Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä makua tortilloihin?

Vierailija
21.04.2023 |

Pelkät kasvikset, hyvin maustettu jauheliha sekä salsa kastike ei anna tarpeeksi makua. Mitä kastikkeita tai muuta laitatte niihin jotta saisi todella hyviä?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon agave tequilaa muutama napsu naamaan.

Vierailija
2/26 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sriracha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sriracha ja creme fraiche tai sour cream, valkosipuli.

Vierailija
4/26 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chili jossain muodossa, vaihtoehtoja on valtavasti.

Vierailija
5/26 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehdyt salsa- ja guacamole-kastikkeet. Ja maustaa sen lihan kunnolla, ja jos ei vieläkään riitä, muutama jalopenosiivu sinne mukaan.

Vierailija
6/26 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan yleensä tacomaustetta ja valkosipulia. Punasipulia ja tuoretta persiljaa.

Vierailija
7/26 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuostahan tulee lähinnä poltetta, eikä makua. Chili myös kuuluu kasviksiin, kasvikset mainittiin jo.

Vierailija
8/26 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ruoka ei maistu, niin onko se hyvin maustettua? Lisää mausteita ja hauduttaa nestettä pois.

Vierailija
9/26 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuostahan tulee lähinnä poltetta, eikä makua. Chili myös kuuluu kasviksiin, kasvikset mainittiin jo.

Kunnon amisjuntti siellä.

Vierailija
10/26 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aioli tekee kaikista ruoista herkullisempaa.

Vierailija
11/26 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Chilin valinnassa pitää ottaa sellainen mikä sopii sinun toleranssiin. Ei oteta sitä tulisinta, jos se aiheuttaa liian kovaa poltetta. Kun toleranssin suhteen oikea valinta, niin chileistäkin löytää paljon makueroa ja toiset chilit sopivat paremmin toisten raaka-aineiden kanssa yhteen. Ei nyt tortillojen kohdalla oleellinen yhdistlemä, mutta habanero ja sinihomejuusto esimerkiksi toimii hyvin yhteen, mutta vaatii keskivertoa paremmat toleranssit. Kun habanero ei ole tajuttoman polttava, niin löytää sen hedelmäiset aromit.

Vierailija
12/26 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhaliha on jotenkin tunkkasta tortilloissa. Hyvin maustettu kana sen sijaan tuo meheyttä ja rakennetta enemmän. Salsan ja kasviksien (salaatti, tomaatti, paprika, sipuli, avocado) lisäksi meillä on creme fraichea, fetaa ja nachoja tortillojen sisään. Mun mielestä tää combo on just täydellinen 😁

Vierailija
13/26 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vain niin on, että chiliä käytetään lähinnä tulisuutta tuomaan. Rakastan chilejä, mutta ei niitä rakastettaisi, jos niissä ei sitä tulisuutta olisi. Jos ajattelette raaka-aineita joista tulee runsaasti makua, chilit ovat kaukana kärkipäästä. Polte täydentää ruokaa, mutta makua se ei juurikaan tuo.

Vierailija
14/26 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vain niin on, että chiliä käytetään lähinnä tulisuutta tuomaan. Rakastan chilejä, mutta ei niitä rakastettaisi, jos niissä ei sitä tulisuutta olisi. Jos ajattelette raaka-aineita joista tulee runsaasti makua, chilit ovat kaukana kärkipäästä. Polte täydentää ruokaa, mutta makua se ei juurikaan tuo.

Hohhoijjaa. Ei sitä chiliä, kuten ei mitään muutakaan maustetta, laiteta siksi, että vain se maistuisi. Sen on tarkoitus yhdistyä muihin makuihin, ja tuoda parhaat puolet itse raaka-aineesta esiin. Ei mikään mauste yksinään ja erikseen ole hyvää.

Vierailija
15/26 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalopenoja nyt ainakin.

Ja jos opettelisit itse maiåustamaan lihan JA kasvikset. Erilaiset tacomausteet ovat inhottavan makuisia. Valitse tulisempi salsa. Ja omatekoinen guacalåmole.

Vierailija
16/26 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jauhaliha on jotenkin tunkkasta tortilloissa. Hyvin maustettu kana sen sijaan tuo meheyttä ja rakennetta enemmän. Salsan ja kasviksien (salaatti, tomaatti, paprika, sipuli, avocado) lisäksi meillä on creme fraichea, fetaa ja nachoja tortillojen sisään. Mun mielestä tää combo on just täydellinen 😁

Olen samaa mieltä, broileria tai filettä mieluummin. Paista naudanfile ja leikkaa suikaleiksi paistamisen jälkeen, niin saat hyvää lihaa. Voit ostaa vaikka kokonaisen fileen, mistä leikataan pihvit keskeltä ja päistä saa sopivaa tortillatäytettä.

Vierailija
17/26 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jalopenoja nyt ainakin.

Ja jos opettelisit itse maiåustamaan lihan JA kasvikset. Erilaiset tacomausteet ovat inhottavan makuisia. Valitse tulisempi salsa. Ja omatekoinen guacalåmole.

Opettele sinä kirjoittamaan.

Vierailija
18/26 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jalopenoja nyt ainakin.

Opettele sinä kirjoittamaan.

No kiitos vinkistä! Oliko huono aamu jostain syystä?

Vierailija
19/26 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itse kunnon guacamolen, johon sörssään avocadoa, salottisipulit, tomaattia ja itse kasvatettua herkullista tulista chiliä ei niitä kaupan kitkeriä pahoja chilejä joissa ei ole muuta makua kuin laimea tulisuus. Päälle puristaen limestä mehua ja laitan suolaa ja pippuria, sitten hetkeksi jääkaappiin tekeytymään. Tuo vaiva on näkemisen arvoinen!

Vierailija
20/26 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jalopenoja nyt ainakin.

Kannattaa se tacomaustekin tehdä itse. Nykyiset valmistacomausteet maistuvat lähinnä jeeralta, sitä näköjään survotaan surutta joka paikkaan. Liekö se sitten niin halpaa, että sitä kannattaa käyttää muiden mausteiden kustannuksella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän