Onko ammattitaidottomuutta kassatyöntekijältä tarkistaa henkkarit joka kerta
Olen käynyt samassa lähikaupassa jo yli 5 vuotta ja siellä on yksi vanhempi nainen kassatyöntekijänä, joka kysyy joka kerta paperit, vaikka ostan vain pari saunaolutta.
Olen kuitenkin jo reippaaasti päälle 40-vuotias ja tuo nainen tietää minut, koska on exäni tuttu.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
En osaa arvioida ihmisten ikää tai ainakin olen siinä tosi huono. Jos menisin kaupan kassalle töihin, tekisikö se yhtäkkiä minusta ammattitaidottoman? Miten se myyjän ammatti pätevöittää minut iän arvioinnissa?
Ei tarvitse arvioida, jos olet kysynyt henkilöltä henkkarit 100 kertaa ja tiedät varmasti olevan yli 40v. Ammattitaidottomuutta hidastaa kassatyöskentelyään kyselemällä papereita henkilöltä, jonka tietää olevan täysi-ikäinen.
Vierailija kirjoitti:
Jaaha, tiedän sinut, kyseessä on helsinkiläinen S-market. Todella lapsellista itkeä siitä, että myyjä tekee työnsä huolellisesti. Olet täysi pelle mieheksi.
Haista sinä pitkä vit tu. Tuu päin naamaa sanomaan, jos on asiaa saatanan paska vätys.
Vierailija kirjoitti:
Pidä joka kerta hirveetä meteliä kun kysyy niin alkaa muistamaan sinut. Kysy että taasko kysyt kun viime viikolla näytit henkkareita ja olit jo täyttänyt yli 30v. Tai ala jättämään ostoksia kassalle kun käyt kotona hakemassa henkkarit. Luulis alkavan sellanen ärsyttämään. Laita vielä palautetta kaupalle että jatkuvasti kyselee niin se herättää myös muiden työntekijöiden huomion.
Oliko muita typeriä ehdotuksia ääliö?
Ehkä se johtuu siitä että on sun exäsi tuttu.
Sääli ettet ole nainen, muuten pystyisit huutamaan meetoota ja tekemään rikosilmoituksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä, mikä siinä henkkarin näyttämisessä on niin he*vetin vaikeaa. Yleensä aikuisella ihmisellä kai on joku henkkari mukana.
Tekee työstä hidasta tarkistaa kaikilta paperit. Kyseinen myyjä tarkistaa jopa selkeästi eläkeläisiltä papereita. Mielestäni ei ole kovin hyvää ammattitaitoa hidastuttaa jonoa kyselemällä vakiasiakkailta ja vanhuksilta papereita.
No parempi noin kuin se, ettei kysyisi keneltäkään. Edelleenkään ei siihen henkkarin näyttöön kovin kauaa mene ja suurimmalla osalla on aina joku henkkari mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidä joka kerta hirveetä meteliä kun kysyy niin alkaa muistamaan sinut. Kysy että taasko kysyt kun viime viikolla näytit henkkareita ja olit jo täyttänyt yli 30v. Tai ala jättämään ostoksia kassalle kun käyt kotona hakemassa henkkarit. Luulis alkavan sellanen ärsyttämään. Laita vielä palautetta kaupalle että jatkuvasti kyselee niin se herättää myös muiden työntekijöiden huomion.
Henkilötidistus pitää kysyä joka kerta, kun alle 30-vuotiaalta näyttävä henkilö ostaa alkoholituotteita. Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää?
Se, että olen näyttänyt ko. myyjälle henkkarit varmaan 100 kertaa 5 vuoden aikana. Hän tietää minut ulkonäöltä exäni kautta. Minulla on harmaantuva risuparta, enkä todellakaan näytä alle 30-vuotiaalta.
No itse olisin tyytyväinen, että joku tekee työnsä huolella. Ei oo normaalia, että siitä loukkaantuu. Vaihda kauppaa, niin ei tarvitse uhriutua netissä.
Hävettääkö kuitenkin se oluen/tupakan osto jos kokee henkkarit noin vaikeaksi ja haluaa rähinöinnillä hidastaa jonon kulkemista?
Vierailija kirjoitti:
En osaa arvioida ihmisten ikää tai ainakin olen siinä tosi huono. Jos menisin kaupan kassalle töihin, tekisikö se yhtäkkiä minusta ammattitaidottoman? Miten se myyjän ammatti pätevöittää minut iän arvioinnissa?
Sama minulla. Olen kysynyt henkkarit 47 vuotiaalta joka nätisti ne näytti. Ja en ole kysynyt henkkareita 19 vuotiaalta haamu asiakkaalta, ja siitä seurasi tiukka esimiehen puhuttelu. Olin alalla kauan ,joten koin olevani kyllä ihan ammattitaitoinen myyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkilötidistus pitää kysyä joka kerta, kun alle 30-vuotiaalta näyttävä henkilö ostaa alkoholituotteita. Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää?
Se, että olen näyttänyt ko. myyjälle henkkarit varmaan 100 kertaa 5 vuoden aikana. Hän tietää minut ulkonäöltä exäni kautta. Minulla on harmaantuva risuparta, enkä todellakaan näytä alle 30-vuotiaalta.
Mee töihin, niin ei tarvi tulla nillittään kun ei oo mitään asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Hävettääkö kuitenkin se oluen/tupakan osto jos kokee henkkarit noin vaikeaksi ja haluaa rähinöinnillä hidastaa jonon kulkemista?
Kuinka vi tun tyhmä olet asteikolla 1-10?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama minulla. Olen kysynyt henkkarit 47 vuotiaalta joka nätisti ne näytti. Ja en ole kysynyt henkkareita 19 vuotiaalta haamu asiakkaalta, ja siitä seurasi tiukka esimiehen puhuttelu. Olin alalla kauan ,joten koin olevani kyllä ihan ammattitaitoinen myyjä.
Täytyy olla kyllä silmissä vikaa, jos ei erota 47- ja 19-vuotiasta. Tosin kirjoituksestakin näkee, että sulla on jonkulainen lukihäiriö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jotainhan siinä on takana jos ei ajokorttiaan, henkkareitaan halua näyttää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jotainhan siinä on takana jos ei ajokorttiaan, henkkareitaan halua näyttää?
Lopeta jo kun nolaat vain ittes.
Muuten ei olisi outoa mutta sitten on jos olet oikeasti reippaasti yli 40v. Nehän pitäisi kysyä vain niiltä jotka vaikuttaa alle 30v 🤨
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse arvioida, jos olet kysynyt henkilöltä henkkarit 100 kertaa ja tiedät varmasti olevan yli 40v. Ammattitaidottomuutta hidastaa kassatyöskentelyään kyselemällä papereita henkilöltä, jonka tietää olevan täysi-ikäinen.
Tiedätkö montako asiakasta päivittäin ostaa alkoholia kaupasta? Jos itse ostat n. 20 kertaa vuodessa (eli 5 vuodessa 100 kertaa) niin, että tämä henkilö on kassalla, hän tuskin muistaa, että on kysynyt sinulta paperit. Voi olla, että tunnistaa ja tietää iän, mutta saa merkinnän, että on kysynyt henkkarit. Mihin vttu sulla voi olla jatkuvasti niin kiire, että tuohon henkkarin näyttämiseen menee liikaa aikaa. No ota opiksi ja kaiva henkari valmiiksi esille, kun ko henkilö on kassalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi ei muuten auta yhtään. Kysytään jokatapauksessa.
Mulla auttoi koska kaikki ei ole mulkkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä, mikä siinä henkkarin näyttämisessä on niin he*vetin vaikeaa. Yleensä aikuisella ihmisellä kai on joku henkkari mukana.
Tekee työstä hidasta tarkistaa kaikilta paperit. Kyseinen myyjä tarkistaa jopa selkeästi eläkeläisiltä papereita. Mielestäni ei ole kovin hyvää ammattitaitoa hidastuttaa jonoa kyselemällä vakiasiakkailta ja vanhuksilta papereita.
Päinvastoin, juuri noin tekee myyjä joka on ollut puhuttelussa tai jopa saanut varoituksen kyseisestä asiasta. Eli kysyy sitten kaikilta niin varmasti tekee oikein ja työpaikka säilyy. Kun se ihmisen ikä on kovin vaikea arvioida
Myyjä toimii täysin oikein. Takanasi oleva asiakas voi olla tarkastaja. Eikä muut asiakkaat tiedä, että olette tuttavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin, juuri noin tekee myyjä joka on ollut puhuttelussa tai jopa saanut varoituksen kyseisestä asiasta. Eli kysyy sitten kaikilta niin varmasti tekee oikein ja työpaikka säilyy. Kun se ihmisen ikä on kovin vaikea arvioida
Mitä päinvastoin? Sähän todistit mun pointin just. Jos henkilö on saanut varoituksen, niin sehän on merkki juuri siitä, että on ammattitaidoton.