Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

-50% jo valmiiksi kaikista köyhimmille...

Vierailija
16.05.2025 |

Toimeentulotukeen -50%.. Mä sanon että liika on Oikeasti liikaa. PS nyt torpatkaa tämä hulluus ja pelastakaa Oma tilanteenne. Ja ajatelkaa edes kerran Suomen köyhiä.. ( ja he äänestävät kans) mut joo, tuo -50% !! Haloo kohtuutonta ja sairasta... Ja en oo PS enkä vassari. mut -50% ??? siis kamoon...

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi alennushan tuli vain niille jotka eivät hae ensisijaista etuutta ja kieltäytyvät työkkärin tukitoimista. Ei koske mitenkään niitä jotka oikeasti etsivät töitä. Mielestäni niiltä jotka eivät viitsi edes työtä hakea on ihan hyvä pudottaa tukea, jos sen jälkeen työnhaku kiinnostaisi. 

Joukossa on ilmeisesti ihmisiä, jotka eivät kykene tuohon. Kyse ei siis ole haluttomuudesta eikä laiskuudesta, vaan resurssien ja voimavarojen puuttesta.

Tiedän yhden ihmisen, joka on leikatulla tt-tuella, koska on laiminlyönyt velvoitteitaan. On alkoholisoitunut ja masentunut, ei tietääkseni kehitysvammainen eikä kirjolla, mutta ei ihan ns. normaalikaan. Sen huomaa jo ihan lyhyen ja pinnallisen keskustelun aikana. Ei vain kykene hoitamaan asioitaan. Kaikista työpaikoista saanut potkut, koska ei selviydy normaalisti mistään töistä.

Pitäisikö tällaista ihmistä nyt sitten rangaista viemällä perustoimeentulo?

Vierailija
22/25 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi alennushan tuli vain niille jotka eivät hae ensisijaista etuutta ja kieltäytyvät työkkärin tukitoimista. Ei koske mitenkään niitä jotka oikeasti etsivät töitä. Mielestäni niiltä jotka eivät viitsi edes työtä hakea on ihan hyvä pudottaa tukea, jos sen jälkeen työnhaku kiinnostaisi. 

Joukossa on ilmeisesti ihmisiä, jotka eivät kykene tuohon. Kyse ei siis ole haluttomuudesta eikä laiskuudesta, vaan resurssien ja voimavarojen puuttesta.

Tiedän yhden ihmisen, joka on leikatulla tt-tuella, koska on laiminlyönyt velvoitteitaan. On alkoholisoitunut ja masentunut, ei tietääkseni kehitysvammainen eikä kirjolla, mutta ei ihan ns. normaalikaan. Sen huomaa jo ihan lyhyen ja pinnallisen keskustelun aikana. Ei vain kykene hoitamaan asioitaan. Kaikista työpaikoista saanut potku

Kyllä ! En halua elättää tuollaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia kannattaa rahaa pitää käteisenä, kun ei koskaan voi koneistoon luottaa ettei itse putoa tuohon -50% porukkaan. 

Vierailija
24/25 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä ! En halua elättää tuollaisia."

Todennäköisesti olet joku penska tai muuten vain trolli, mutta sanonpa kuitenkin, ettei meistä kukaan voi varmuudella tietää tulevaisuutta. Yks pieni onnettomuus tai tapaturma ja voit itsekin olla yhteiskunnan etuuksien varassa. Miltä silloin tuntuisi, jos joku, edes tyhmänä vitsillä, sanoisi, etten halua elättää tuollaista? 

Olen itse suorittanut kohtalaisen hyvällä todistuksilla lukion ja ylioppilaskirjoitukset, sain hyvän työpaikan valmistuttani yhteen ammattiin, reilun vuoden päästä työpaikkassa tapahtui vaihdos, kun työni myytiin toiselle yritykselle. Hain uuteen opiskeluun ja pääsin. Opiskelun jälkeen työllistyin välittömästi ja myös sen määräaikaisen päättyessä työllistyin uudestaan ja näin meni aina 3 vuotta. Eräänä päivänä henkilöt, joilla ei ollut mitään osaamista, koulutusta tai käsitystä siitä, mitä ja miten minun pitäisi työssäni tehdä, alkoivat väittää, etten tee työtäni hyvin. Jouduin burnoutin vuoksi irtisanomaan itseni työstä ja tuli työttömyysjakso, määräaikainen työ, työttömyys ja uusi työ. Opiskelin lisää ja yt-neuvotteluissa lähdin työstäni vapaaehtoisesti. Sain uuden työn, sairastuin, en pystynyt tekemään työtäni, koska sairaus esti työntekemisen oleellisilta osin. Sairaus hoidettiin, mutta nyt olen työnantajille 2. luokan hakija, koska minulla on ollut työnteon estävä sairaus, mutta tällä hetkellä hakijoita, joiden historia on työnantajien mielestä "moitteeton", on niin paljon joka ikiseen työpaikkaan, riippumatta palkasta ja koulutusvaatimuksista, ettei kukaan halua ottaa riskiä, vaikka tiedän olevani hakemiini töihin täydellinen työntekijä ja alakohtaista kokemusta löytyy enemmän kuin muilta hakijoilta yhteensä. Joten ei, en todellakaan uskalla sanoa kenellekään, etten halua maksaa tuollaisen elättämiseksi veroja. Seuraava tarvitsija saatat olla sinä.

Vierailija
25/25 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kyllä kiinnostaisi tietää, ketä nämä ihmiset ovat, jotka eivät ole minkään ensisijaisen etuuden piirissä. Työkyvyttömätkin kun joutuvat olemaan työttöminä työnhakijoina elleivät pääse eläkkeelle tai kuntoutustuelle.

Itsekin kuulun näihin. Työnhakuvelvoitetta ei ole, mutta työttömänä joudun olemaan. Jos en ole, niin toimeentulotukeakaan ei tipu.

Onko kyse pahasti päihdeongelmaisista, vaikeasti masentuneista, joistain vammaisista jne. jotka eivät pysty huolehtimaan ollenkaan asioistaan? Vai keitä nää on?

50 % alennus on kyllä karmea, varsinkin jos on kyse kaikkein heikoimmassa asemassa olevista :(

Tämä.

Itsekin leikkityötön, en kelpaa kuntoutustuelle koska Kelan mielestä liian sairas.

Eläkkeelle taas liian terve.

Leikkaus taas tulossa. Menee sen jälkeen 6kk sänky/wc akselilla.

Toimeentulotukea en saa koska naimisissa.

Enkä työmarkkinatukea koska en päässyt työllistämis tyypin juttusille.

Pääsen juuri ja juuri vessaan.

Aina en sinnekään ajoissa.