Mikä on pahinta miten ystävä voi pettää? Kertomalla yksityisasiat eteenpäin?
Pettäminen tietysti varmaan se pahin, mutta tosi paha on toisen henk koht asioiden esim. raskauden tai muun sensitiivisen asian juoruaminen eteenpäin.
Onko kenellekään käynyt näin, että hyväksi ystäväksi luultu pettää luottamuksen täysin? 💔💔💔 Miten asia ratkesi? Miten selvisitte siitä?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Minulla ystäväksi luultu kertonut erittäin henk koht terveystiedon joka vuoti työyhteisöön. Kysyttäessä ei myöntänyt että on kertonut, vaikka nimellä hänet mainittiin meille. Emme ole vielä kunnolla selvittäneet asiaa
Eikö muistanut että on kertonut. Muisti pätkii pahasti. Yleensä ne kieroilijat vastaavat että en muista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pilasi tärkeää työnhakua kertomalla terveystietoja sellaiselle, jonka kautta tieto levisi. Ei vaan voi luottaa yhtään. Mietitään ihan oikeusprosessia. Mies aikoo myös sanoa hänelle.
Tuo on tosiaan kunnianloukkaus.
On. Ja vielä hyvä, jos tämä jolle on kerrottu, on ilmoittanut siitä teille kirjallisesti esim. viestillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pilasi tärkeää työnhakua kertomalla terveystietoja sellaiselle, jonka kautta tieto levisi. Ei vaan voi luottaa yhtään. Mietitään ihan oikeusprosessia. Mies aikoo myös sanoa hänelle.
Tuo on tosiaan kunnianloukkaus.
On. Ja vielä hyvä, jos tämä jolle on kerrottu, on ilmoittanut siitä teille kirjallisesti esim. viestillä.
Silloin on kirjallinen näyttö, että henkilö x on kunnianloukkaaja ja tiedon vuotanut taho. Uskomattoman törkeää.
Tämä, plus kiusaaminen sairaudesta ja sen ulkonäköön vaikuttavista seikoista. Minulta meinasi lähteä henki tällaisessa menossa. Keskellämme vaeltaa todella varjoisaa porukkaa. Jos olen itsekin paha, olen kohdannut sellaista ihmisyyteen sisältyvää pahuutta, etten luota _keneenkään_ enää koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä, plus kiusaaminen sairaudesta ja sen ulkonäköön vaikuttavista seikoista. Minulta meinasi lähteä henki tällaisessa menossa. Keskellämme vaeltaa todella varjoisaa porukkaa. Jos olen itsekin paha, olen kohdannut sellaista ihmisyyteen sisältyvää pahuutta, etten luota _keneenkään_ enää koskaan.
Olet oikeassa, täällä ei kannata luottaa täysin kuin itseensä. Ihmiset osaa olla uskomattoman julmia ja kieroja saadakseen mitä haluavat. Esimerkiksi toiset ihmiset inhoamaan jotakuta mustamaalaamalla. Se on alhaista itsetuntoa ja kateutta.
Juotan ns. myrkkyä aina jokaiselle joka pettää luottamukseni jotenkin. Ja nykyään en kerro eteenpäin sellaisia asioita joita eivät saa muut tietää.
Onneksi karmaan voi luottaa. Minä lähetän sen näiden pettureiden perään.
Hölösuitahan ne ystävät tuntuu olevan. Aina vähintäänkin yhdelle tai parille muulle ystävälle ne toisen ystävän asiat kerrotaan. Mutta ei se minään yllätyksenä ole tullut. Koska ystävä on kertonut itselleni muiden sellaisia asioita, joita ei kuulemma saisi kertoa, niin selvähän se on, ettei hän minunkaan asioistani osaa hiljaa olla, vaan kertoo niistäkin samoilla verukkeilla muille ystävilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ystäväksi luultu kertonut erittäin henk koht terveystiedon joka vuoti työyhteisöön. Kysyttäessä ei myöntänyt että on kertonut, vaikka nimellä hänet mainittiin meille. Emme ole vielä kunnolla selvittäneet asiaa
Eikö muistanut että on kertonut. Muisti pätkii pahasti. Yleensä ne kieroilijat vastaavat että en muista
Sitä on aika paha näyttää toteen, muistaako toinen vai eikö muista. 😂 Muistin pettäminen sopivassa kohtaa on aina oiva keino luistaa epämiellyttävistä asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet oikeassa, täällä ei kannata luottaa täysin kuin itseensä. Ihmiset osaa olla uskomattoman julmia ja kieroja saadakseen mitä haluavat. Esimerkiksi toiset ihmiset inhoamaan jotakuta mustamaalaamalla. Se on alhaista itsetuntoa ja kateutta.
Se voi olla myös kosto tai karma.
Vierailija kirjoitti:
No tuollaiset pitäisi eliminoida. Välittömästi.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi karmaan voi luottaa. Minä lähetän sen näiden pettureiden perään.
Heh. Sitä vastausta saa meinaan odottaa. Koko karma on ihmisten keksimä kostonhimoinen selitys normaaleille tapahtumille elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata puhua omia asioita kenellekään.
Ellei tätä ymmärrä, on turha valittaa.
HÄVETTÄÄ tälläisten juoruakkojen puolesta. Pyhintä mitä on, niin menee kertomaan.
Vierailija kirjoitti:
Hölösuitahan ne ystävät tuntuu olevan. Aina vähintäänkin yhdelle tai parille muulle ystävälle ne toisen ystävän asiat kerrotaan. Mutta ei se minään yllätyksenä ole tullut. Koska ystävä on kertonut itselleni muiden sellaisia asioita, joita ei kuulemma saisi kertoa, niin selvähän se on, ettei hän minunkaan asioistani osaa hiljaa olla, vaan kertoo niistäkin samoilla verukkeilla muille ystävilleen.
Tekisi mieli kysyä nyt, kenelle muulle tämä ystäväksi luultu on juorunnut? Monelleko ja kenelle? Mitä muita asioitamme hän on juorunnut. Ap
Swlän takana jupruttu ja puhuttu asioita mitkä eivät pidä edes paikkansa. Niin eipä tunnu mikään "paha" enää miltään😂 osaan valita mitä kenellekin puhun ja mitä en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä tapahtuu työpaikan johtajillekin, hupsista lipsahduksia.
Vierailija kirjoitti:
Swlän takana jupruttu ja puhuttu asioita mitkä eivät pidä edes paikkansa. Niin eipä tunnu mikään "paha" enää miltään😂 osaan valita mitä kenellekin puhun ja mitä en.
Enkä puhu itse muiden yksityisasioita eteenpäin.
Juoruili vuosia selkäni takana ja puhui minusta pahaa, mutta lopullinen niitti arkkuun oli kun toivoi minun kuolevan päin naamaa, solvasi muillakin keinoin, joten katkaisin välit sanomatta yhtään mitään. Ystävä ei tee eikä käyttäydy noin.