Ostaako joku sittarin tms halpakenkiä?
Siis sellaisia, joilla ei ole mitään tunnettua merkkiä vaan on joku mywear tms ja maksaa parikyt euroa? Minulla oli eilen liikaa aikaa kulutettavana ja päädyin tuollaiseen isoon markettiin ja huvikseni kokeilin jalkaan parit kengät, kun niin nätit olivat ja halvat. Mutta ensinnäkin ne eivät pysyneet ollenkaan jalassa, niillä ei siispä voinut kävellä. Ja toisekseen muoto oli ihan outo ja pohjan tuntuma löllö ja epävakaa. En käsitä miten kukaan voi niitä käyttää, kun ne heiluu ja lonksuu ja putoaa jalasta joka askeleella vaikka olisi liian pientä kokoa. Kaiken järjen mukaan joku niitä kuitenkin ostaa, kun niitä kerran siellä myydään.
Kommentit (57)
Ei todellakaan osta.
Teetän aina kenkäni mittatilaustyönä.
Tottakai, mitä muita voisi ostaa?
Ja kengät saa maksaa korkeintaan 30 euroa, mieluummin sitäkin vähemmän, muuten jää ostamatta.
Kengän sopivuus omaan jalkaan ei määrity hinnan perusteella. Sopimattomia jalkineita on halvoissa yhtälailla kuin kalliissakin merkeissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan samoja malleja kuin merkkikengissäkin. Jotkut ihmiset pystyvät suggeroimaan itsensä kokemaan jotain kummallista epämukavuutta, kun tietävät jonkun olevan edullista.
Näinhän se on. Täälläkin ylistetään aina lidlin tuotteita, vaikka ovat huonolaatuista roskaa.
Lidlin kenkiä ei kannata ostaa, mutta ulkoiluvaatteet on yllättäneet. Esim takit ja housut jotka on vedenpitäviä mutta hengittäviä, olisi muuten kalliita. Esim taskuunsa pakkautuva tuulitakki maksoi alle 10e. Monet housut jossa käteviä taskuja, vuosien aikana ollut paljon käytössä. Jäänyt sitten rahaa ostaa kunnolliset urheilu ja vaelluskengät.
Eikös suomalaiset tutkimusten mukaan osta suurimman osan vaatteistaan 'marketeista', eli varmaan aika moni?
Kannattaa ostaa (tai tilata netistä jos tuttu merkki ja malli) kengät muualta Euroopasta, Suomessa kaupan duopoli näkyy jo kenkienkin valikoimassa.
Saksasta, Italista, Puolasta jne. saa kunnollisia nahkakenkiä edullisemmin mitä täällä maksaa tekonahkaiset marketeissa. Ja nahkakengällä menee vuosikaudet, kunhan hoitaa kenkää oikein. Ja jos jotain menee rikki, pystyy suutari korjaamaan ja kenkä saa 'jatkoaikaa'.
Lapsille ostan kirpputorilta ja itselleni ostan Saint Laurentilta.
Minä uusin juuri balleriinat kun olivat 5e tarjouksessa, edelliset Cittarin samanlaiset kesti 20-vuotta ja ne kyllä oli tehokäytöllä eli omaan lättänäjalkaan ihan passelit eikä ole rahaa ostaa laatua niin näillä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Lapsille ostan kirpputorilta ja itselleni ostan Saint Laurentilta.
Lasu tehty.
Kerran ostin lapselle kesän lopussa tuollaiset alennuksesta koska lapselle hankitut kesäkengät kävivät pieneksi ja helteet eivät olleet vielä hellittämässä. Eli poikkeustilanteessa miksikäs ei.
Omaan jalkaan ne ei ainakaan sovi. Minulla on ongelmajalat, joten olen todella tarkka kengistä. Voisin kuvitella, että paksuun ja leveään jalkaan ne sopii. Siis sillä perusteella, kun olen joskus kokeillut.
Mutta kaipa niitä joku ostaa, kun niitä myydään. Itse en tunne kyllä ketään, kuka ostaisi niitä.
Lidlin parinkympin lenkkarit käytössä joka päivä
Vierailija kirjoitti:
Parit ballerinat taitavat olla Mywearia. En odotakaan niiden olevan mitään kestäviä kävelykenkiä. Työkenkinä pidän sisätiloissa tai ulkona lyhyillä kävelymatkoilla tai oleskelukenkinä.
Ballerinat sopii ainoastaan hoikille ja pitkille naisille.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin erehdyin ostamaan Sittarista yli 100 euron nahkakengät, joista toinen putoaa joka askeleella jalasta, tai siis kantaosa putoaa. Ne eivät ole liian isot, eikä toinen kenkä lipsu jalasta. En erehdy toista kertaa ostamaan sieltä kenkiä.
Jalkasi ovat erikokoiset. Tämä on normaalia.
Lipsuva kanta on merkki liian isosta kengästä.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai, mitä muita voisi ostaa?
Ja kengät saa maksaa korkeintaan 30 euroa, mieluummin sitäkin vähemmän, muuten jää ostamatta.
Mitä? Alle satasella ei saa kunnon nahkakenkiä.
Viime keväänä ostin mustat perusavokkaat kun hautajaisiin tarvitsin, oikein hyvän tuntuiset ovat, jonkin verran oon pitänyt. Muistaakseni jotkut talvikengätkin, ei valittamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan samoja malleja kuin merkkikengissäkin. Jotkut ihmiset pystyvät suggeroimaan itsensä kokemaan jotain kummallista epämukavuutta, kun tietävät jonkun olevan edullista.
Näinhän se on. Täälläkin ylistetään aina lidlin tuotteita, vaikka ovat huonolaatuista roskaa.
Lidlin kenkiä ei kannata ostaa, mutta ulkoiluvaatteet on yllättäneet. Esim takit ja housut jotka on vedenpitäviä mutta hengittäviä, olisi muuten kalliita. Esim taskuunsa pakkautuva tuulitakki maksoi alle 10e. Monet housut jossa käteviä taskuja, vuosien aikana ollut paljon käytössä. Jäänyt sitten rahaa ostaa kunnolliset urheilu ja vaelluskengät.
Lidlin trikoot on mitä parhaita. Värimaailma toki jättää toivomisen varaa. 10 € trikoot on mun kropalle paremmat, kuin monta kertaa kalliimmat merkkitrikoot. Kestävät käyttöäkin.
Olen ostanut monet kengät. Ehkä mulla on vain sen mallinen jalka että ovat hyvät.
Lenkkareita, yhdet todella hyvät maiharit tyyppiset kengät, kesäkenkiä jne.
Enemmän mua harmittaa ostaa 150 e kengät jotka menee pian rikki kuin 50 kengät jotka kestävät saman ajan.
Vierailija kirjoitti:
Kengän sopivuus omaan jalkaan ei määrity hinnan perusteella. Sopimattomia jalkineita on halvoissa yhtälailla kuin kalliissakin merkeissä.
No tämä!!
Vierailija kirjoitti:
Kerran ostin lapselle kesän lopussa tuollaiset alennuksesta koska lapselle hankitut kesäkengät kävivät pieneksi ja helteet eivät olleet vielä hellittämässä. Eli poikkeustilanteessa miksikäs ei.
Minäkin tein näin kerran. Ja ne kengät hajosi ennen kuin helteet loppui. En tiedä osuiko meille vaan maanantaikappaleet vai oliko ne oikeasti noin huonoja.
Jos kympillä saa niin ostan.