Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pettämisestä alkanut suhde

Vierailija
16.05.2025 |

Olen nyt suhteessa, joka alkoi pettämisestä. Hän oli varattu, kun meidän juttumme alkoi. Tunteita tuli nopeasti, eikä tilanne ollut helppo kummallekaan. Aluksi emme olleet rehellisiä hänen kumppanilleen. Lopulta kaikki tuli ilmi, ja nyt olemme yhdessä.

Silti mietin jatkuvasti voiko tällainen suhde kestää. Onko luottamusta mahdollista rakentaa, kun alku on ollut valehtelua? Voiko tällaisesta tulla oikea ja kestävä parisuhde vai jääkö menneisyys painamaan taustalla.

Minua myös pelottaa voiko tällainen tilanne toistua. Voiko ihminen, joka on kerran pettänyt tehdä sen uudelleen? Ja voinko itse luottaa täysin, kun suhde alkoi miten alkoi?

Onko kenelläkään kokemusta samanlaisesta tilanteesta? Olisi helpottavaa kuulla muiden ajatuksia tai tarinoita. Kiitos jo etukäteen, jos joku jaksaa vastata.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis tietää vähän kontekstia. Onko sulla joku erityinen syy olettaa, että olet niin valtavan erityinen ja ihmeellinen, että mies oli silloin aikoinaan poikkeuksellisesti valmis pettämään ja jättämään edellisen muijan, ikään kuin vastoin normaaleja periaatteitaan? Vai tiedätkö sisimmässäsi, että kyse oli ennen kaikkea siitä että olit yksinkertaisesti paikalla ja halukas? Varsin useinhan pettäminen tapahtuu "alaspäin" eli se toinen nainen ei välttämättä suinkaan ole mikään jumalatar. Ja sellaisesta on varsin helppo siirtyä tilaisuuden tullen taas eteenpäin. 

Vierailija
22/55 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhteemme alkoi pettämiestä, minä petin. Olemme olleet nyt vuoden yhdessä uuden kumppanin kanssa, eikä tulisi mieleenkään pettää. Olen todella rakastunut mieheeni! Edellinen suhde oli vaan todella huono, nyt vasta sen oikeasti näen.

- Nainen

Kai sä tajuat että vuosi ei ole vielä mitään? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettää uudestaankin, koska miksi ei. 

Vierailija
24/55 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottamus harvemmin on noissa suhteissa kovin vahva, koska molemmat ovat nähneet toistensa todellisen luonteen jo alussa. 

Vierailija
25/55 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni toinen/uusi nainen (jonka kanssa hän muutti yhteen) on sairaalloisen mustasukkainen, mikä on tietysti ironista ihmiseltä, joka itse harrastaa ukkomiehiä. Olemme miehen kanssa edelleen tekemisissä lapsen takia, ja välit ovat nykyään ihan ok, mutta tämä nainen saattaa lyhyenkin tapaamisen aikana soittaa useita kertoja ja selvästi vaatii että mies tulee sitten reissun jälkeen suoraan kotiin. Mies on selvästi nykyään aivan tossun alla. Lähinnä vähän säälittää koko touhu. 

Vierailija
26/55 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni toinen/uusi nainen (jonka kanssa hän muutti yhteen) on sairaalloisen mustasukkainen, mikä on tietysti ironista ihmiseltä, joka itse harrastaa ukkomiehiä. Olemme miehen kanssa edelleen tekemisissä lapsen takia, ja välit ovat nykyään ihan ok, mutta tämä nainen saattaa lyhyenkin tapaamisen aikana soittaa useita kertoja ja selvästi vaatii että mies tulee sitten reissun jälkeen suoraan kotiin. Mies on selvästi nykyään aivan tossun alla. Lähinnä vähän säälittää koko touhu. 

Sä olet kuitenkin se ex ja monet exät tekevät kaikkensa pilatakseen kumppaninsa uuden suhteen.Usein tähän käytetään hävyttömästi lasta vielä välikätenä joten ei ihme ettei pidä teidän yhteydenpidosta.

Vierailija
27/55 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä nuoruudessa solmittu ns. pakkoavioliitto, josta oli jo vihkipäivänä päättänyt erota, kunnes lapsi aloittaa koulun. Tapasimme - rakastuimme. Nyt takana on jo 34 yhteistä vuotta. Ko. lapsikin on jo nelikymppinen. Myös yhteisiä lapsia on.

Luottamus ja rakkaus ovat vahvat keskenämme, sekä  myös kaikkia lapsiamme ja lasten lapsiamme kohtaan.

Vierailija
28/55 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäjät usein on uskollisimpia kumppaneita pysyvyyden suhteen <3 

Vierailija
29/55 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellä nuoruudessa solmittu ns. pakkoavioliitto, josta oli jo vihkipäivänä päättänyt erota, kunnes lapsi aloittaa koulun. Tapasimme - rakastuimme. Nyt takana on jo 34 yhteistä vuotta. Ko. lapsikin on jo nelikymppinen. Myös yhteisiä lapsia on.

Luottamus ja rakkaus ovat vahvat keskenämme, sekä  myös kaikkia lapsiamme ja lasten lapsiamme kohtaan.

Mitähän vattua tuo on tarkoittavinaan? Eroaa siis siihen asti kunnes lapsi aloittaa koulun, sittenkö palaa yhteen? Ei V tätä kirjoitustaidottomuutta!

Vierailija
30/55 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynnys ensimmäiseen pettämiseen on korkea, sen jälkeen se on läpihuutojuttu. Eli kumppanisi saattaa paneskella selkäsi takana ilman omatunnontuskia. Pettäjä on aina pettäjä. Jos ei ole vielä pettänyt niin sen aika kyllä tulee.

Vierailija
31/55 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai ne on kun kaikki mitä ei omalta kumppanilta saa haetaan muualta kumppanin selän takaa samalla kun kumppani luulee, että parisuhde kukoistaa.

Vierailija
32/55 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh, tietenkin voi onnistua ja kestää. Kerran pettäjä aina pettäjä voi olla toki todennäköistä, mutta toisaalta hokema on myös defenssi, joka ei todellisuudessa aina pidä kategorisesti paikkaansa. Kaikki riippuu teidän välisen yhteyden ja rakkauden laadusta. Jos se on oikeaa, hän tai sinä et petä. Jos ei, no sitten niin voi käydä.

Vierailija
33/55 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai ne on kun kaikki mitä ei omalta kumppanilta saa haetaan muualta kumppanin selän takaa samalla kun kumppani luulee, että parisuhde kukoistaa.

No mitä jos se parisuhde kukoistaa, mitä luulemista siinä on? Eikö jokainen itse tuon tiedä.. 

Vierailija
34/55 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suhde alkoi pettämisestä, kumpikin petti puolisoaan. Mies ainakin sanoi, ettei aiemmassa liitossaan 12 vuoden aikana ollut aiemmin pettänyt, sitähän en voi tietää onko totta. Itse olin jo lähdössä omasta suhteesta, sen olisi voinut kyllä hienomminkin hoitaa. Nyt ollaan oltu yhdessä noin 10 vuotta. En usko, että mies on pettänyt minua, mutta varma en voi olla tietenkään. Itse en ole pettänyt, ei ole tullut mieleenkään. Välillä tuota alkua mietin myös, mutta luotan mieheen, ja meillä menee kyllä hyvin. Jos mies joskus pettää niin sille en sitten mahda mitään.

Vierailija
35/55 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis otit miehen joka oli uskoton ja jätti ja nyt haluat jonkun vakuuttavan sinulle että hän ei tee samaa uudestaan? Sori, no can do. 

Ei kun naisen. Olen mies.

Ap

Vierailija
36/55 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyinen kumppani ja minä rakastuimme kun hän oli vielä tahollaan avoliitossa ja minä aviossa, mutta emme viettäneet yötäkään yhdessä ennen eroja. Lasken tuon emotionaalisenkin yhteyden pettämiseksi silti. Kolme vuotta on nyt mennyt yhdessä ja luottamusta piisaa. Olen sen ajatellut niin, että nautin tästä suhteesta niin kauan kuin se kestää ja jos se syystä tai toisesta loppuu, kuolemaan viimeistään, minulla oli hänen kanssaan hyvä olla ja siitä voi olla kiitollinen. 

Ooh, että oikein kolme vuotta jo. 😂

No me ollaan oltu yhdessä 10 vuotta siitä lukien kun mieheni petti silloista seurustelukumppania. Ymmärrän hänen kyvyttömyytensä erota silloisesta suhteestaan kun tunteita ei enää ollut. Hän oli henkisen yliotteen alla syistä jotka minä ymmärrän ja se riittää. Uskon että meidän suhteemme on sillä tavalla erilainen että minä kunnioitan hänen mielipiteitään ja toiveitaan ja en ole painostanut päätöksiin joita hän ei halua tehdä. Jos hän lakkaa rakastamasta uskon että hän saa kerrottua minulle ajoissa ja minä puolestaan sallin hänen lähteä. Moni unohtaa että yksilöllä on monesti  ollut muitakin suhteita kuin se jossa päätyi pettämään. Mieheni on kyennyt olemaan uskollinen 20v nuorena solmimassaan liitossa ja nyt 10v kanssani. Välissä oli puolenkymmenen vuoden mittainen sekava suhde joka päättyi pettämiseen.

Oliko sinun kumppanillesi pettäminen eron syy vai erohalu syy pettämiseen?

Vierailija
37/55 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luottamus harvemmin on noissa suhteissa kovin vahva, koska molemmat ovat nähneet toistensa todellisen luonteen jo alussa. 

Päinvastoin. Alun vuoksi joutuu käymään valtavan määrän keskustelua ja tilanteiden ja tunteiden purkamista yhdessä. Jos tällaiseen keskusteluun ei kykene vaan epäluottamus jää hiljaiseksi verhoksi kumppanien väliin niin silloin tilanne ei tietenkään ole hyvä

Vierailija
38/55 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh, tietenkin voi onnistua ja kestää. Kerran pettäjä aina pettäjä voi olla toki todennäköistä, mutta toisaalta hokema on myös defenssi, joka ei todellisuudessa aina pidä kategorisesti paikkaansa. Kaikki riippuu teidän välisen yhteyden ja rakkauden laadusta. Jos se on oikeaa, hän tai sinä et petä. Jos ei, no sitten niin voi käydä.

Sitten kun siihen rakkauteen tulee särö, niin kuin jokaisessa parisuhteessa on huonompia aikoja, niin ei ole moraalista estettä käydä kuksimassa muita. Täydellisiä rakkauksia on vaan satukirjoissa.

Vierailija
39/55 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin siis otit miehen joka oli uskoton ja jätti ja nyt haluat jonkun vakuuttavan sinulle että hän ei tee samaa uudestaan? Sori, no can do. 

Ei kun naisen. Olen mies.

Ap

Et ole mies etkä myöskään ap. Miksi ap vastaisi aloittamansa ketjun ekaan viestiin tuollaisella viiveellä? 

Vierailija
40/55 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kävi muuten donnerinkin muijalle ite otti sen paskiaisen petolla mutta silti paskiainen jörn piti salasuhdetta 20 vuotta eikä tää "nykyinen" muija joka oli hankittu petolla ollut tienyt mitään. Eli sai maistaa omaa lääkettään. niin tulee sullekin käymään. Sorry

petolla?