Miksi jotkut ihmiset eivät kerro, mistä ovat vihaisia?
Alkavat vain käyttäytyä hyvin inhottavasti ja vihaten ikään kuin kostaisivat jotain mutta jättävät täysin mysteeriksi, mistä tämä käytös johtuu.
Kommentit (46)
Aletaan karttaa ja puhutaan seläntakana muillekin pahaa, jolloin henkilö aletaan nähdä tietyssä valossa juorujen mukaan. Sitten muutkin alkaa karttaa. Perus savustus menossa. Joku viha/ kateus sillä taustalla, joka homman laittoi käyntiin.
Savossa manipuloidaan juuri näin. Tehkää heti loppu siitä, ennenkuin maine menee.
Joskus, kun ihminen vetää rajan huonolle käytökselle, se tulkitaan vihaisuudeksi, vaikka ei ole sitä. Se on raja. Rajan voi vetää viilipyttynä.
Äitini harrasti tätä, alkoi pitämään mykkäkoulua ja en edes tiennyt syytä.
Mäkin kysyin vihaselta kaverilta että mikä on? Vastaus oli: ei mikään.
Ei kato, sun pitää telepaattisesti tajuta, mikä on heillä sen mielen pahoittanut. Tietysti sun pitää tajuta, miten pahasti olet loukannut.
Nämä sarjaloukkaantujat loukkaantuu kaikesta, väärästä kasvojen asennosta ym.
Ei ihminen aina itsekään tiedä, miksi on vihainen. Syyt saattaa olla kaukana lapsuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihminen aina itsekään tiedä, miksi on vihainen. Syyt saattaa olla kaukana lapsuudessa.
Kyllä näin voi olla. Sieltähän se paha olo usein kumpuaa.
Silloin voi opetella sanomaan, olen vihainen, mutta en osaa sanoa syytä, tai tiedä miksi.
Toki tämänkin tajuaminen vaatii kasvua alle jonkin verran. Ihminen ei vielä pääse kiinni tunteisiinsa, tai osaa välttämättä vielä toiselle sanoittaa yhtään mitään. Velloo vihassa, eikä ulospääsyä näy. Voi kun osaisi hakea apua!
Toista ei voi pakottaa kasvuun tai paranemaan menneisyyden kokemuksista. Ihmisen täytyy alkaa haluta sitä itse. Usein, kun palaolo/ kipu käy sietämättömäksi, suostumme kasvuun.
Näillä ihmisillä lienee vaikeuksia muutenkin puhua tunteistaan.
Vierailija kirjoitti:
Kysy heiltä, älä täältä
Joskus hankala kysyä, kun vihaaja kieltäytyy kommunikoimasta.
Perus marttyyrikäytöstä. Pitäisi osata lukea loukkaantujan ajatukset ja kun ei sitä kukaan osaa niin kiukuttelu ja vihainen käytös vaan yltyy. Paras ottaa vain välimatkaa ja antaa kiukutella yksinään.
Vierailija kirjoitti:
Ei kato, sun pitää telepaattisesti tajuta, mikä on heillä sen mielen pahoittanut. Tietysti sun pitää tajuta, miten pahasti olet loukannut.
Nämä sarjaloukkaantujat loukkaantuu kaikesta, väärästä kasvojen asennosta ym.
Itsereflektiokyky on tällaisilla jäänyt pikkulapsen tasolle ja purkavat traumojaan muihin. Kokevat aina olevansa uhreja vaikka todellisuudessa oma käytös muita kohtaan on törkeää.
Vierailija kirjoitti:
Kysy heiltä, älä täältä
Vastaukseksihan tulee joko mykkäkoulua, passiivisaggressiivinen letkautus, tiuskimista, lähtee pois tilanteesta tai kieltää mitään ongelmaa olevan ja sama meno jatkuu. -eri
Vierailija kirjoitti:
Mäkin kysyin vihaselta kaverilta että mikä on? Vastaus oli: ei mikään.
Korjautuiko välit, selvisikö sinulle, mistä oli kyse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy heiltä, älä täältä
Joskus hankala kysyä, kun vihaaja kieltäytyy kommunikoimasta.
Oletkohan jo kylliksi tallonut tämän ihmisen rajoja? Minulla ainakin meni kuppi nurin kun mikään puhe ei auttanut, vaan kaikki omat loputtomat samat huolet kaadettiin niskaani, vaikka asia ei liittynyt minuun ollenkaan. Ihmisten murheita kuuntelen kyllä ja yritän ymmärtääkin, mutta kun sama virsi jatkuu kuukaudesta toiseen niin... Ei vaan jaksa.
Vierailija kirjoitti:
🙄 ? Ei semmosella mitään tee.
Meinaan jos minulla olisi joku ongelma jonkun ihmisen kanssa, niin kyllä minä kertoisin mikä se on. Jos en kehtaisi ottaa asiaa puheeksi niin se olisi selvä merkki siitä että minun täytyy itseni alkaa käyttäytyä kunnolla.