Mikä on pahinta miten ystävä voi pettää? Kertomalla yksityisasiat eteenpäin?
Pettäminen tietysti varmaan se pahin, mutta tosi paha on toisen henk koht asioiden esim. raskauden tai muun sensitiivisen asian juoruaminen eteenpäin.
Onko kenellekään käynyt näin, että hyväksi ystäväksi luultu pettää luottamuksen täysin? 💔💔💔 Miten asia ratkesi? Miten selvisitte siitä?
Kommentit (63)
Jos kaveri hyppää sänkyyn toisen puolison kanssa.
Minulle tämä on ollut kamalinta, mitä ystävä on tehnyt:
Olimme tunteneet kauan. Luulin, että olimme hyviä ystäviä. Minä tuin ystävää hänen vastoinkäymisissään, hoidin hänen lapsiaan ja kävin jopa siivoamassa hänen luonaan, vaikka en itse ollut kunnossa. Minä sairastuin pysyvästi ja vakavasti. Mitä teki ystävä? Lähetti suureleisesti kimpun kukkia kuullessaan diagnoosistani ja katkaisi välit.
Vierailija kirjoitti:
Swlän takana jupruttu ja puhuttu asioita mitkä eivät pidä edes paikkansa. Niin eipä tunnu mikään "paha" enää miltään😂 osaan valita mitä kenellekin puhun ja mitä en.
Tärkeintä onkin olla myös luotettavia ihmisiä joille voi puhua asioitaan luottamuksella. Nämä ihmiset pitävät uskoa yllä muiden ihmisten hyvyyteen ja empaattisuuteen.
Ei se ollu sun ystävä, jos se petti. Ystävät ei petä. Sä luulit, että se oli ystävä. Tässä ero.
100% varmuudella voin todeta, että ihminen joka puhuu sinulle pahaa muista tai haukkuu sinulle muita, puhuu sinusta samalla tavalla eikä sellaista myrkyllistä käärmettä kannata pitää elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tämä on ollut kamalinta, mitä ystävä on tehnyt:
Olimme tunteneet kauan. Luulin, että olimme hyviä ystäviä. Minä tuin ystävää hänen vastoinkäymisissään, hoidin hänen lapsiaan ja kävin jopa siivoamassa hänen luonaan, vaikka en itse ollut kunnossa. Minä sairastuin pysyvästi ja vakavasti. Mitä teki ystävä? Lähetti suureleisesti kimpun kukkia kuullessaan diagnoosistani ja katkaisi välit.
Olen pahoillani mitä olet joutunut kokemaan ja kenenkään ei pitäisi käydä läpi tuollaista. Muista että olet arvokas ja rakastettava juuri tuollaisena. <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ystäväksi luultu kertonut erittäin henk koht terveystiedon joka vuoti työyhteisöön. Kysyttäessä ei myöntänyt että on kertonut, vaikka nimellä hänet mainittiin meille. Emme ole vielä kunnolla selvittäneet asiaa
Eikö muistanut että on kertonut. Muisti pätkii pahasti. Yleensä ne kieroilijat vastaavat että en muista
Näitä tapahtuu työpaikan johtajillekin, hupsista lipsahduksia.
Yksi pomo juorusi jopa osaston koko organisaation tasolla terveystietoja.
Sanomalla ettei oikeastaan koskaan olisi halunnut olla (edes) kaveri.
Vierailija kirjoitti:
100% varmuudella voin todeta, että ihminen joka puhuu sinulle pahaa muista tai haukkuu sinulle muita, puhuu sinusta samalla tavalla eikä sellaista myrkyllistä käärmettä kannata pitää elämässä.
Näinhän se on. Mulla on työkaveri joka surutta juoruaa kaiken mitä vain kenestäkään tietää ja jopa oman perheensä kiusallisen yksityisetkin asiat. On vieläpä niin liero luonne että saa ihmiset avautumaan itselleen. Itse Luojan kiitos ymmärsin ajoissa minkälainen ihminen on kyseessä enkä siis kerro hänelle mitään. Joskus kun jäin sairauslomalle ja hän sai muutaman mutkan kautta tietää syyn niin toki juorusi koko työpaikalle. Esitän etten tiedä juoruajan olleen hän ja haukun "tätä tyyppiä" aina hänelle että miten joku voikin olla sellainen kasa paskaa.
No varmaan joku että myy orjaksi Afrikkaan
Nuoruudessa oli kaveri joka tykkäs lörpötellä asioita eteenpäin miten sattuu. Jopa tuli huikkaamaan luokan ovesta sisään, kuka on mun sen hetkinen ihastukseni.
Oltiin siis nuoria parinkympin molemmin puolin. Olin ujonlainen silloin. Menojalkaa kuitenkin vipatti, muttei mulla oikein ollut kavereita joiden kanssa käydä. Olivat lukion jälkeen vakiintuneita ja osa muuttanut muualle. Joten tuosta uudesta luokkakaverista sain itselleni bilekaverin. Hän oli äänekäs ja rehvakas nainen, kaikkea muuta kuin mä. Ehkä siinä oli jotain hienoakin.. kunnes sitten alkoi tippumaan noita sattumuksia, että miksi mun asiat on taas yleisenä puheena.
Ei sillä, että mä olisin mitään suuria salaisuuksia hänelle kertonut. Bilekaverihan tuo vaan oli. Noita ihastuksia lähinnä ja olihan se tietty tarpeeksi noloa, kun halusin omalla hitaalla tavallani hoitaa asioita.. Niin tämä tulee ja pamauttaa kaikkien kuullen. Nolaten mut ja sen toisen osapuolen.
esim oltiin yhden Markon kanssa oltu muutaman kuukauden tiettyä peliä. Tavattiin satunnaisesti ja oltiin sängyssäkin pari kertaa oltu.. Katteltiin, että tuleeko meistä mitään. Kerran sitten yksien bileiden jälkeen taas, kesken tunnin tuo suurisuusammakko avaa sen suunsa "lauantaina nukuit Markon kainalossa ilman rihman kiertämää?! Mikä juttu se oli?!"
En ehtinyt reagoida, kun Markon kaveri päästeli "se oli ihan heidän keskenäinen juttunsa, mutta mikä sun osuus tässä on? Miksi sä kyttäilet toisia keskellä yötä? Etkö sä saanut seuraa? - taaskaan?". Johan naisen naama levis. Jep tuolta se tuntuu, kun nolataan kaikkien edessä.
Siihen ne meidät välit sitten meni. Mulle riitti. Joo, nolaa ja mollaa mua, mutta ei muita. Nyt sai riittää. Markon kanssa vielä seurusteltiin viitisen vuotta ja sitten lähdettiin eri teille hyvässä hengessä.
Jätti tuo jälkensä, että mun on ollut todella vaikea luottaa kehenkään. Nykyinen mies on ainoa, jolle kerron oikeita asioitani. En kavereille ja siitä tuleekin välillä "ongelmia", kun kaverit huomaa, että mulla on isoja juttuja menossa, mutten sano. Ihanat ovat kuitenkin aina olleet tukena, vaikka osa loukkaantuu hetkeksi, kun en ole puhunut. Mä olen pahoillani, mutta se jatkuva nolaaminen on vaikuttanut syvästi.
Pahinta? Kaveri kertoo raskaudestasi. Hyvin yksityisestä terveyasiastasi, josta olisit itse halunnut kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Swlän takana jupruttu ja puhuttu asioita mitkä eivät pidä edes paikkansa. Niin eipä tunnu mikään "paha" enää miltään😂 osaan valita mitä kenellekin puhun ja mitä en.
Tärkeintä onkin olla myös luotettavia ihmisiä joille voi puhua asioitaan luottamuksella. Nämä ihmiset pitävät uskoa yllä muiden ihmisten hyvyyteen ja empaattisuuteen.
Luulin että kyseessä on luotettava ihminen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei se ollu sun ystävä, jos se petti. Ystävät ei petä. Sä luulit, että se oli ystävä. Tässä ero.
Niinhän sitä luulisi 😣😣😣
Pääasiassa naisten ongelmia. Naisilla on usein myös tapana kutsua jokaista puolituttuakin ystäväksi. Ystävyys on paljon enemmän. En sano tätä pahalla, mutta näin se usein menee.
Juoruilusta elävien olisi syytä muistaa sellainen rikosnimike kuin 'yksityiselämää koskevan tiedon levittäminen'.
Valehtelu on pahinta miten voi pettää toisen.
tahallinen toisen asioiden levittäminen negatiivisessa tarkoituksessa,on usein tehty pahassa tarkoitukses,joku iloisen uutisen vahingossa ilmoitus on eri asia.
jotkut myös yrittää ystävystyä vahingoittamis tai juorujen levitys mielessä,hyvä muistaa, kun tutustuu ihmisiin.narsisti pettää aina, se on luonnehäiriön tunnusmerkki.
Vierailija kirjoitti:
Pääasiassa naisten ongelmia. Naisilla on usein myös tapana kutsua jokaista puolituttuakin ystäväksi. Ystävyys on paljon enemmän. En sano tätä pahalla, mutta näin se usein menee.
Ystävä, kaveri tai normaalijärkinen puolituttu. Kukaan EI kerro toisten asioita eteenpäin.
itsellä varmaan, pahin on sellainen että ystävä ,on mennyt kaveeraamaan mun vihollisten kanssa,eli joku joka on kiusannut ja vahingoitttanut mua tahallaan, on vihollinen ,raamatullisessa mielessä.
kun tää paljastui mulle vahingossa lipsauttaen,en paljastanut että asia mulle selvisi.oon pitänyt etäisyyttä ja harkitsen parhaillaan välien katkaisemista.
ajattelemattomuus tai sitten synkempi pahuus,vaihtoehdot.
sukulaisia jos oon saanu kii samasta tai juoruilusta, niin oon jo laittanut välit poikki en vastaa puheluihin.
en yleensä paljasta mitään arkaluontoista ,edes ystäville, mutta jos jotain asioita puhun elämästäni, niin se on mulle tärkeää että voi luottaa.valitettavasti suureen osaan ihmisistä ei voi luottaa.
yotube kanavalla cassandra mack puhutaan just asioista kun paljastuu frenemy. englantia osaavat ymmärtää.
kannattaa laittaa välit poikki juoruajaan,riitelijään,pettäjään. jumala paljast,i että tämä ihminen ei ole sun ystävä.