Toimeentulotukeen tulee isoja leikkauksia ja rankaistuksia.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011238798.html?utm_term=Autofeed&u…
Tukia leikataan jopa 50%. milläs sitten ruokaa ostaa. Tai saahan sitä ruokaa varastaa kun se yksi sosiaalidemokraatti kertoi.
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jo valmiiksi kärsivät ovat aina silmätikkuna, vuosikausia.
Se on kokoomuslaisen nautinto kyykyttää köyhää.Juuri näin. Nämä sadistit saavat oikein hyvän mielen sortaessaan jatkuvasti köyhää halpuutettua orjajoukkoa. Ja idiootit seuraavat näitä kökköjä rakkilaumana.
Haha! Itke lisää paskahousu!
Todellakin nautin sinun avuttomasta vinkumisesta!
🤣😂🤣😂
Taidat lisäksi tukea Ukrainaa, arvaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jo valmiiksi kärsivät ovat aina silmätikkuna, vuosikausia.
Se on kokoomuslaisen nautinto kyykyttää köyhää.Juuri näin. Nämä sadistit saavat oikein hyvän mielen sortaessaan jatkuvasti köyhää halpuutettua orjajoukkoa. Ja idiootit seuraavat näitä kökköjä rakkilaumana.
Haha! Itke lisää paskahousu!
Todellakin nautin sinun avuttomasta vinkumisesta!
🤣😂🤣😂
Taidat lisäksi tukea Ukrainaa, arvaan?
Mulle on aivan sama mitä ukrainalle tapahtuu.
Nautin vain köyhien paskojen kyykyttämisestä.
😂🤣😂🤣
Riistokapitalisti jää toiseksi lopuksi jos ihmisjoukot suuttuvat.
Vierailija kirjoitti:
Kannatti äänestää kokoomusta ja persuja. Nyt saatte sitten kärsiä kun ette menneet SDP tä äänestämään. Nuo leikkaukset takaa sen että rikollisuuus lisääntyy, tapot ja muut rikokset ja itsemurhat.
Marinin hallitus poisti eläkeputken.
Vierailija kirjoitti:
Riistokapitalisti jää toiseksi lopuksi jos ihmisjoukot suuttuvat.
Impotent rage.
🤭
Ihan hyvä että esim suojaosa poistuu. TTT:n pitääkin olla VIIMESIJAINEN tuki, eli perälauta. Ei siihen tuollaiset suojaosat istu.
Tämä on mielenkiintoista,muutenkin kun käy traumaterapiassa ja muuten istun kotona niin kohta on vielä vähemmän rahaa. Nytkään toimeentulotuella (siis saan ansiosidonnaisen lisäksi) ei voi tehdä mitään. En ymmärrä miksi halutaan passivoida lisää. Siis ansiosidonnaiseni on niin pieni että saan lisäksi toimeentulotukea.
Minullakin on lapsi,tosin jo täysi-ikäinen. Jännää että kiristetäön minulta ettei voi olla ihmisarvoista elämää mutta nostetaan lapsiperheiltå.
Minulla ei ole netflixejä sun muita ei autoa ei mitään en juo en polta. Nykyinenkin toimeentuöotuki on lioan vähån. Olen tosi hoikka ja tulen säästämään tuon 18e ruokakuluissa.en tiedä miksi yhteiskunta järjestää tämän laihdutusleirin. Mikä tåssä on tavoite kun esimerkiksi minun kohdalla faktat ei muutu,käyn silti traumaterapiassa. Laihdun vaan sit lisää ja passivoidun. Onhan se hassu mennä työhaastatteluub sittten joskus kummajaisena kun olen viimeksi käynyt esim elokuvissa yli vuosi sitten,yli puotoista vuotta sitten missään klo 20.00 jälkeen muutaki kauppa
Vierailija kirjoitti:
"Tarkoitus on, että toimeentulotuen asiakkaat siirtyvät työelämään"
Mitä itse tunnen henkilöitä jotka ovat toimeentulotuella ovat työkyvyttömiä tavalla tai toisella. Joko fyysistä vaivaa tai henkistä. Härskiä alkaa vaatimaan heitä työelämään sillä mielennterveysongelmat ovat iso ongelma johon ei meinaa saada edes apua.
Nuoret yksinasuvat miehet ovat usein pudonneet yhteiskunnan kelkasta täysin. Syrjäytyneitä ja täynnä ongelmia. Tähän ei ole akuutein ratkaisu se, että heidät pakotetaan töihin. Voivat olla vaarallisia jos mielenterveys ei ole kunnossa.
Eiköhän ne osapäivä työtä voi tehdä. Henkiset vaivat paranee töissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö nuo ole ollut jo ikuisuuden voimassa, että pitää hakea muita tukia ja työttömän pitää olla työkkiksessä työnhakijana. Mulla ikuinen karenssi joten en saa työttömyystukia vaan olen toimeentulotuella.
Alle 25-vuotias ei saa työttömyyskorvausta ilman tutkintoa. On olemassa vain toimeentulotuki.
Alle 25 vuotias sitten hommaa sen tutkinnon ja menee töihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tarkoitus on, että toimeentulotuen asiakkaat siirtyvät työelämään"
Mitä itse tunnen henkilöitä jotka ovat toimeentulotuella ovat työkyvyttömiä tavalla tai toisella. Joko fyysistä vaivaa tai henkistä. Härskiä alkaa vaatimaan heitä työelämään sillä mielennterveysongelmat ovat iso ongelma johon ei meinaa saada edes apua.
Nuoret yksinasuvat miehet ovat usein pudonneet yhteiskunnan kelkasta täysin. Syrjäytyneitä ja täynnä ongelmia. Tähän ei ole akuutein ratkaisu se, että heidät pakotetaan töihin. Voivat olla vaarallisia jos mielenterveys ei ole kunnossa.
Eiköhän ne osapäivä työtä voi tehdä. Henkiset vaivat paranee töissä
Ei ole mitään osapäivätöitä joihin palkataan syrjäytyneitä mt ongelmaisia.
Saan tk-eläkkeeseen 25% korotuksen :D
Kertakorotus tehdään kun työkyvyttömyyseläkkeen tai kuntoutustuen alkamisesta on kulunut viisi vuotta. Korotus määräytyy eläkkeensaajan iän perusteella. Korotusprosentti on 31-vuotiailla ja nuoremmilla 25 ja pienenee yli 31-vuotiailla prosenttiyksikön ikävuotta kohden. Mikäli eläke alkaa 50 vuoden täyttämisen jälkeen, kertakorotusta ei myönnetä.
Nämähän olivat vain hyviä uudistuksia.
Ei mitään suojaosia ttt:ssä tarvita ja tuota 50 % alennusta EI TULE jos hoitaa asiansa edes pikkasen oikein eli hakee niitä ensisijaisia tukia.
Ihmiset Suomessa ovat vain tottuneet liian hyvään, eli siihen, että jos ei ole töissä, voi maleskella kotona. Nyt on eri ajat ja jatkossa on oltava aktiivinen.
Vierailija kirjoitti:
1. Töihin
2. Jos ei saa töitä, niin kouluun
Opintotuella ei elä eikä silloin saa toimeentulotukea vaan pitää nostaa opintolainaa, ja eihän velaksi elämistä voi edellyttää. Olet naurettava pelle.
Olemme odottaneet milloin toimeentulotukea nauttivat ihmiset perustavat omia yrityksiä ja työllistävät itse itsensä. Tässä alkaa odottajan kärsivällisyys loppumaan, vaikea ymmärtää tuollaista viivyttelyä ja jahkailemista.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on mielenkiintoista,muutenkin kun käy traumaterapiassa ja muuten istun kotona niin kohta on vielä vähemmän rahaa. Nytkään toimeentulotuella (siis saan ansiosidonnaisen lisäksi) ei voi tehdä mitään. En ymmärrä miksi halutaan passivoida lisää. Siis ansiosidonnaiseni on niin pieni että saan lisäksi toimeentulotukea.
Minullakin on lapsi,tosin jo täysi-ikäinen. Jännää että kiristetäön minulta ettei voi olla ihmisarvoista elämää mutta nostetaan lapsiperheiltå.
Minulla ei ole netflixejä sun muita ei autoa ei mitään en juo en polta. Nykyinenkin toimeentuöotuki on lioan vähån. Olen tosi hoikka ja tulen säästämään tuon 18e ruokakuluissa.en tiedä miksi yhteiskunta järjestää tämän laihdutusleirin. Mikä tåssä on tavoite kun esimerkiksi minun kohdalla faktat ei muutu,käyn silti traumaterapiassa. Laihdun vaan sit lisää ja passivoidun. Onhan se hassu mennä työhaastatteluub sittten joskus kummajaisena kun olen viim
Elämä on valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Ich komme.
-RIIKKA
Ah, kuinka raikasta voimaantumista. Mutta se ei kuulu sinulle millään tavalla. Olisit hiljaa.
Sen siitä saa, kun ette käyneet äänestämässä. Käsittämätöntä ahneutta kokoomukselta.