Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moni nuori oppii sopivasti nöyryyttä kun valmistumisen jälkeen saa hakea satoja työpaikkoja ennen työllistymistä. Mitä ajatuksia herättää?

Vierailija
17.05.2025 |

Niin

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa työajankin jälkeen soittaa jos joskus pääsee töihin LOL

Vierailija
2/62 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tulevat kalliiksi nämä sukupolvet valtiolle. Ei vaadi montaa hylsyä, että menettää intonsa hakea ollenkaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se selittääkin boomereiden käsittämättömän huonon asenteen. Pitäisiköhän heiltäkin ottaa eläke pois ja laittaa hakemaan eläkettä satoja kertoja niin saisivat hieman nöyryyttä? 

Vierailija
4/62 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan kukaan työtönhän ei varmaan pommittaisi kymmeniä ja satoja hakemuksia, ellei olisi pakko. Niin se traumatisoituminen ja loppuelämän apatia jatkuvasta hylätyksi tulemisesta tulee työkkärin vuoksi. 

Keppi vaan ei yksinkertaisesti toimi, end of story.

Vierailija
5/62 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se selittääkin boomereiden käsittämättömän huonon asenteen. Pitäisiköhän heiltäkin ottaa eläke pois ja laittaa hakemaan eläkettä satoja kertoja niin saisivat hieman nöyryyttä? 

Jep tai saisivat sen mitä työtönkin ja sitten voisivat tehtailla vaikka sosiaalitiomeen lurituksia, miksi ansaitsevat enemmän.

Vierailija
6/62 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oletus että ihminen on jo nuorena pelkkä työntekijä ja kone, on jotenkin outo. Ettei voisi olla inhimillinen ja uupuva. Tai ettei voisi valita asioita. 

Vierailija
7/62 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok. Sama se on kovilla ammattilaisikin, töitä ei ole. Elämä ei ole pelkää ruusuilla tanssimista, hyvä opetus sekin.

Vierailija
8/62 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä nöyryyttä tuli itsekin opeteltua 90-luvulla, olin silloin 20-30 vuotias. Se on hyvä, että nuorille osoitetaan kaapin paikkaa, oppivat olemaan. Minullekin on osoitettu kaapin paikkaa ja näen sen pelkästään hyvänä asiana. Nuorena on kovin itsekeskeinen, joten on hyvä, että joku kouluttaa. Ja saa tulla paha mieli, se menee kyllä ohi, ainakin minulla on mennyt. Terve ihminen kestää vastoinkäymisiä. 

Nainen 55-vuotta

Vierailija
9/62 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, oppiipahan nöyryyttä! Nyt valmistuu kortistoon niin lähihoitajat, arkkitehdit kuin putkiasentajat kaikenmaailman viestinnän ja hum.kandien lisäksi. Nöyrtyvätpä vielä menemään henkilökohtaiseksi avustajaksi tai harjoittelijapalkan kotisiivoojiksi.

Vierailija
10/62 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkeaa. Kuinka kauan jaksaa yrittää, moni tulee luovuttamaan. Syntyy sukupolvi, joka oppii elämään ilman työtä.

Vierailija
11/62 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tosiaan kukaan työtönhän ei varmaan pommittaisi kymmeniä ja satoja hakemuksia, ellei olisi pakko. Niin se traumatisoituminen ja loppuelämän apatia jatkuvasta hylätyksi tulemisesta tulee työkkärin vuoksi. 

Keppi vaan ei yksinkertaisesti toimi, end of story.

Samaa mieltä, keppi ei auta jos ei yksinkertaisesti ole töitä.

Vierailija
12/62 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta "sopivasti nöyryyttä" ei opita sillä, että töitä ei vain ole ja jatkuvasti joutuu pettymään. Se on tosi ikävä tilanne eikä mikään panosti tarvittu elämänopetus. 

Vierailija
13/62 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että tulevat kalliiksi nämä sukupolvet valtiolle. Ei vaadi montaa hylsyä, että menettää intonsa hakea ollenkaan. 

Kokoomus ajoi monet samaan tilanteeseen 1990-luvun laman aikana. Silloin menetettiin kokonainen sukupolvi pysyvästi.

Vierailija
14/62 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ok. Sama se on kovilla ammattilaisikin, töitä ei ole. Elämä ei ole pelkää ruusuilla tanssimista, hyvä opetus sekin.

Kiitos orpopurra!

Vierailija
15/62 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni nuori oppii nopeasti että tyhjän saa pyytämättäkin ja lopettaa työnhaun, korkeintaan esittää sitä.

Vierailija
16/62 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse saanut koskaan edes sitä ensimmäistä palkkatyötä. En ole ollut koskaan palkkatöissä ja olen jo keski-ikäinen. Toivon pääseväni eläkkeelle, koska en oikeasti ole edes työkykyinen. En työllisty koskaan.

Vierailija
17/62 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä nöyryyttä tuli itsekin opeteltua 90-luvulla, olin silloin 20-30 vuotias. Se on hyvä, että nuorille osoitetaan kaapin paikkaa, oppivat olemaan. Minullekin on osoitettu kaapin paikkaa ja näen sen pelkästään hyvänä asiana. Nuorena on kovin itsekeskeinen, joten on hyvä, että joku kouluttaa. Ja saa tulla paha mieli, se menee kyllä ohi, ainakin minulla on mennyt. Terve ihminen kestää vastoinkäymisiä. 

Nainen 55-vuotta

Harvinaisen ikävä ihminen olet. Perskokkare?

Minä näin paljon surua 1990-luvun laman aikana. Tuhlattuja elämiä, konkursseja, itsemurhia. Ja kaikki tapahtui koska kokoomus "säästi".

T. N56

Vierailija
18/62 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

säälittävää on nuoriso jos heti luovuttaa, mutta en paljoa tältä tiktok-sukupolvelta odotakaan

Vierailija
19/62 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 90-luvulla 20-30 vuotias. Minulle löytyi aina jotain töitä, koska minulle kelpasi siivoaminen ja kaupassa työskentely. Valmistuin 90-luvun alussa merkonomiksi ja muutimme Tampereelle pieneltä paikkakunnalta. Teimme poikaystävän kanssa ihan mitä töitä vaan emme olleet nirsoja.  

Vierailija
20/62 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, oppiipahan nöyryyttä! Nyt valmistuu kortistoon niin lähihoitajat, arkkitehdit kuin putkiasentajat kaikenmaailman viestinnän ja hum.kandien lisäksi. Nöyrtyvätpä vielä menemään henkilökohtaiseksi avustajaksi tai harjoittelijapalkan kotisiivoojiksi.

Ei pääse noihinkaan. Töihin ei nyt pääse. 

Tippuvat kyydistä ja jäävät leikatulle toimeentulotuelle loppuiäkseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi