Onko sinusta ok että lapsi syö jo kaupassa jonkun tuotteen ja sitten ostoshinalle laitetaan vain tyhjä pakkaus?
Kommentit (291)
Vierailija kirjoitti:
Jos se on kauppiaalle ok, niin sen pitäisi olla ok myös sivullisille kaupassa kävijöille.
Ei kauppiasta kiinnosta kuin se, että saa rahat tuotteista.
Minä napostele kyllä joskus ostamiani irtokarkkeja kassajonossa. Se on toki väärin mutta maksaahan minä ne.
Tämän voisi varmaan kieltää jos vaan joku tajuaisi. Mutta tosiaan jos joku kiireinen duunarimutsi hakee kersan päiväkodista töiden jälkeen ja käy sitten kaupassa ennen kuin menee kotiin niin kyllä on typerää vaatia mitään välisyöttöjä ennen kauppaanlähtöää.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo kirjanpidollinen virhe. Tuote kuuluu silloin hävikkiin, ei myyntiin. Ei kauppa voi myydä tuotetta, jota ei enää ole.
Vanhempi maksaa normaalisti tuotteen.
Huonojen tapojen opettaminen alkaa varhain. Taitaa olla wt-touhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se on kauppiaalle ok, niin sen pitäisi olla ok myös sivullisille kaupassa kävijöille.
Ei kauppiasta kiinnosta kuin se, että saa rahat tuotteista.
Minä napostele kyllä joskus ostamiani irtokarkkeja kassajonossa. Se on toki väärin mutta maksaahan minä ne.
Tämän voisi varmaan kieltää jos vaan joku tajuaisi. Mutta tosiaan jos joku kiireinen duunarimutsi hakee kersan päiväkodista töiden jälkeen ja käy sitten kaupassa ennen kuin menee kotiin niin kyllä on typerää vaatia mitään välisyöttöjä ennen kauppaanlähtöää.
Autoon tms. kannattaa opetella jättämään välipalapatukoita, pillimehuja jne. Näin lapsen voi syöttää ennen kauppaan menoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei, sillä se työllistää vartijoita jotka joutuvat sitten tarkkailemaan kys vanhempaa, laittaako sen tyhjän purkin oikeasti siihen hihnalle.
Töissähän ne siellä ovatkin, siellä pitääkin työllistyä.
Antakaa lapsillenne ruokaa ennen kuin viette kauppaan. Ja selkeät ohjeet miten siellä käyttäydytään. Ja itselle pitkää pinnaa mukaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo kirjanpidollinen virhe. Tuote kuuluu silloin hävikkiin, ei myyntiin. Ei kauppa voi myydä tuotetta, jota ei enää ole.
Vanhempi maksaa normaalisti tuotteen.
Mutta kauppias ei voi myydä sitä, enää. Vaikka vanhempi maksaisi, niin kysymys on silloin vahingonkorvauksesta, eikä vahingonkorvauksessa ole arvonlisäveroa.
Minä kiitän jokaista vanhempaa, joka hiljentää lapsensa ruoalla tai juomalla kaupassa. Se on karmeaa huutoa, joka kaikuu ison tilan joka nurkkaan. Olen joskus jättänyt ostokset ja lähtenyt ulos.
Tottakai on ok. Vanhat jutut takaisin!
Tuote syödään vasta sitten kun se on maksettu.
Tämä on niin kuvottavaa. Niin kauan kun et ole maksanut, ei se ole myöskään sinun omaisuutta. Toisekseen nämä voivat halutessaan piilottaa roskat joten kaikki nämä selittelyt jälkikäteen maksamisesta on tyhjänpäiväisiä. Lisäksi tämä on epähygieenistä
On OK! Itsekin tapaan joskus ottaa bissen tai pari suoraan hyllystä jos sattuu janottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos se maksetaan rehellisesti, en näe ongelmaa. Joskus ei ole vaihtoehtoa. Itse varmaan etsisin vartijan/henkilökunnan käsiini ja näyttäisin, että aion maksaa tämän.
Kaupoissa on joskus hävikkihedelmäkori, josta saa vapaasti ottaa.
"Oho jäi lompakko"
Tai muuta tapahtuu ja lähdet kaupasta ilman mitään, silloin se on varkaus.
Eka maksu ja sit suuhun, ei muita tyylejä, koska muuten et voi olla 100% varma että maksat.
Vierailija kirjoitti:
Vain hätätapauksessa. Mielummin ensiapusnäkki lapselle kuin puoli tuntia nälkäkiukkuhuutoa
Osta seuraavalla kerralla ensiapusnäkki jo valmiiksi ja anna se lapselle ennen kauppaan menoa. Problem solved.
Vierailija kirjoitti:
Minä kiitän jokaista vanhempaa, joka hiljentää lapsensa ruoalla tai juomalla kaupassa. Se on karmeaa huutoa, joka kaikuu ison tilan joka nurkkaan. Olen joskus jättänyt ostokset ja lähtenyt ulos.
Minä olen myös jättänyt ostokset ja lähtenyt ulos sen huutavan lapseni kanssa. Ei tullut mieleenkään jäädä häiritsemään muita ostoksilla olevia. Takaisin kauppaan sitten, kun lapsi oli rauhoittunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain hätätapauksessa. Mielummin ensiapusnäkki lapselle kuin puoli tuntia nälkäkiukkuhuutoa
Miksi ei syödä ennen kauppaan menoa?
Varmaan siksi, kun on pyyhältänyt suoraan töistä hakemaan lapsen ja sitten kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Oon käynyt maksamassa tuotteen kassalla, syönyt sen ja sitten mennyt ostoksille.
Vierailija kirjoitti:
On. Jos nälkäkiukku tulossa, tuo palvelus kaikille kaupassa.
Tosin voisi kysyä, miksi se kupeiden hedelmä pitää raahata nälkäisenä kkkauppaan.
Ja tenava oppii kaupassa saamaan sen nälkäkiukun aina herkkuja ohittaessa.
Noh. Lähtökohtaisesti ei ole ok. Kai jossain hätätilanteessa menee. (Pieni lapsi, joka alkaa itkeä tmv.) En ole koskaan joutunut omien lasteni kohdalla turvautumaan tuohon.