Onko sinusta ok että lapsi syö jo kaupassa jonkun tuotteen ja sitten ostoshinalle laitetaan vain tyhjä pakkaus?
Kommentit (291)
No ei todellakaan ole ok. Ensin ostetaan ja maksetaan ja sitten vasta tehdään sille mitä halutaan. Tämä on taas joku lepsujen nykymammojen tapa, mikä ei kenelläkään fiksulla ihmisellä tulisi mieleenkään. Ottakaa vaikka omat eväät mukaan ja syöttäkää ja juottakaa lapsenne ennen kauppaan menoa.
On täysin OK. Joskus se nälkäkiukku iskee, ei kukaan jaksa sitä rääkymistä kuunnella kaupassa. Parempi vaan kun työntävät sen kaurapatukan suuhun ja maksavat kassalla poistuessaan.
Mitä ihmeen lisätyötä siitä henkilökunnalle aiheutuu?
Ihan ok minusta, kunhan tuote myös maksetaan. Mulla ei ole lapsia, mutta ei mua muiden syöminen häiritse.
Ap tässä. Minulla ei edes ole lapsia mutta muistan etenkin ennen ihmetelleeni sitä kun joku on laittanut hihnalle tyhjän kääreen jäätelöstä tms.
Ei ole ok, koska a mitä jos maksuvälineet ei toimi, b en halua opettaa lasta, että ei voi odottaa c jos lapsella on ollut esim jano niin olen ostanut sen juoman ensin ja sitten jatkanut muista ostoksia.
ps. Ne banaanit kaupassa on paras idea kauppiailta :)
Vierailija kirjoitti:
Vain hätätapauksessa. Mielummin ensiapusnäkki lapselle kuin puoli tuntia nälkäkiukkuhuutoa
Sinun tehtäväsi on hankkia ensiapusnäkkisi rääkyvälle pennullesi etukäteen. Kukaan normaali ja rakastattu lapsi ei myöskään kilju kiukkuaan ruokakaupassa vaan pystyy odottamaan hetken aikaa snäkkiään. Vauvaa lukuunottamatta tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ok, koska a mitä jos maksuvälineet ei toimi, b en halua opettaa lasta, että ei voi odottaa c jos lapsella on ollut esim jano niin olen ostanut sen juoman ensin ja sitten jatkanut muista ostoksia.
ps. Ne banaanit kaupassa on paras idea kauppiailta :)
Ne banaanit on sallittu kaikille, ei vain sinun lapsellesi.
Ruokakauppa ei ole mikään ravintola, joten pidäpä pentusi kurissa.
Kärryt ym. sotketaan tahmaisin sormin. Jonkinlaisia käytöstapoja voisi opetella ja opettaa.
Joskus on pakko antaa lapsen tehdä niin ja mitä sitä ihmettelemään. Usein ja varsinkin perjantaina iltapäivällä näkee kassajonossa kaljaostoksineen punakoita huuliaan lipovia miehiä joiden on silminnähden vaikea hillitä itseään jotteivat aukaise yhtä tölkkiä heti siitä hörpyn saadakseen; säälittävää!
Hyvin olen saanut kasvatettua lapsen 12-vuotiaaksi tekemättä tätä kertaakaan. Ihan perusjuttuja. Kaupan tavarat ei ole sinun ennen kuin olet maksanut niistä. Lapsen kanssa ei lähdetä kauppaan niin, että tämä on niin väsynyt ja nälkäinen, ettei kestä ilman varastettuja eväitä.
Tuo vaan kertoo että tässä on taas joku "kaverivanhempi" joka ei kykene kasvattamaan tenavaansa ollenkaan vaan se saa touhuta mitä lystää ja vanhemmat sitten juoksee lompakon kanssa korvaamassa sen mitä tenava hajottaa.
Vierailija kirjoitti:
On täysin OK. Joskus se nälkäkiukku iskee, ei kukaan jaksa sitä rääkymistä kuunnella kaupassa. Parempi vaan kun työntävät sen kaurapatukan suuhun ja maksavat kassalla poistuessaan.
Mitä ihmeen lisätyötä siitä henkilökunnalle aiheutuu?
Se lisätyö siitä aiheutuu, että kersa sotkee kärryt ja ties rääpii mitä muutakin siellä kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Joskus on pakko antaa lapsen tehdä niin ja mitä sitä ihmettelemään. Usein ja varsinkin perjantaina iltapäivällä näkee kassajonossa kaljaostoksineen punakoita huuliaan lipovia miehiä joiden on silminnähden vaikea hillitä itseään jotteivat aukaise yhtä tölkkiä heti siitä hörpyn saadakseen; säälittävää!
Minkä takia sinun pentusi maksamattomien ruokien syöminen kaupassa olisi yhtään sen vähemmän säälittävää?
Tietysti on ok. Tuo opetettiin aikanaan jo koulussa.
Vierailija kirjoitti:
Muuta et tainnut siellä oppiakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta et tainnut siellä oppiakaan.
Sinä ilmeisesti et tuotakaan. Harmi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia sinun pentusi maksamattomien ruokien syöminen kaupassa olisi yhtään sen vähemmän säälittävää?
Parempi antaa sille lapselle jotain purtavaa jos häneltä ovat hihat palamassa ja vaarana on muuten koko kaupan täyttävä huutokonsertti.
Tuo onkin hyvä, että ostaa ensin eväät ja syö ne. Mutta kaikissa kaupoissa ei ole mahdollista laittaa penkkejä, joissa voi syödä eväitä. Ja meneehän siihen oma aikansakin, jos tekee kaksi ostoskertaa. Varastaa ei tietenkään saa, mutta meillä käy työstä päiväkodin kautta tulevia, ja se on ihan ok, että lapsi kärryssä istuessaan joskus syö ostosten aikana jonkin pienen tuotteen, joka lopuksi maksetaan kassalla. Näin ostokset sujuvat paremmin ja kaikilla on mukavampaa. Pienen lapsen kehitysvaiheeseen ei vielä kuulukaan muu kuin minä-minä-ajattelu, ja se kannattaa hyväksyä. - Kauppias