Millä saada lautasellinen kaurapuuroa äkkiä haaleaksi jos ei ole pakastemarjoja?
Kommentit (72)
Kyllä se vedellä lantraaminen on ihan hyvä ohje, sillä ei se kaurapuuron maku siitä miksikään muutu. Eikä sitä kukaan muu kuin joku hullu mummo herkulliseksi väitä.
Minulla on mikropuurolautasina ortherxin syvät muovilautaset (hehkeät :D ), eivät kuumene mikrossa. Samoin pikanuudelit hauduttaa vedenkeittimellä niissä miellyttävästi. Ihan muutamalla selviää, kun syömisen jälkeen liisterilautasen pesaisee.
Laitat ekana aamutoimena mikroon niin onhan se jo pian haaleaa
Aivan, nukut sen kahdeksan tuntia kun opettaja ja äiti käsk. Sitten itket kun puuro on kuumaa😢
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kohdannut tämän. Aamukiire, puuro ainoa syötävä, pakastimessa ei ollutkaan marjoja.
Kaadoin puuron kulhoon ja hanasta kylmää vettä päälle. Tuloksena oli tietysti velli, mutta pakkorako!
Olisit laittanut tiskialtaaseen kylmää vettä, ja sen kulhon siihen veteen hetkeksi sekoitellen samalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maito.
En käytä.
apTavallinen maito on minustakin parasta, mutta jos et voi tai halua sitä käyttää niin mikset laita kauramaitoa?
Sekin ihan hyvää puuron kanssa joskin siinä tulee kyllä vähän kauran makua maidostakin.
Kauramaidoke käy vain itse kaurapuuron hauduttamiseen, tulee superkaurainen maku tai sitten johonkin smoothieen antamaan kauran makua ilman hiutaleita. Kahvin se pilaa, tulee mieleen vain kahviin keitetty kaurapuuro, mikä on parempaa kuin kaurakahvi. Tämä on nykyihmisten vedätys kuusi - nolla, koska tuo litku on helppoa ja halpaa tehdä itse, kaurahiutaleita vaan liotetaan aikansa ja siivilöidään. Jäljelle jääneestä massasta voi sitten haudutella sitä puuroa.
Sähkötuulettemilla. Jos ei ole, niin sitten laita polkupyörä ylösalaisin ja sido sen vanteisiin pahvisuikaleita (20 cm x 30 cm), jotka toimivat viuhkoina. Voit myös laittaa pakastinlokeroon minuutiksi.
Ei puuroa ole pakko syödä syvältä lautaselta.
Mahdollisimman iso lautanen, mille puuro levitetään ohueksi kerrokseksi, että jäähtyy nopeasti.
Teen puuron kattilassa ja kun sen kauhoo kylmälle posliinilautaselle, se on ihan syöntilämpöistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi puuron pitäisi olla haaleaa? Lämpimänä mielestäni parempaa.
Suun polttaminen ei todellakaan ole hyväksi.
Ei sitä niin kuumana tietenkään tarvitse syödä, mutta kyllä ruoka yleensä on parempaa joko kunnolla lämpimänä tai kylmänä. Sellainen välimuoto on mielestäni vähän ällöttävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaa lusikallisen kerrallaan. Äkkiä se siinä lusikassa jäähtyy.
Et taida syödä mikropuuroa?
Syön
Sillä aikaa, kun teet tänne aloituksen niin puuro jäähtyy.
- n69v -
En todellakaan käytä trendilitkuja.
ap