Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moni nuori oppii sopivasti nöyryyttä kun valmistumisen jälkeen saa hakea satoja työpaikkoja ennen työllistymistä. Mitä ajatuksia herättää?

Vierailija
17.05.2025 |

Niin

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä valmistuin maisteriksi vuodenvaihteessa. Lähetin parisenkymmentä hakemusta eikä yhteenkään vastattu. Luovutin. Nyt on opintolainat ulosotossa eikä yhteiskunta saa niistä sentin senttiä.

Vierailija
22/62 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

säälittävää on nuoriso jos heti luovuttaa, mutta en paljoa tältä tiktok-sukupolvelta odotakaan

1990-luvun laman aikana meidän sukupolvi luovutti. Moni tippui pysyvästi kelkasta.

Silloinkin tädit vähän odottelin sormella pullsmössösukupovelle. Eli oli kuten sinä. Ilkeä ihminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännästi "mitä ajatuksia tämä herättä - niin" iigor taas lietsoo eripuraa suomalaisten välille.

Vierailija
24/62 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 90-luvulla 20-30 vuotias. Minulle löytyi aina jotain töitä, koska minulle kelpasi siivoaminen ja kaupassa työskentely. Valmistuin 90-luvun alussa merkonomiksi ja muutimme Tampereelle pieneltä paikkakunnalta. Teimme poikaystävän kanssa ihan mitä töitä vaan emme olleet nirsoja.  

Harvinainen tilanne. Silloin työttömiä oli 17 %. Eikä tosiaan menty mihinkään töihin. Jopa sairaanhoitajia oli vuosia ilman töitä. Ei tosiaan ollut mitään nirsoilua kenelläkään! Eikä ole nytkään. Kun töitä ei saa ja jokaiseen hanttih8mmaan hakee 1000 ihmistä.

Vierailija
25/62 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoria auttaisi jos joku ymmärtää heitä, se on vaikeaa aikaa. Ja on ystävällinen, ehkä auttava siinä mihin nuori haluaa, ei tuomitse. Ihmisillä on kova tarve tuomita heti muut. En tarkoita että nuoren pitää vaikka meluta, sotkea, riehua, että joku sitä ymmärtää - vaan yleensä nuoren tuntemuksia kuulla tai nuoren aikuisen. Silloin ongelmia on vähemmän ja kaikki ovat yksilöitä. Annetaan ihmisten elää rauhassa.

Vierailija
26/62 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus teki sen 1990-luvun laman pitkittämisen. Stubb ja Katainen pysäytti talouskasvun kokonaan ja nyt orpo käyttää samoja konsteja.

Kolme kokoomuspääministeriä ja kolme katastrofia. Samat keinot käytössä ja sama lopputulos.

Vierailija
27/62 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surkeaa. Kuinka kauan jaksaa yrittää, moni tulee luovuttamaan. Syntyy sukupolvi, joka oppii elämään ilman työtä.

Joutuu oppimaan elämään ilman työtä.

Vierailija
28/62 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännästi "mitä ajatuksia tämä herättä - niin" iigor taas lietsoo eripuraa suomalaisten välille.

Kiittelemme orpopurraa! 

Vierailija
29/62 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes hoitajat ei saa töitä! Sama tilanne oli 1990-luvun laman aikana.

Vierailija
30/62 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt työttömiä on kokoajan enemmän eivätkä he voi edes opiskella työttömyyden sijaan uutta ammattia. Opintotukikuukaudet on menneet. Ja jos olisikin jäljellä, se tuki on niin pieni ettei sillä pärjää. Opintolainaa ei uskalla ottaa, kun ei voi luottaa tulevaisuuteen.

Ei ole helppoa nuorilla!

Suomi on menetetty.

Vierailija
31/62 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuommoinen opeta nöyryyttä vaan lähinnä joutuu pettymään, katkeroitumaan ja jopa passivoitumaan, kun ei ole töitä eikä niitä saa. 

Vierailija
32/62 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon, että hakekaa vastavalmistuneet ulkomaille töihin, Suomi on uppoava laiva, jonka oikeistolaiset ja muut sosiopaatit ajoivat tahallaan jäävuoreen.

Vierailija
33/62 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Minä valmistuin maisteriksi vuodenvaihteessa. Lähetin parisenkymmentä hakemusta eikä yhteenkään vastattu. Luovutin. Nyt on opintolainat ulosotossa eikä yhteiskunta saa niistä sentin senttiä.

Yleensä opintolainan takaisinmaksu alkaa 1-2v kun pankki on ne viimeistä kertaa pääomittanut. Saatko opintolainahyvitystä tai korkoavustusta?

Vierailija
34/62 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Minä valmistuin maisteriksi vuodenvaihteessa. Lähetin parisenkymmentä hakemusta eikä yhteenkään vastattu. Luovutin. Nyt on opintolainat ulosotossa eikä yhteiskunta saa niistä sentin senttiä.

Yleensä opintolainan takaisinmaksu alkaa 1-2v kun pankki on ne viimeistä kertaa pääomittanut. Saatko opintolainahyvitystä tai korkoavustusta?

Takaisinmaksu alkaa nykyään heti kun valmistuu.

Vierailija
35/62 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika selkeä merkki siitä että työperäistä maahanmuuttoa ei enää tarvita

Vierailija
36/62 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikko olet. Parikymmentä hakemusta ja muutama kuukausi ei ole mitään. Elämässä täytyy joskus oikeasti tehdä töitäkin, jos haluaa saavuttaa jotain.

Vierailija
37/62 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

säälittävää on nuoriso jos heti luovuttaa, mutta en paljoa tältä tiktok-sukupolvelta odotakaan

Ei ne itse ole itseään kasvattaneet, tai jos onkin, niin joka tapauksessa vanhempien häpeähän se on. 

Vierailija
38/62 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heikko olet. Parikymmentä hakemusta ja muutama kuukausi ei ole mitään. Elämässä täytyy joskus oikeasti tehdä töitäkin, jos haluaa saavuttaa jotain.

Pitäkää tunkkinne.

Vierailija
39/62 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintolaina vanhenee ulosotossa.

Jos myös pitkä työttömyyspätkä, niin voi anoa anteeksi antoa.

Vierailija
40/62 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksi kukaan haluaisi saavuttaa jotain Suomessa? :D Kaikella rakkaudella, mutta maailmassa on niin paljon parempia vaihtoehtoja, että suomalaisten työnantajien pitäisi olla kilpailemassa vastavalmistuneista, ei päinvastoin. Jos suomalaisilla työmarkkinoilla menestyminen vaatii jotain vahvuutta ja kilpailua, niin pitäkää hyvänänne, heikkona lähden ihan mielelläni ulkomaille parempiin töihin ja ansaitsen parempaa palkkaa. Heippa vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi