Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies otti hepatiitti B -rokotteen salaa pitäisikö olla huolissaan?

Vierailija
17.05.2025 |

Hei,

Tarvitsisin vähän muiden näkökulmia. Mieheni otti hiljattain hepatiitti B -rokotteen "varmuuden vuoksi" ennen tulevaa työmatkaa Filippiineille. Kyseessä on kuulemma joku lyhyt seminaarireissu, eikä mitään erikoista.

Mutta mua jäi vaivaamaan pari juttua. Ensinäkin, hän ei maininnut koko rokotuksesta mitään etukäteen. Selvisi vasta, kun löysin rokotuskortin keittiön laatikosta, ja siellä luki "Twinrix hepatiitti A + B". Miksi ottaa tuollainen rokote ilman että edes kertoo?

Googlasin ja huomasin että hepatiitti B leviää sukupuoliteitse. Ja Twinrix suojaa molempia vastaan. En tiedä pitäisikö olla huolissaan Vai onko tämä ihan normaali varotoimi, jonka kuka tahansa ottaisi?

Meillä ei ole ollut ongelmia uskollisuuden kanssa ennen, mutta nyt en voi olla miettimättä Onko muilla kokemuksia vastaavasta? Reagoinko yli vai onko tässä jotain epäilyttävää?

N28

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
2/33 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se hyvä, että suojautuu sukupuolitauti B-hepatiitilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä lähtisin ulkomaille mihin tahansa niin ottaisin kyseisen rokotuksen.

Vierailija
4/33 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panorokotehan tuo on, paljon matkustelevat naiset ottaa sen myös.

Vierailija
5/33 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Siksi että lääkintäala saisi rahaa turhasta?

Vierailija
6/33 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se suojaa myös monelta muulta asialta. Esimerkiksi kaikki brankkarit saavat tuon työnsä puolesta.

Vierailija
7/33 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia ottaa kyseinen rokote tiettyihin maihin. Alle 10 v lapsenikin rokotettu hepatiitin varalta ennen lomamatkaa. Itse myös otin kun olin lähdössä työmatkalle, jossa tarkoitus oli hoitaa vain työtehtäviä.

Vierailija
8/33 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Twinrix on käytännössä se ainoa tarjolla oleva rokote, eli se antaa suojan sekä A että B vastaan. Molemmat tulee samassa halusi tai ei. Ymmärsitkö?

Vierailija
9/33 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalia ottaa kyseinen rokote tiettyihin maihin. Alle 10 v lapsenikin rokotettu hepatiitin varalta ennen lomamatkaa. Itse myös otin kun olin lähdössä työmatkalle, jossa tarkoitus oli hoitaa vain työtehtäviä.

Miksi? Eikö olisi helpompaa olla matkustamatta turhaan, säästyisi maapallon ekosysteemitkin?

Vierailija
10/33 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Twinrix on käytännössä se ainoa tarjolla oleva rokote, eli se antaa suojan sekä A että B vastaan. Molemmat tulee samassa halusi tai ei. Ymmärsitkö?

Lisäksi suositellaan ehdottomasti otettavaksi jos matkustaa tiettyihin maihin.

Vierailija
11/33 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti otetaan kaikki suositellut rokotukset kun matkustetaan ulkomailla, eikä aikuisen tarvitse kysyä lupaa niiden ottamiseen keneltäkään. 

Vierailija
12/33 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Siksi että lääkintäala saisi rahaa turhasta?

Sä voit salaliittoap i na hankkia itsellesi maksatulehduksen ja tulla sitten mussuttamaan harhaisia juttujasi.

Vierailija
13/33 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ottanut noi jo vuosia sitten ja omat lapset myös. 

Vierailija
14/33 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat sairaalloisen mustasukkaiselta ja epävarmalta. Twinrix on ihan perussettiä esim. Aasiaan matkustaessa. Lapsille ja aikuisille.

Vierailija
15/33 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun mies panee miehiä poikia ladyboys

Vierailija
16/33 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin että miehellesi on parasta että otat siitä eron. Ei kukaan täysjäjrkinen halua viettää elämäänsä vauva-palstalta idioottimaisia kysymyksiä esittävältä spermaviemäriltä

Vierailija
17/33 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hepatiitti A tarttuu virusta erittävän ihmisen ulosteiden välityksellä. Tavallisimmin sen saa ulosteiden saastuttaman veden tai ruoan kautta. Tartunnan voi saada myös saastuneen uima-altaan vedestä.

Hepatiitti B tarttuu suojaamattomassa seksissä sekä veren välityksellä, esimerkiksi ruiskujen ja neulojen yhteiskäytössä. Lisäksi hepatiitti B voi tarttua äidistä lapseen synnytyksen tai imetyksen aikana.

Nää kaks yleensä sisältyy samaan rokotukseen ja todella tärkeää ottaa, varsinkin tuo A tarttuu hyvin helposti.

Vierailija
18/33 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Panorokotehan tuo on, paljon matkustelevat naiset ottaa sen myös.

Niparokote toi on.

Vierailija
19/33 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja taitaa olla se novellien laatija.

Vierailija
20/33 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä matkustaisi ellei minulla olisi kattava rokotesuoja voimassa. On myös maita, joihin ei pääse ilman tiettyjä rokotuksia (esim. keltakuume).

Twinrix kannattaa ottaa, jos matkustaa Euroopan tai Pohjois-Amerikan ulkopuolelle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän