Mitä jos tuleekin sateinen kesä??
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Onko ketjun sadetakki-viestit vain tapa ilmaista, ettei haittaa sade? Kesällä on niin lämmintä sadetta ja vaatteet kuivuu nopeasti, ettei kai täällä olla tosissaan pukemassa sadetakkia kesäsateilla?
Ei olla pukemassa. Coretex vaatteet ollut käytössä viimeiset 20v
Vierailija kirjoitti:
En itkisi yhtään. Nyt jo 2021 valmistuneessa kerrostalossa täällä Jyväskylässä on 24,6 astetta sisällä, vaikka on ollut näin kylmä. Kesällä on aina 32. Vaikka olen hoikka ja nuori, ovat kesät ihan kamalia.
Muuta pois ilmastoituun asuntoon.
Vierailija kirjoitti:
En itkisi yhtään. Nyt jo 2021 valmistuneessa kerrostalossa täällä Jyväskylässä on 24,6 astetta sisällä, vaikka on ollut näin kylmä. Kesällä on aina 32. Vaikka olen hoikka ja nuori, ovat kesät ihan kamalia.
Sano vielä että tuuletat päivällä etkä sulje verhoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ketjun sadetakki-viestit vain tapa ilmaista, ettei haittaa sade? Kesällä on niin lämmintä sadetta ja vaatteet kuivuu nopeasti, ettei kai täällä olla tosissaan pukemassa sadetakkia kesäsateilla?
Ei olla pukemassa. Coretex vaatteet ollut käytössä viimeiset 20v
Kyllä sen perinteinen sadetakki olla pitää.
Ei liian sateinen, kiitos. Jatkuva märkyys syö sielua, enkä edes ole helteen suurin fani. Onneksi on matka lämpimään syksylle varattuna. Ja hellekesässä auttaa ilpi😍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukkonen on maaseudulla kirosana.
Ei enää kun alkaa sähköt olla maakaapeleina.
Niin vissiin 🤬
Jos et ole pannut piuhojasi maahan niin oma on ongelmasi. Mä kaivoin 2004. Muuntaja voi jossain hajota mutta mun johtoja ei myrsky katko. Ja toki sulla aggregaatti on ja syöttöpistoke että saat virtaa taloon.
Ilmasto muuttuu silti. Pitää maksaa ilmastokompensointia ja verottaa lisää. Ei se vaan käy että perutaan puheita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sade ok, ukkonen ei!
Ukonilma on ihana.
Niin on!
Vesi tekee hyvää luonnolle ja pohjavesi varrannot karttuu.
Minä olen saanut nauttia kesästä jo alkuvuonna olin tropiikissa melkein 3kk ja sain uudet masikatkin jo syödyksi Austraaliassa.
Surullista jos tulee. Olen niin odottanut jurikin lämpöä! Kunhan vaan tulee lämmin niin ei haittaa vaikka välillä sataa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukkonen on maaseudulla kirosana.
Ei enää kun alkaa sähköt olla maakaapeleina.
Niin vissiin 🤬
Jos et ole pannut piuhojasi maahan niin oma on ongelmasi. Mä kaivoin 2004. Muuntaja voi jossain hajota mutta mun johtoja ei myrsky katko. Ja toki sulla aggregaatti on ja syöttöpistoke että saat virtaa taloon.
Omat on, mutta kylään tulevat ei. Aina kun kunnolla tuulee niin puu tai oksa on linjan päällä. Tietysti on aggregaatti jotta saadaan edes elukoille virtaa ja voidaan välillä pakastimiakin pyöräyttää, sekä vetää vessa. Kukaan ei pärjää ilman tehokasta aggregaattia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sade ok, ukkonen ei!
Ukonilma on ihana.
Niin on!
Varsinkin kun samalla vaeltaa hautausmaalla. Ristien ja kivien varjot syttyvät ja sammuvat salamoiden mukana. Elämä ja kuolema. Lyhyt välähdys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sade ok, ukkonen ei!
Ukonilma on ihana.
Niin on!
Vaarallinen se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sade ok, ukkonen ei!
Ukonilma on ihana.
Niin on!
Varsinkin kun samalla vaeltaa hautausmaalla. Ristien ja kivien varjot syttyvät ja sammuvat salamoiden mukana. Elämä ja kuolema. Lyhyt välähdys.
Alkoi tekemään mieli kokeilla.
Kaupungissa nautin ukkosesta, mutta maalla pelkään. Realismia.
3 pitkäkarvaisen koiran omistajana sadekesä on 😱
Pystytettiin nyt viikonloppuna riittävän kokonen kasvihuone.
Sinne mahtuu hyvin sohva yms ja porinmatti on jo paikallaan.
Ja ens viikonloppuna n60 tomaatin tainta.
Kausivalot pitää vielä hommata.
Ei haittaa sade eikä kylmyys kun siellä istuskelee.
Vierailija kirjoitti:
Pystytettiin nyt viikonloppuna riittävän kokonen kasvihuone.
Sinne mahtuu hyvin sohva yms ja porinmatti on jo paikallaan.
Ja ens viikonloppuna n60 tomaatin tainta.
Kausivalot pitää vielä hommata.
Ei haittaa sade eikä kylmyys kun siellä istuskelee.
On muuten ihana! Mulla kasvihuoneessa pieni pöytä ja mukava tuoli. Iltaisin kiva ottaa lasillinen viiniä ja ihailla kasvien kasvua.
Vierailija kirjoitti:
3 pitkäkarvaisen koiran omistajana sadekesä on 😱
Ymmärrän. Onneksi mun koirat on lyhytkarvaisia tai noh, spanieli keritään kesällä lyhytkarvaiseksi.
Niin vissiin 🤬