Miehen tärkeysjärjestys
1. Ex-vaimo
2. Kännykkä
3. Lapsi
4. Minä
Oon niin väsynyt tähän. Exä petti miestä, haukkui, uhkailee, pompottaa. Ja edelleen yli 4 vuotta heidän eron jälkeen, kun exä sanoo hyppää, mies kysyy vaan kuinka korkealle..
Loppuuko tää ikinä? Riidellään asiasta ja mies ei ymmärrä yhtään, kun sanon että exälle pitää tehdä rajat.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Mitenkä ap jos kerrot miehelle, ettet voi enää olla tässä suhteessa, koska asiat ovat kuten ovat?
Se itsellenikin paljasti ne exäni todelliset ajatukset, kun vastauksensa oli luokkaa "eihän sinun pakko ole kanssani olla, sitten vain erotaan".
Ja ei, en siis esittänyt tyhjää uhkausta, vaan olin tilanteeseen jo ihan loppu ja tosissani sanomisessani. Toisen sanat vielä vahvistivat, ettei hänellä ollut mitään intressiä pitää kiinni meidän suhteestamme. Miksi sitten minullakaan enää olisi ollut?
Ero oli lopulta iso helpotus, vaikka paha mieli olikin. Mutta se paha mieli oli aikanaan ohi, toisin kuin tuohon suhteeseen jääminen olisi tuonut pitkittyneen pahan mielen yhä uudelleen ja uudelleen.
En halua erota. Haluaisin saada tämän jotenkin toimimaan, en vaan tiedä miten 😢. En tiedä mitä tehdä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkä ap jos kerrot miehelle, ettet voi enää olla tässä suhteessa, koska asiat ovat kuten ovat?
Se itsellenikin paljasti ne exäni todelliset ajatukset, kun vastauksensa oli luokkaa "eihän sinun pakko ole kanssani olla, sitten vain erotaan".
Ja ei, en siis esittänyt tyhjää uhkausta, vaan olin tilanteeseen jo ihan loppu ja tosissani sanomisessani. Toisen sanat vielä vahvistivat, ettei hänellä ollut mitään intressiä pitää kiinni meidän suhteestamme. Miksi sitten minullakaan enää olisi ollut?
Ero oli lopulta iso helpotus, vaikka paha mieli olikin. Mutta se paha mieli oli aikanaan ohi, toisin kuin tuohon suhteeseen jääminen olisi tuonut pitkittyneen pahan mielen yhä uudelleen ja uudelleen.
En halua erota. Haluaisin saada tämän jotenkin toimimaan, en vaan tiedä miten 😢. En tiedä mitä tehdä.
Ap
Jos mies ei tosiasiassa sinua edes rakasta, vaan on suoraan sanonut tyytyneensä?
Mikä on se onni, jota tuosta suhteesta saat? Mikä on se suhteen positiivinen asia, joka tekee elämästäsi parempaa kuin mitä se olisi itseksesi ollessa?
Kun tuohon suhteen ongelmiin käyttämäsi energian sijasta voisit käydä treffeillä ja löytää sen, joka sinua oikeasti rakastaa.
Vierailija kirjoitti:
Parin päivän päästä tarvitsee sahaa lainaan ja exä taas vie . Ym tämä kierre on koko ajan.
Exä saattaa soittaa klo 7 aamulla ja vaatia esim miestä heti tuomaan lapsen toppatakin heille. Ja mies kiltisti hyppää sängystä ja lähtee viemään.
Ap
Miten tämä on sinulta pois?
#40, ei ihan osunut.
Ex on alkoholisti, joka on lasten mukaan kerran whatsapilla viestiä tänä vuonna. Ja lapset vastanneet siihen viestiin. Eli se siitä tiiviistä yhteydenpidosta. Minun luonani lapset vierailevat täällä päin ollessaan ja välillä sitten soittelen ja laitan viestiä lasten suuntaan. Heillä on harvemmin asiaa minulle, elleivät nyt esim pyydä autoa lainaankun tulevat tänne päin.
Minusta on hienoa, kun naisystävälläni on tiiviit välit lapsiinsa, mutta ei noin tiivis yhteydenpito nyt ihan normaalia ole ole. Varsinkaan kun se syö pohjaa "omalta elämältä". Exänsä kyllä ottaa teinit välillä luokseen, tarjoaa majoituksej ja ruuat, mutta siihen se sitten jääkin.
Tinderi on varmaan täynnä miehiä. Tai ainakin enemmän kuin varteenotettavia naisia. Minä kyllä olen myös muiden kuin itseni mielestä harvinaisen epäitsekäs ja avulias mies, mutta toki naisystävän tapa toimia ja kipuilu omien valintojensa kanssa vaikuttaa minunkin elämääni. Rakastan kuitenkin naista ja odotan, että tilanne vähitellen muuttuu. Hän on tottunut huolehtimaan lapsista pääosin yksin, pärjäämään ja hoitamaan asiaoita sekä rytmittämään arkea. Nyt pitäisi valita syökö kakun vai säästääkö sen. Minä olen yrittänyt ehdottaa, että sieltä väliltäkin voisi löytyä joku toimiva ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parin päivän päästä tarvitsee sahaa lainaan ja exä taas vie . Ym tämä kierre on koko ajan.
Exä saattaa soittaa klo 7 aamulla ja vaatia esim miestä heti tuomaan lapsen toppatakin heille. Ja mies kiltisti hyppää sängystä ja lähtee viemään.
Ap
Miten tämä on sinulta pois?
Ai ketä muka ei häiritse, jos sunnuntaiaamuna pitää nousta kesken unien ja itse tai kumppanin lähteä viemään jotain tavaraa exälle? Se hakekoon, joka tarvitsee. Itse jättäisin tavaran ulos kuistille ja viestin, että senkun haet, mutta älä häiritsemeitä enempää.