Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko pystynyt antamaan anteeksi sen että kumppani tartutti herpeksen?

Vierailija
18.05.2025 |

Jatkuiko suhde? 

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menin sänkyyn kaverin kanssa joka kantaa virusta. Väleissä ollaan. Olin tietoinen ja itsehän siinä riskin otin.

Ei ole aktivoitunut itsellä ja luojan kiitos ei muillakaan sänkykumppaneilla.

Minusta on harmillista, että herpestä aniharvoin testataan julkisessa terveydenhuollossa ilman oireita. Muut sukupuolitaudit saa testattua ilmaiseksi, mutta herpeksen pitää olla oireinen, tai sitten pulitat vähintään satasen yksityisellä. Tietty ymmärrän, koska testi ei kerro onko virus ylä- vai alapäässä, ja tulokset eivät ole satavarmoja. Silti mahdollisesta kantajuudesta olisi kaikkien omien tulevien kumppaneiden kannalta hyvä tietää. 

Siis miten sen voi testata ilman oireita, yksityisellä?

Vasta-ainetesti. Ottakaa taas huomioon että naisilla ne rakkulat alapäässä ovat huomattavasti kivuliaampia(limakalvot) kuin miehellä, pari muikeaa rakkulaa virtsa-aukon suulle niin toivot että kuolisit. Kukaan ei huvikseen pelaa herpespeliä. 

Vierailija
22/61 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

HSV-1- ja HSV-2-vasta-ainepositiivisuus eli viruksen kantajuus voidaan testata oireettomilta, mutta se ei kerro tartunnan sijaintipaikkaa. Vasta-ainetutkimuksista on harvoin apua diagnostiikassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menin sänkyyn kaverin kanssa joka kantaa virusta. Väleissä ollaan. Olin tietoinen ja itsehän siinä riskin otin.

Ei ole aktivoitunut itsellä ja luojan kiitos ei muillakaan sänkykumppaneilla.

Minusta on harmillista, että herpestä aniharvoin testataan julkisessa terveydenhuollossa ilman oireita. Muut sukupuolitaudit saa testattua ilmaiseksi, mutta herpeksen pitää olla oireinen, tai sitten pulitat vähintään satasen yksityisellä. Tietty ymmärrän, koska testi ei kerro onko virus ylä- vai alapäässä, ja tulokset eivät ole satavarmoja. Silti mahdollisesta kantajuudesta olisi kaikkien omien tulevien kumppaneiden kannalta hyvä tietää. 

Siis miten sen voi testata ilman oireita, yksityisellä?

Vasta-ainetesti. Ot

Mitä hyötyä kun testi ei kerro herpeksen sijaintia... 

Vierailija
24/61 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotto meni? Jos 70% kantaa virusta eihän täällä pysty luottaa keneekää näinhän se vaan o

Vierailija
25/61 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset painikoivat jostain herpeksestä melkein kaikilla se on ja tiedän enemmän herpesläisiä. Googlatkaa kuinka yleinen se on enemmän ,kuin joka toisella se voi olla kenellä vaan ja aivan naurettavaa hysteriaa paljon isompia asioita elämässä ,kuin herpes. Miettikää 70% ihmisistä se niin melkein kaikki sen saa elämän varrella kaikki ei vaan välttämättä tiedä

Vierailija
26/61 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyötyä kun testi ei kerro herpeksen sijaintia... 

Niin mitä merkitystä missä se sijaitsee, onko se paikka se ratkaiseva tekijä. Jos testi kertoo että kannat virusta, niin silloin se on sinulla olipa sijainniltaan missä tahansa. 

Vierailija
27/61 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondylooman tartutti. Erosimme.

Vierailija
28/61 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kondylooman tartutti. Erosimme.

Tuo onkin paha, naisella voi syöväksi edetä.

Vierailija
29/61 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan ikinä antaisi anteeksi mitään oman terveyden vaarantamista, tai pilaamista kumppanin toimesta. Varsinkaan, jos se on tapahtunut siten, että on salannut asian.

Pitäisi ottaa reilusti puheeksi, jos on jotain tuommoista tarttuvaa ja yhdessä tehdä suunnitelma, miten sen kanssa toimitaan. 

Vierailija
30/61 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain nykyiseltä kumppaniltani herpeksen. Mies tartutti sen oireettomana ja monta kuukautta ehdittiin seurustella, ennenkuin tarttui. Harmitti tietysti aluksi, mutta ei vaikuta meidän suhteeseen tai elämään mitenkään.

Vierailija
31/61 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen antanut anteeksi. Olen vakuuttunit, ettei hän tiennyt asiasta. Se voi vaania oireettomana jopa vuosia ja etenkin miehillä ne ensioireetkin voivat olla huomaamattomat. Hyvin yleinen tauti ja vaikea vältettävä. Ei auta edes kumi.

Vierailija
32/61 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mutta aitsi oli liikaa kuolen ensi viikolla sitä en anna anteeksi.

Vierailija
33/61 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teknisesti minulla on herpes,mutta se ei puhkea. 

Luin artikelin miksiei ja olen jo unohtanut sen.

Vierailija
34/61 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurimmalla osalla oireilee vain kerran eikä koskaan enää uusiudu.

Vierailija
35/61 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurimmalla osalla oireilee vain kerran eikä koskaan enää uusiudu.

Mitä meinaa teknisesti on? Jos on sellainen,ettei välitä eikä stressaa siitä, nii ei se puhkea. Mitä enemmän stressaat, niin varmasti puhkeaa usein.

Vierailija
36/61 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin lasteni isästä 29 vuoden jälkeen ja seuraava kumppanini tartutti pahamaineisen herpeksen alapäähäni.   Oli se kauhea SHOKKI ja erosin hänestä koska rakkaus ja luottamus ei enää ollut läsnä.  Nyt pelkään uudelle kumppanille kertoa että kannan tätä viheliäistä herpestä, enkä halua tartuttaa sitä enää eteenpäin. Nyt hoitelen lapsenlapsiani ja 3 kissaa yksinäni. EN uskalla treffailla ketään enää, kun on tämä kamala tauti jota häpeän. Pask a    äijä on vaan edellenkin tinderissä  ja saastuttaa tietämättömiä naisia. Elämäni  hauskuus loppui tähän, enkä koskaan unohda tarttajani naamaa enää.    Elämä pilalla.   😭😭😭😭😭

Vierailija
37/61 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpointahan se olisi, jos löytäisi sellaisen kumppanin, joka kantaa samaa virusta, mutta mistä sellaisen löydät? Ei tarvitsisi kummankaan pelätä, että tartuttaa tai saa tartunnan.

Vierailija
38/61 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei herpes ole maailmanloppu, siihen on estolääke

Vierailija
39/61 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valehtelet vaan itsellesi.  Herpes  pa cka  olet myönnä se.

Vierailija
40/61 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erosin lasteni isästä 29 vuoden jälkeen ja seuraava kumppanini tartutti pahamaineisen herpeksen alapäähäni.   Oli se kauhea SHOKKI ja erosin hänestä koska rakkaus ja luottamus ei enää ollut läsnä.  Nyt pelkään uudelle kumppanille kertoa että kannan tätä viheliäistä herpestä, enkä halua tartuttaa sitä enää eteenpäin. Nyt hoitelen lapsenlapsiani ja 3 kissaa yksinäni. EN uskalla treffailla ketään enää, kun on tämä kamala tauti jota häpeän. Pask a    äijä on vaan edellenkin tinderissä  ja saastuttaa tietämättömiä naisia. Elämäni  hauskuus loppui tähän, enkä koskaan unohda tarttajani naamaa enää.    Elämä pilalla.   😭😭😭😭😭

Ikävä tapaus, pitkä suhde takana ja kun yrittää seuraavan kans, saa sellaisen taudin.

Itse sain, kun mies käytti hyväkseen humalatilaani, enkä oikeasti  tiedä mitä tarjoamaansa juomaan sekoitti. Heräsin jossain vaiheessa tapahtumaa. Lisäksi sai ikävän muiston hyväksikäytön lisäksi. Ikinä en anna anteeksi, vaikka omaakin syytä tuossa oli. Tuosta on jo aikaa ja tuolloin kaikki oli sen naisen syytä, mitäs lähdit.