Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juotteko miehenne kanssa samaa alkoholia vai ette? Meillä mies juo viikonloppuiltaisin whiskypaukkuja ja minä otan valkoviiniä.

Vierailija
15.05.2025 |

Muita?

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Känninussitteko? 

Vierailija
2/83 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta juoda.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika samoin meillä kuin AP. 

Vierailija
4/83 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juotteko joka viikonloppu viiniä ja viskiä? Kannattaisi vähentää.

Vierailija
5/83 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juodaan samaa. Lauantaina saunan jälkeen 0,5 l olut tuoppiin ja hörpitään yhdessä siitä. Enempää ei jaksa.

Vierailija
6/83 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juoda alkoholia ollenkaan. Ollaan hoikkia ja terveitä, stondis pysyy ja rahaa on. Lapsillakin on turvallista.

Vierailija
7/83 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juodaan samoja juomia ja yleensä yhtä paljon. Korkeintaan miehellä on joku erilainen olut ja juo ehkä 1-2 annosta enemmän kuin minä.

Vierailija
8/83 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä että. Minulla tökkää helposti juoma kuin juoma, mies juo mitä vaan. Meillä mies persompi niin miedoille kuin väkeville, itse ehkä juon useimmiten valkkaria. Mietoja en oikeastaan juo ikinä, koska juon niin hitaasti ettei mitään vaikutusta ole, helposti pari tuntia sama tölkki on edessä.

Vierailija
9/83 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä pitää julistaa jotain alkoholin käyttöä.

Ei ihmisen tarvitse myrkkyä juoda.

Alkoholismi on sauraus muiden joukossa, ei tarvitse hävetä hoitoon hakeutumista.

Vierailija
10/83 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä närästää viinit, juo lähinnä gt:tä. Itse juon viinejä

Vierailija
11/83 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ei juo ollenkaan, minä juon rommikolaa tai valkkaria mutta en joka viikonloppu. 

Vierailija
12/83 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikaan ei juo alkoholia. 

Vierailija
13/83 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholismi on sauraus muiden joukossa, ei tarvitse hävetä hoitoon hakeutumista.

Kaikki juominen ei ole alkoholismia. Voin helposti olla juomatta ja monesti meneekin useampi kuukausi vuodessa niin, mutta miksi ihmeessä ei saisi juoda, jos maistuu eikä asian suhteen ole ongelmaa?

Vierailija
14/83 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalioita on monenlaisia ja niin on juomatapojakin. Hyvästä esimerkistä käy tapaus, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi.

Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.

Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.

Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitto sinänsä siitä huonommaksi muuttunut, mutta kyllä hän alkoi vähän vältellä sitä paikkaa, kun tiesi, mistä liha niihin keittoihin tulee.

Se liitto oli alkanut uskottomuudesta (mummo tosin käytti siitä rumempaa sanaa), mutta alkoholia se pariskunta ei käyttänyt pisaraakaan. Eikä käyttänyt mummokaan ja mistä hän olisi sitä voinut saadakaan, kun oli vasta lapsi.

Kaikenlaista voi siis sattua ja joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa, kuten mummo aina opetti.

Vierailija
15/83 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punaviini maistuu molemmille parhaiten. Kuohuviini sitten juhlahetkinä.

Vierailija
16/83 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja minkäs takia holittomat tulee tähän saarnaamaan? Miksi sinäkin edes avasit tätä ketjua? 

Vierailija
17/83 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummon neuvoilla pärjää kyllä. Suosittelen.

Tässä on kyllä tavoitettu asian ydin:

Se liitto oli alkanut uskottomuudesta (mummo tosin käytti siitä rumempaa sanaa), mutta alkoholia se pariskunta ei käyttänyt pisaraakaan. Eikä käyttänyt mummokaan ja mistä hän olisi sitä voinut saadakaan, kun oli vasta lapsi.

Vierailija
18/83 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuten mies juo ja sinä otat, ap?

Miksi eri verbi, kuluuko liikaa jos sanoo että molemmat juo?

Vierailija
19/83 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanamummo 👵🏻 💕💕💕💕

Vierailija
20/83 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies juo olutta tai lonkeroa, mä siideriä, valko- tai kuohuviiniä.

Kreikanreissuilla juodaan molemmat retsinaa, sellainen tapa tullut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi