Miksi elää jos ei pysty edes perhettä elättämään?
Kommentit (68)
Esim. nauttiakseen hyvästä ruuasta, auringonpaisteesta, tunteakseen tuulen ihollaan... Elämä on kivaa.
Hienoa, että sinulla on perhe. Jää heidän luokseen.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, että sinulla on perhe. Jää heidän luokseen.
No ei varmaan kauaa ole. Kuka haluaisi saamattoman luuserimiehen, joka ei tuo rahaa pöytään?
Ap
Perhettä ei elätetä vain rahalla. Voit kompensoida rahan puutetta tekemällä enemmän asioita itse. Kotitöitä on loputtomiin.
Vierailija kirjoitti:
Perhettä ei elätetä vain rahalla. Voit kompensoida rahan puutetta tekemällä enemmän asioita itse. Kotitöitä on loputtomiin.
Raha ratkaisee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raha ratkaisee.
Ei ratkaise. Perheessä on perustamisvaiheessa kaksi aikuista. Se toinen voi keskittyä palkkatyöhön. Köyhänä tarvitsee diy-mentaliteettia. Usko pois, olen menestyksekkäästi elättänyt sekä miehen (tk-eläke 30-v, vähäinen työkokemus ->.pieni eläke) että lapsen aikuiseksi saakka.
Miksi elää? Et voisi enää tyhmempiä kysymyksiä esittää. Harva pystyy elämänsä lopettamaan.
Itse näyt elävän vajaaälyisenä.
Vierailija kirjoitti:
On elämässä muutakin kuin perhe. Minulla tärkeä harrastus joka intohimo. Haluan olla siinä paras. Ja henkinen kehitys itselle tärkeää, olla paras versio itsestä. Ja toisten auttaminen, ihmisten, eläinten ja luonnon. Siinä puuhaa koko elämäksi.
Kyllä! Ja se joka ei ihmisenä kehity, ole tarpeeksi auttavainen muita kohtaan, ahkera, tienaa omat rahat jne. hänet pitää pistää elämänparannuskurssille, joka sitten kyllä sisältää sadistisia rikollisesti järjestettyjä asioita, joilla kepitetään siihen parempaan elämään.
Voisin kannattaakin, jos tuo tehdään sitten ihan kaikille, jotka eivät ole joidenkin kriteereiden mukaan tarpeeksi auttavaisia, ystävällisiä, sivistyneitä, ahkeria ja tarvitsevat kehittymistä edellämainituissa asioissa.
Oh boy, ei riittäisi resurssit varmaan hoitaa kaikkka, jotka hoidon tarpeessa???
Lapsi tuo leivän tullessaan. Kun molemmat yrittää, kyllä pärjätään. Neljän lapsen äiti. On ollut töitä ja työttömyyttä, asunto- ja opintolainaa, mutta kaikesta on selvitty.
Perheesi tarvitsee sinua silloinkin kun menee huonosti, ja varsinkin silloin. Yritä tehdä paljon itse, esimerkiksi ruokaa, siinäkin säästää. Suunnittele asiat etukäteen. Jos ei ole varaa ostaa kaikkia muotivaatteita, tai laitteita, keksi kivaa tekemistä, rakentele ja askartele, ulkoilua, retkiä jne. Katso netistä ideoita. Hyviä aikoja varmasti tulee. Aloita tänään.
Vierailija kirjoitti:
On elämässä muutakin kuin perhe. Minulla tärkeä harrastus joka intohimo. Haluan olla siinä paras. Ja henkinen kehitys itselle tärkeää, olla paras versio itsestä. Ja toisten auttaminen, ihmisten, eläinten ja luonnon. Siinä puuhaa koko elämäksi.
Kyllä! Ja se joka ei ihmisenä kehity, ole tarpeeksi auttavainen muita kohtaan, ahkera, tienaa omat rahat jne. hänet pitää pistää elämänparannuskurssille, joka sitten kyllä sisältää sadistisia rikollisesti järjestettyjä asioita, joilla kepitetään siihen parempaan elämään.
Voisin kannattaakin, jos tuo tehdään sitten ihan kaikille, jotka eivät ole joidenkin kriteereiden mukaan tarpeeksi auttavaisia, ystävällisiä, sivistyneitä, ahkeria ja tarvitsevat kehittymistä edellämainituissa asioissa, kuten persoona, asenteet ja elämäntavat.
Oh boy, ei riittäisi resurssit varmaan hoitaa kaikkka, jotka hoidon tarpeessa???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä varten molemmat käy töissä. 👍
Ennen ei tarvinnut
Suomessa on aina molemmat tehneet töitä.
Miksi sinun pitäisi elättää perhe? Onhan siinä se toinenkin osapuoli vai oletko yh?
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinun pitäisi elättää perhe? Onhan siinä se toinenkin osapuoli vai oletko yh?
Minulle on kunnia-asia elättää niin vaimo kuin lapset.
Ap
Köyhä mies on vastenmielinen luuseri.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi ennen lasten tekoa miettiä onko varaa? ei valtion tehtävä ole ruokkia suita kuin käenpojilla suu ammollaan.
Toisaalta taas jankutetaan että lapset pitäs tehdä nuorina, jolloin sitä varmuutta ei ole ja valitetaan suureen ääneen geriatrisista, mutta vakavaraisista synnyttämistä. Yrittäjää nyt päättää.
Kaikkien pitää syntyä rikkasksi!
Vierailija kirjoitti:
Köyhä mies on vastenmielinen luuseri.
Ap
Vastenmielinen, epäonnistunut ja kuvottava
Vaikka on köyhä, silti voi rakastaa perhettään. Se on tärkeintä.
Minusta lapsia syntyy liian vähän, joten valtion kannattaa tukea ihmisiä, jotka tekevät lapsia. Ainakin minä varakkaana velana maksaisin mieluusti lisää veroja, jos ne kohdennettaisiin lapsiin ja se lisäisi syntyvyyttä.