin autuaasti mainostetaan?

Systeemiä et voi muuttaa mutta oman asenteesi voit.

Vierailija
31/91 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut töissä pienten lasten pk-ryhmässä lto:na ja se oli aivan mielettömän antoisaa! Ne pienet taaperot oli jotain mahtavaa (olin vielä lapseton itse siihen aikaan), oli hienoa seurata toisten kehittymistä ja kasvamista. Ne ihanan aurinkoiset hymyt, joita lapset heti aamulla tullessaan loivat, saivat päivän alkamaan mitä parhaiten. Ja kun alkuun itkun kera tullut lapsi ojensi kätensä ja halusi syliin, ei voinut muuta kuin olla tyytyväinen työhönsä. Vanhempienkin kanssa tuli loistavasti toimeen, avoimuus ja kunnioitus oli avainsanoja!

Toki välillä, kuten missä tahansa työssä, oli rankkoja päiviä - itkua ja huutoa, kiukuttelua ja riitelyä, rajojen hakemista ja testaamista, vajaalla miehityksellä selviämistä - mutta kaiken kaikkiaan pidin työstäni ihan valtavasti!

Joten muistakaahan äidit, että eivät kaikki lastenne hoitajat ole työhönsä leipiintyneitä!

" Valitettavasti" löysin kuitenkin mielenkiintoisemman työn lastensuojelun parista...

Vierailija
32/91 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

omat lapsenne päiväkodin itse epäsuorasti huonoksi luokittelemaanne hoitoon? Paljonko olette itse pois töistä lasten sairastelujen vuoksi? Onko koko katras kotona, kun yhden kanssa ollaan sairauden vuoksi kotona?

Vierailija
33/91 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei olisi pitänyt lapsiaan 3-vuotiaaksi kotona. Kertonee jotain.

Vierailija
34/91 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos työkseen hoitaa lapsia niin tuntuuhan se hassulta viedä omansa vuodeniässä vieraalle hoitoon ja mennä itse hoitamaan siksi aikaa toisten lapsia.

Eri tunne viedä lapsensa hoitoon kun menee tekemään muuta työtä

Vierailija
35/91 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että he eivät kohtele hoidokkejaan karjalaumana!

Vierailija
36/91 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin nostaisin kyllä asiasta hitonmoisen haloon!

Eli jos tilanne tosiaan on noin kamala asialle täytyy tehdä jotain!

Vierailija
37/91 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

valintaansa nimenomaan sillä, että ovat sitä mieltä, että lapsi ei alle 3-vuotiaana kuulu muualle kuin kotiinsa. Ovat tietty myös paremmin selvillä lapsen kehitysvaiheista yms. kuin maallikot.

42

Vierailija
38/91 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

joka ei olisi pitänyt lapsiaan 3-vuotiaaksi kotona. Kertonee jotain.

viedä oma lapsi hoitoon ja mennä sitten töihin hoitamaan toisten lapsia. Sikäli muista poikkeava ammatti. Toisekseen alalle hakeutuu (toivottavasti) muutenkin lapsista erityisen paljon pitäviä ihmisiä, joten luultavasti heidän tekee muutenkin keskivertoa enemmän mieli viettää lastensa kanssa 24/7. Heillä on viitseliäisyyttä (?) leikittää lapsia ja työn kautta erilaisia ideoita siihen.

Tosin, av:lle kirjoittelevien lastentarhanopejen ja lastenhoitajien juttujen perusteella olen alkanut epäillä ko. ammattikunnan etiikkaa ja ammattitaitoa.

Vierailija
39/91 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä millään lailla hoitoalalla. Lapset nyt kohta 3 ja 5. Ei näitä niin kamalasti tarvitse viihdyttää, leikittää ja virikkeillä täyttää alle 3-vuotiaina. Ihan on normaaliälyinen äiti siihen pystynyt. Isompi käy kerhossa ja pienempi leikkipuiston puuhissa.

Alle 3-vuotiaalle tärkeintä on hyvä perushoito ja syli.

Vierailija
40/91 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sellaisen lapsen kanssa pärjää viikonloppuna tai lomalla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan