Temuttamisen seuraus: Tokmanni ei pärjää enää
Kohta meiltä loppuu kivijalkaliikkeet. Jää vain duopolin ruokakaupat.
Kommentit (450)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen juttu Tokmannien seuraavat myymäläetsivät. Eikö siinä kaupassa nimenomaan pitäis pystyä kiertelemään ja hypistelemään asioita. Tutkimaan hintoja ja tarjouksia.
Mutta pian tulee myymäläetsivä ja alkaa hengittää niskaan. Joten jos jotain pitää hakea, niin pitää olla reipas ja välttää esimerkiksi sovittamista.
Oman koon etsiminen voi näyttää myös todella epäilyttävältä. Tai sekavista telineistä talvihanskojen etsiminen.
Todella rasittavaa.
Monissa vaatekaupoissa on pantu vaatteet liian ahtaisiin telineisiin. Kun haluaisit löytää oikean koon ja katsoa tietoa materiaaleista ja tuotteen pesuohjetta, niin heti ottamasi tuotteen vieressä olevia vaatteita tipahtaa lattialle. Vaihtoehtoisesti vain hipaiset vahingossa vaatteita ohikulkiessasi ja jotakin put
Ei niitä temun tavaroita tartte palauttaa, koska ne eivät ole minkään arvoisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normal on halvempi kuin Tokmanni, niiltä osin asiakas valitsee. Tokmannin vaatteista katson aina valmistusmaan, onko Kiina vai Turkki ja ostanko sittenkään.
No eipä se Turkkikaan hyvä vaihtoehto ole. Itse ostan ainoastaan Euroopassa tehtyjä tuotteita.
Tarkkana saa olla, Design in EU, on hämäävää.
Minä ostan sellaisia joissa lukee selvästi missä on tehty. Esim, Portugalissa ja Virossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myisivät halvemmalla.
Ja minä lopetin ostamisen kun myyvät kuraa. Ostin blenderin, paketti oli kiinni ja en edes ensimmäistä hyllystä ottanut, suurin osa sisällöstä puuttui piti lähteä sitten uudestaan että saa kaikki mitä pitää. Ei ole minulle muuta kuin tarjous pesuaine kauppa. Joskus olen erehdyksessä kenkiä sieltä ostanut ja huomannut ettei ne ole käyttöön tarkoitettu, s koon vaatteet on telttoja jne
Joo, itse olen ollut M-kokoinen viimeiset 30 vuotta ja Tokmannin M-koon alushousut kirjaimellisesti tippuivat jalasta 😂 Kenkiä olen katsonut, viimeksi poistohyllyssä ihan tavallisten lenkkarriden alennushinta 60€. Jäivät kauppaan. Tokmannilta ostan tarjousvessapaperit, mitään muuta ei sitten kannatakaan.
Itse taas ostin sieltä viime kesänä 2 caprit. Sama malli, sama materiaali, sama hinta, toiset t.siniset, toiset mustat. Olin laiska ja sovitin vain siniset. Ne mustat eivät meinanneet mahtua kotona päälle lainkaan. Olivat niin paljon pienemmät kuin samankokoiset eriväriset. En jaksanut lähteä palauttamaan. Mutta enpä käy siellä enää.
Ei se ole edes pelkkä tokmanni. Samalla viivalla on muutkin kaupat, ruokakauppoja lukuunottamatta. Kovin on lyhyt näköistä touhua tuo tilailu. Johtaa siihen että halpis ja muutkin liikkeet joutuvat nostamaan hintoja ja liikkeitä menee nurin ja taas työpaikkoja katoaa lisää ja joudut tilaaman yhä useammin kiinasta, näkemättä tuotetta eli ostat sian säkissä. Pahimmillaan joudut ostamaan tuotteen uudelleen täältä ja maksat lähes tupla hinnan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normal on halvempi kuin Tokmanni, niiltä osin asiakas valitsee. Tokmannin vaatteista katson aina valmistusmaan, onko Kiina vai Turkki ja ostanko sittenkään.
No eipä se Turkkikaan hyvä vaihtoehto ole. Itse ostan ainoastaan Euroopassa tehtyjä tuotteita.
Tarkkana saa olla, Design in EU, on hämäävää.
Missä EU siellä ongelma.
Ennen Tokmanni tilasi Kiinasta tavarat. Kun olin töissä se ei haitannut että hinnat on 30-40% kalliimpia, kun tulotkin oli yli 2000k€/kk.
Nyt kun olen ollut 10v työttömänä, teen tuon Kiinasta tilaamisen itse (ja tavallaan työllistän itseni)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niillä vielä kovin huonosti nene, kun liikevoitto viimeksi 68 miljoonaa.
Tuo on ennen veroja, todellinen tulos vaan kaksi miljoonaa euroa vaikka liikevaihto yli miljardi.
Nyt menee vielä huonommin, nuo on vanhoja lukuja.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä on hurjasti ennakkoluuloja ja uskovat vain negatiiviset asiat. Tiedän ihmisiä, joiden status ei salli sitä, että muut tietävät heidän ostavan Temusta, mutta salaa kuitenkin ostelevat. Saattavat kahvipöydässä esittää Temu-kriittistä. Minusta se on huvittavaa ja vähän säälittävääkin. Kyllä jokainen pyrkii ostamaan sieltä mistä halvimmalla saa. :)
Älä osta halpaa roskaa, osta laatua.Kiinalaista roskaa ostava tukee Venäjää, älä osta ja kyllä Tokmanni myy samaa roskaa, älä osta roskaa.
Tokmannista en osta mitään, aivan surkea asiakaspalvelu, veloittavat jatkuvasti vääriä hintoja kassalla, tarjoushinta on enemmän kun normaalihinta, mainostavat tavaraa jota ei edes ole myymälöissä ja aina selitellään vaikka vika on epäpätevissä työntekijöissä, johdossa, ei uskoisi että on pörssiyhtiö kun hoidetaan ihan miten sattuu kaikki asiat.Tämän takia lopetin asioimisen siellä.
Vierailija kirjoitti:
Temusta on Tokmannin tavarat.
🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö! Ihmiset tuskin ostavat muutenkaan enää mitään krääsää. Tokmanni teki virheen laittaessaan tarjoukset klubijäsenyyden taakse.
Eli oman puhelinnumeron antaminen on kynnyskysymys?
Todellakin on. Ei tulisi mieleenkään kuuluttaa yhteystietojani julkisesti. -eri jolta kysyit
Miksi et käytä sitä korttia lukevat siitä niin ei tarvi huudella. Eli vika on itsessäsi ei tokmannissa
Vierailija kirjoitti:
No jaa, hain eilen liimapuulevyjä Tokmannilta koska en pidä fiksuna tilata niitä Temusta. En muuten ikinä ole ostanut Temusta mitään. Maalaismiehet sieltä tutkitusti eniten tilailee, persujen äänestäjät ja kepulaiset.
N
Juu, meillekin tuli tänään painepesurin tiivisteitä ja rotanloukkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Testit ovat jälkijättöisiä, joten Suomen kaupossa ehditään myydä kuukausien ajan vaarallisia tuotteita ennen kuin takaisinvetoon ruvetaan eikä tieto välttämättä tavoita kaikkia. En ole varma, testataanko ihan kaikkia Suomessa myytäviä tuotteita milloinkaan, tuskinpa vain.
Temussa ei tehdä testejä edes jälkijättöisesti joten et saa koskaan tietää kuinka myrkyllistä tuotetta päivittäin näpelöit
Arvaapa kuinka pieni prosentti testien tuloksia seuraa?
No niin, temuttakaa mammat itsenne työttömiksi...
Vierailija kirjoitti:
Eipä se Tokmannistakaan ostaminen mitään työpaikkoja lisää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä me sairaalassa hoidetaan temuttajatkin. Potilasvirtahan voi jopa kasvaa. :)
Vierailija kirjoitti:
Tullista on kantautunut hätähuuto kieltää kiinankauppa. Hukkuvat pieniin paketteihin missä on selänrapsuttumia, lemmikin vaippoja, muovista kudottuja vaatteita, erektiopillereitä ja joululauluja soittavia dildoja.
Temun tuotteissa on IOSS-tunnisteet, ja ne menevät suoraan vihreää linjaa Tullin läpi, joten Tullin ei tarvitse tehdä Temun pakettien osalta yhtään mitään. Kuluttaja maksaa ALV:n tilauksen yhteydessä, ja huolintaliike suorittaa tullauksen.
Paremminkin voisi kysyä, miksi Tulli ja media haluavat antaa väärän kuvan asiasta.
Kiitos jumalalle kiitos TEMULLE, vihdoin päästään näitä Urpolandia halpisliikkeistä kuten Hobby halleista ja Dressmaneista ja Tokmanneista joissa vaatteetkin on ylihinnoiteltuja ja paskannäköisiä. Miksi pitäisi tukea jotain "suomalaista", kuka v i t t u se "suomalainen" edes on?
-joku kommunisti ja propalestiinalainen urpo ja alkoholisti
Tokmanni on laajentunut hallitsemattomasti. Myymälöitä on joka paikkakunnalla ja niin paljon että useita on pitänyt sulkea. Meidänkin kyläpahaselle rakennettiin uusi iso kaupunkikokoinen myymälä. Kaupan piha on pysynyt autoista vapaana kaupan avaamisesta lähtien. Ohikulkiessa on pitänyt aina oikein ihmetellä, kun kaupan parkkipaikalla on vain puolenkymmentä autoa. Likeisen S-marketin pihalla on sitten autoja enemmänkin. Aina. Hämmästyttävää miten kauan Tokmannin hallitus ja toimittelujohtaja saavat jatkaa tehtävissään.