Millä saada lautasellinen kaurapuuroa äkkiä haaleaksi jos ei ole pakastemarjoja?
Kommentit (72)
Vaihda kuumalta lautaselta se puuro puhtaaseen kylmään lautaseen.... Tämähän on provo, ei kukaan voi olla noin avuton 🤭
Kattila kylmään veteen, tai jos on jäitä, jääveteen. Ei tietenkään niin, että vettä pääsee puuron sekaan vaan vain sen verran, että kattilan pohja on kylmässä vedessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kohdannut tämän. Aamukiire, puuro ainoa syötävä, pakastimessa ei ollutkaan marjoja.
Kaadoin puuron kulhoon ja hanasta kylmää vettä päälle. Tuloksena oli tietysti velli, mutta pakkorako!Tietenkin sen veden olisi voinut valuttaa puuron sijaan altaaseen, mutta mikäs siinä, jos velli maistuu enemmän. Pari minuuttia kylmässä vesihauteessa toimii.
Iso suorakaiteenmuotoinen allas, joita uusissa asunnoissa on. Ei ole kuule hyvä idea. Vettä menee 20 litraa ennen kuin nousee vadin tasolle.
Vierailija kirjoitti:
Vaihda kuumalta lautaselta se puuro puhtaaseen kylmään lautaseen.... Tämähän on provo, ei kukaan voi olla noin avuton 🤭
Ei se siltikään muutamassa minuutissa viilene. Sitäpaitsi en halua kahta puuroliimaista lautasta!
Vierailija kirjoitti:
Mulla jäähtyy ehkä minuutissa. Teen sillä välin jotain muita aamutoimia.
Mitä aamutoimia teet minuutin?
Vierailija kirjoitti:
Kattila kylmään veteen, tai jos on jäitä, jääveteen. Ei tietenkään niin, että vettä pääsee puuron sekaan vaan vain sen verran, että kattilan pohja on kylmässä vedessä.
Nyt puhutaan mikropuurosta.
ap
Vierailija kirjoitti:
Pakasta mehukeittoa kuutioina ja heittele niitä puuron sekaan.
En juo mehua.
Puuron pitää olla kuumaa! Voisilmä päälle, ei muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tuo mutta vaikka hiusten siistiminen tai pukeminen tai laukun pakkaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se siltikään muutamassa minuutissa viilene. Sitäpaitsi en halua kahta puuroliimaista lautasta!
No ei siinä monta minuuttia mene, että pystyy syömään. Vai kuinka kylmänä syöt puuron?
Eri
Sori vaan mutta en harrasta maitoa, mehua, kylmäkalleja, jääpaloja tai jukurttia.
ap
Kauemmin tuo kertyy kuin jäähtyy, että sikäli ihmettelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tuo mutta vaikka hiusten siistiminen tai pukeminen tai laukun pakkaus.
Nainen tekee tuon minuutissa? 🤣😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt puhutaan mikropuurosta.
ap
Jos lautanen kuumuu mikrossa kovin paljon, hanki sellainen lautanen joka pysyy viileämpänä. Astioissa on aika isoja eroja, kuinka paljon ne lämpenee mikrossa.
Mikä pakko se on juuri kaurapuuroa saada aamiaiseksi? Maailmassa on paljon muutakin aamiaiseksi kelpaavaa, nälän pitävää syömistä ja kaiken lisäksi sellaista syömistä, joka ei romahduta verensokereita pikavauhtia alas eli siis terveellisempää.
Vierailija kirjoitti:
Vale. Mikrossa kiehuvaksi 4 min tehty puurolautasellinen ei viilene syötävää kuntoon minuutissa. Eri asia jos otat kattilassa jos vartin sivussa lämmöstä olleesta puurosta lautaselle ihan vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puen vaikka päälle tai käyn vessassa.
Et takuulla kiehuvaksi lämmitä sitä!