Onko ammattitaidottomuutta kassatyöntekijältä tarkistaa henkkarit joka kerta
Olen käynyt samassa lähikaupassa jo yli 5 vuotta ja siellä on yksi vanhempi nainen kassatyöntekijänä, joka kysyy joka kerta paperit, vaikka ostan vain pari saunaolutta.
Olen kuitenkin jo reippaaasti päälle 40-vuotias ja tuo nainen tietää minut, koska on exäni tuttu.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hävettääkö kuitenkin se oluen/tupakan osto jos kokee henkkarit noin vaikeaksi ja haluaa rähinöinnillä hidastaa jonon kulkemista?
Kuinka vi tun tyhmä olet asteikolla 1-10?
No jotainhan siinä on takana jos ei ajokorttiaan, henkkareitaan halua näyttää?
Lopeta jo kun nolaat vain ittes.
Siis olet kai se joka kassalla kinaa ja rähjää myyjän kanssa, ehkä jo pari ottaneena. Ei sinua muuten kimmastuttaisi. Täytyyhän jokaisella olla henkkarit jos ei oo ajokorttia. Mulla on passi henkkarina mutta en sitä kuljeta mukana, ajokortilla selviää monessa paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa arvioida ihmisten ikää tai ainakin olen siinä tosi huono. Jos menisin kaupan kassalle töihin, tekisikö se yhtäkkiä minusta ammattitaidottoman? Miten se myyjän ammatti pätevöittää minut iän arvioinnissa?
Sama minulla. Olen kysynyt henkkarit 47 vuotiaalta joka nätisti ne näytti. Ja en ole kysynyt henkkareita 19 vuotiaalta haamu asiakkaalta, ja siitä seurasi tiukka esimiehen puhuttelu. Olin alalla kauan ,joten koin olevani kyllä ihan ammattitaitoinen myyjä.
Täytyy olla kyllä silmissä vikaa, jos ei erota 47- ja 19-vuotiasta. Tosin kirjoituksestakin näkee, että sulla on jonkulainen lukihäiriö.
Mikä sana on jonkulainen. Varmaan kirjoitushäiriö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hävettääkö kuitenkin se oluen/tupakan osto jos kokee henkkarit noin vaikeaksi ja haluaa rähinöinnillä hidastaa jonon kulkemista?
Siis olet kai se joka kassalla kinaa ja rähjää myyjän kanssa, ehkä jo pari ottaneena. Ei sinua muuten kimmastuttaisi. Täytyyhän jokaisella olla henkkarit jos ei oo ajokorttia. Mulla on passi henkkarina mutta en sitä kuljeta mukana, ajokortilla selviää monessa paikassa.
Taisit juuri projisoida. Yksi neuvo: mene töihin, loinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa arvioida ihmisten ikää tai ainakin olen siinä tosi huono. Jos menisin kaupan kassalle töihin, tekisikö se yhtäkkiä minusta ammattitaidottoman? Miten se myyjän ammatti pätevöittää minut iän arvioinnissa?
Sama minulla. Olen kysynyt henkkarit 47 vuotiaalta joka nätisti ne näytti. Ja en ole kysynyt henkkareita 19 vuotiaalta haamu asiakkaalta, ja siitä seurasi tiukka esimiehen puhuttelu. Olin alalla kauan ,joten koin olevani kyllä ihan ammattitaitoinen myyjä.
Täytyy olla kyllä silmissä vikaa, jos ei erota 47- ja 19-vuotiasta. Tosin kirjoituksestakin näkee, että sulla on jonkulainen lukihäiriö.
Mikä sana on jonkulainen. Varmaan kirjoitushäiriö.
Kirjoitan aina kirjakieltä, koska olen assburger.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis olet kai se joka kassalla kinaa ja rähjää myyjän kanssa, ehkä jo pari ottaneena. Ei sinua muuten kimmastuttaisi. Täytyyhän jokaisella olla henkkarit jos ei oo ajokorttia. Mulla on passi henkkarina mutta en sitä kuljeta mukana
Eiköhän oo toisinpäin. Tein 45 vuotta töitä ja nyt on päivisin aikaa. Miksi sinulla on päivällä aikaa pohtia kaljan ostoa?
Myyjän on pakko kysyä. Typeräähän tuo on eikä siinä tule mitään olenpas nyt nuorekas-fiilistä. S-ryhmässä tuo kyttäysmeininki on, muissa kaupoissa ei juuri koskaan kysellä henkkareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaaha, tiedän sinut, kyseessä on helsinkiläinen S-market. Todella lapsellista itkeä siitä, että myyjä tekee työnsä huolellisesti. Olet täysi pelle mieheksi.
Haista sinä pitkä vit tu. Tuu päin naamaa sanomaan, jos on asiaa saatanan paska vätys.
Vaikea haistaa, kun ei sinulla eikä minulla vttua ole. Voin kyllä sanoa seuraavalla kerralla, kun satumme yhtäaikaa kassajonoon. Mua lähinnä säälittää, että iältään aikuisen henkinen kehitys on 5-vuotiaan itkupotkuraivareiden tasolla.
Sulla on vilkas mielikuvitus. En itse aloita koskaan puhumista tuntemattomille, mutta jos sinä aloitat, niin muistat ja häpeät lopun ikääsi. Joten painu vit tuun, säälittävä nillittäjä. :DD
Vierailija kirjoitti:
Myyjän on pakko kysyä. Typeräähän tuo on eikä siinä tule mitään olenpas nyt nuorekas-fiilistä. S-ryhmässä tuo kyttäysmeininki on, muissa kaupoissa ei juuri koskaan kysellä henkkareita.
Suomessa vain yksityisellä noudatetaan kaikenmaailman säädöksiä ja asetuksia. Viranomaiset on kovia kusemaan veronmaksajan, eli oman työnantajansa muroihin, eikä loisivia viranomaisia saada ulos suojatyöpaikoistaan vaikka rikkoisivat lakia jatkuvasti. On silti typerää, että yksi ja sama myyjä kysyy joka ikinen kerta paperit. Välttelen toki sen kassajonoa, kun se on aina muutenkin hidas.
Kassan pitää kysyä alle 30 vuotiaalta paperit. Ja tosiaankin kassana kysyn, on olemassa myös pistotarkistuksia kassalla josta sekä kauppa että itse voin joutua vastuuseen. Osasta ihmisiä on hankala arvioida ikää. Kerran oli jäpikkä joka oli pukeutunut vanhahtavasti. Hänellä oli paljon otsajuonteita. Ajattelin että en kysy henkkareita mutta lopulta kuitenkin kolkutti että ehkä kysynkin. Hän oli 21 v. Osa on ns babyface, hankala arvioida ikää. Jos tulet huppu päässä, arskat nenällä niin voit olettaa ikärajatarkistusta. Kerran yksi nainen pahastui ikärajatarkistuksesta kun oli pukeutunut kuin teini isoon huppariin jonka huppu oli naamalla. Älkää kiukutelko henkkarien kysymisestä, pitäkää ne mukana. As simple as that. Osa ottaa kehuna ikärajatarkistukset. Naurettavaa kiukutella jos henkkareita ei mukana
Lain mukaan paperit pitää kysyä vaikka olisit kysynyt ne ennenkin. Ei voi luottaa muistiinsa. Mietipä paljonko kassalla käy esim perjantai-iltana asiakkaita alkoholiostoksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä, mikä siinä henkkarin näyttämisessä on niin he*vetin vaikeaa. Yleensä aikuisella ihmisellä kai on joku henkkari mukana.
Tekee työstä hidasta tarkistaa kaikilta paperit. Kyseinen myyjä tarkistaa jopa selkeästi eläkeläisiltä papereita. Mielestäni ei ole kovin hyvää ammattitaitoa hidastuttaa jonoa kyselemällä vakiasiakkailta ja vanhuksilta papereita.
Täytyy olla vähän yksinkertainen myyjä, jos vanhaa ei erota
Vierailija kirjoitti:
Ihan käsittämätöntä, että pitää kysyä henkkarit, jos varmasti tietää, että on täysikäinen.
Itse kerran kysyin vakikauppani myyjältä, että kysytkö tosissasi niin vastasi kyllä. No näytin paperit, mutta kyllä on järjettömät säännöt. S-ryhmässä noitten kyselyjä seurataan kuulemma ja tulee kehuja, kun on aktiivinen myyjä.
Kyse ei ole edes siitä että myyjä olisi kovasti kehujen tarpeessa vaan sen papereiden kysymisprosentin PITÄÄ olla tietyn suuruinen. Sitä seurataan ja siitä natkutetaan jos se on matala. Tapahtuma lyödään koneeseen ja alle 30 vuotiaiden ikä ilmenee niiden osalta jotka käyttää s-korttia. Voin vakuuttaa että mua ei henk. koht. sun ikä tai viinaostokset vois vähempää kiinnostaa. Terv. kaupan täti
En kyllä ymmärrä tätä keski-ikäisiltä papereiden kysymistä kun se ei kumminkaan palvele tarkoitustaan,näkeehän nyt nelikymmpisestä että 18v on tullut mittariin jo aikapäivää sitten.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä tätä keski-ikäisiltä papereiden kysymistä kun se ei kumminkaan palvele tarkoitustaan,näkeehän nyt nelikymmpisestä että 18v on tullut mittariin jo aikapäivää sitten.
Voit valittaa tästä eduskuntaan, mistä laki ikärajavalvonnasta on peräisin, tai s-ryhmän johdolle, joka on laatinut myyjiä vahtivan kyttäyssysteemin. Sille myyjälle on ihan turha rähjätä.
Vaikea haistaa, kun ei sinulla eikä minulla vttua ole. Voin kyllä sanoa seuraavalla kerralla, kun satumme yhtäaikaa kassajonoon. Mua lähinnä säälittää, että iältään aikuisen henkinen kehitys on 5-vuotiaan itkupotkuraivareiden tasolla.