ÄO 130+ mutta olen tyhmä ja alisuoriutuja
Muita samanlaisia?
keskiverto koulu- ja akateeminen menestys, keskiverto työ ja palkka, ja työttömyysjaksojakin on tullut koettua. Tunnen / tunsin itseni usein todella typeräksi yliopistolla, ja monien ystävien seurassa (ovat akateemisilla aloilla, diplomaatteja, toimitusjohtajia, erikoislääkäreitä jne).
Itse olen ammatiltani tyyliin AMK-insinööri, peruskoulun opettaja.. siis teen rehellistä työtä, jossa on omat haasteensa mutta ei mitenkään erikoisen vaativaa älyllisesti, mutta opinnot haastoivat jo ihan riittävästi. Joudun tekemään paljon töitä päästäkseni tähänkin pisteeseen elämässä. Sitten eräässä tutkimuksessa selvisi että ÄO:ni on vähän normaalia korkeampi, mutta se ei näy missään :D Sen lisäksi että en pärjännyt elämässä erityisen hyvin (en myöskään huonosti) olen aika höppänä, sekoitan sanoja keskenään, minulla ei ole suuntavaistoa, en opi nopeasti vieraita kieliä jne.
Toisaalta olen tyytyväinen etten erotu joukost, vaan olen harmaa lammas
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Useat noista ylemmän keskiluokan ammateista ovat perittyjä siinä mielessä, että maneerit ja tietynlainen ylimielisyys on opittu jo vanhemmilta. Tämä manifestoituu hyvin usein myös menestyksenä.
Itselläkin ä0 135 ja olen ihan hömpänpömppä.
Olen jonkun verran ollut tekemisissä noiden korkeampien sosiaaliluokkien kanssa ja minusta he ovat yksinkertaisesti todella inhottavia ihmisiä. Olen mielelläni kotosalla ja teen vaikka täydellisiä salaatteja sen sijaan, että vietän elämäni hirviöiden kanssa.
Semmoista on elämä.
Ymäärsinkö oikein, että korkeampi sosiaaliluokka on sinulle yhtä kuin inhottavia ihmisiä ja hirviöitä?
No, se on todellakin sitä hömpänpömppää.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa keskustella älykkyysosamääristä, kannattaa osallistua Quoran keskusteluihin. Siellä on itsediagnosoituja älykköjä aiheen ympärillä rutkasti enemmän kuin täällä.
Erityisesti muuan Susanna.
Täällä toinen samanlainen.