Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raju oksennustauti ja rv. 23. Pitääko olla huolissaan??

Vierailija
20.03.2007 |

Viime yönä alkoi raju oksentelu, oksennusta ja p*skaa tulee molemmista päistä ja paljon! Neste ei pysy sisällä. Aamuyöstä mulla nousi hieman kuume ja nyt on aamusta asti ollut kovaa alaselkä ja lantiokipua!? Mihin tämä voi liittyä? Kohtu supistelee aina välillä hieman, mutta " maha" ei ole kipeä. Huolissaan olen nyt vaan tästä lantiosärystä ja alaselästä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanttaa käydä neuvolassa tai vaikka ihan päivystyksessä. Koskaan ei ole turhaa käydä lääkärissä. Saa ainakin huolet pois mielestä, jos ei muuta.

Vierailija
2/10 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kohta lähdössä päivystykseen. Mun kasvoihin on tosiaan tullut nyt enemmän ja enemmän jotain íhme näppyjäkin??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se veti heikoksi mutta neuvolasta sanoivat ettei syytä huoleen kun kykenin kuitenkin taas juomaan normaalisti vuorokauden kuluessa.

Jos tauti pitkittyy kovasti niin soita lääkärille että miten pitää toimia.

Osta apteekista Osmosalia että saat suoloja.

Maitohappobakteerit auttavat myös suolta toipumaan.

Jos et nyt saa mitään ajas, edes vettä niin kokeile imeskellä jääpaloja.

Pysyy suu kosteana ja se lievittää oksentamisesta johtuvaa kurkkukipua.

Vierailija
4/10 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selän ja lantion kipuilu johtuu todennäköisesti oksentamisen aiheuttamasta kouristelusta.

Vierailija
5/10 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" kuullostele" kipujasi ja ota yhteys äitipolille, jos pahalta tuntuu.

Vierailija
6/10 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kamalassa vatsataudissa jokseenkin juuri noilla viikoilla, ja ehdin hädissäni soittaa jo polillekin. Sieltä rauhoiteltiin, että mikäli supistelu pysyy aisoissa ja oksentelu loppuu muutamassa päivässä(!), ei ole mitään hätää. Ja siis itse soitin muutaman tunnin jälkeen ;) Kannattaa tosiaan juoda Osmosalia ja ottaa maitohappobakteereita, seuraavaksi parhaiten sisällä pysyy vedellä laimennettu mustikkakeitto. Ja yritä olla huolestumatta, sekin helpottaa oloa.

Jos epäilet oloa epänormaaliksi, soita ihmeessä neuvolaan tai polille! Ei siitä koskaan haittaa ole eikä sakkoja tule :) Tod. näk. kuitenkaan mitään hätää ei ole eikä tule, tsemppiä!

Vierailija
7/10 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähinnä olen nyt huolissani tosiaan tuosta alaselkä ja lantiokivusta, se on niin voimakasta että en pysty oikein tässä istumaan, enkä sängyssä makaamaankaan. Kipu heijastuu ihan tonne polviin asti ja on siis koko toi alakroppa todella kipeä. Otin pari särkylääkettäkin, mutta ei vienyt kipua pois. Muutama supistustullut mutta ei ollut kivuliaita. ap

Vierailija
8/10 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joudut ottamaan särkylääkkeitä niin soita neuvolaan nyt heti.

Joskus synnytyskivut eivät tunnu lainkaan vatsassa vaan juuri selän ja jalkojen alueella.

Vierailija
9/10 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän siis sanoi vain että jos maha supistelee niin päivystekseen. Supistuksia ei siis tunnu, mutta noita lantiokipuja sitäkin enemmän. ap

Vierailija
10/10 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei! Mut laitettiin tuossa tilanteessa tippaan ja se auttoi. Aloin supistella oksentamisen takia ja olin ihan poikki. Mulla oli noin viisi viikkoa laskettuun aikaan. tipalla saatiin supistelut aisoihin. Soitapas neuvolaan ja kerro noista kivuista yms. Tippaan pääsee ensiavussa tai naistentaudeilla.