pesetkö lastenvaatteet 60 asteessa?
Alusvaatteet on sellaisenaan jo käytön jälkeen aika ällöjä ja sitten on vielä pk:ssa ja kouluissa kiertävät kihomadot, täit ja muut ei-toivotut öttiäiset. 60 asteessa haluaisin pestä pyykit, mutta lasten paidoissa on miloonaa eri painettua kuvaa ja painatusta, joiten takia pesuohje on 40. Pesetkö ohjeen mukaan vai kuudessakympissä silläkin riskillä, että kuvat kuluu?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Mutta entä miesten bokserit? Minä pesisin ne mieluiten 60 asteessa mutta mies on meillä neuroottinen että ne venyy ja vanuu ja menee pilalle niin pesen ne sitten 40 asteessa. Jotenkin ällöttää mutta itsepähän niitä pitää.
Onko sun miehellä ulosteenkarkailua vai mitä ihmettä?
Minun mies kyllä vaihtaa bokserinsa päivittäin, kuten minäkin pikkarini.
Kyllä ne valkovuoto- ja spermatahrat on ihan hyvin 40 sateisessa pesussa puhdistuneet.
Pesen aina lapset 60sä ja lakanoita en pese ollenkaan.
t. Anja Örisevä/ Lennoston matruusi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta entä miesten bokserit? Minä pesisin ne mieluiten 60 asteessa mutta mies on meillä neuroottinen että ne venyy ja vanuu ja menee pilalle niin pesen ne sitten 40 asteessa. Jotenkin ällöttää mutta itsepähän niitä pitää.
Onko sun miehellä ulosteenkarkailua vai mitä ihmettä?
Minun mies kyllä vaihtaa bokserinsa puolivuosittain, kuten minäkin pikkarini.
Kyllä ne valkovuoto- kakka ja spermatahrat on ihan hyvin 40 sateisessa pesussa puhdistuneet.mutta persettä annan ja suihin otan
Aina olen pessyt vaatteet 40 asteessa, ja lakanat/pyyhkeet 60 asteessa, ja elossa edelleen ollaan. Turha hysterisoida turhasta, en halua pilata vaatteita pesemällä 60, kun niinkin voi käydä.
Tietenkin pesen. Nyt on nukelle paljon vaatteita.
Lastenvaatteet pitää pestä kuudessakympissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesen lasten vaatteet 60c. Tasan yhdestä paidasta on lähtenyt kuva pesussa pois.
-neljän äiti
Oon kans sitä mieltä, että ne todellisuudessa kestää ihan riittävän hyvin. Taitaa mennä monella äidille epämukavuusalueen puolelle laittaa pikku-emilian tokmannilta ostettu prinsessapaita 60-asteiseen pesuun, koska pikku-emilialta saattaa tulla itku jos käykin niin pyykkikone tunteettomasti pesee kuudenkympin ohjelmalla prinsessakuvan pois. Mutta kokonaisuus ratkaisee - puhtaat vaatteet edelle, pesu kuudessakympissä ja tuo tilanne nyt käy kerran vuodessa jos on käydäkseen.
Tuo sinun kuvitelmasi perustuun täysin siihen olettamaan, että alle 60 asteessa peseminen jättää vaatteet likaiseksi. Mikä on täysin virheellinen olettama. Vain poikkeustapauksissa tavalliset vaatteet tarvitsee noin kuumass
Sinulla ei selvästikään ole lapsia tai lapset eivät käy ulkona, eivät maalaa, eikä leiki sotkuisia leikkiä eli eivät käy päiväkodissa. Käyttävät varmaan myös ruokalappua syödessä, jos ei koskaan näy mehukeitto ja spagettikastike paidalla.
Puuvilla ei puhdistu 40 asteessa ja taudinaiheuttajat eivät myöskään.
Vauvanvaatteista lähtien olen pessyt 60 asteessa enkä ole lämpöä alentanut vaikka lapset on jo isompia. Yleensä kuvat sen kestää, mutta joskus ne kuluu tai lähtee melkein kokonaan pyykissä. Mutta en valita kun se on ihan oma päätökseni, että pesen ne "väärin". Vuosien kokemuksella: plussaa puhdasta ja hajutonta on ollut mitä pukea lapsille, miinuksena yhdet pienet itkut toinen lapsista kerran itki kun pesukone vei uudesta lempipaidasta kuvan.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin pesen. Nyt on nukelle paljon vaatteita.
Puuvilla tai polyester ei kutistu 60 asteessa. Tämä kattaa jo aika ison osan vaatteista, eteenkin lasten
Kyllä ellei ole näkyviä ulostetahroja. Virtsa ja räkä hoituu 40 asteessa.
.
Helteellä omat vaatteet haistee hielle ihan järkyttävästi ja on ne lastenvaatteetkin aika kovilla. Likaa riittää! 60 asteessa pesen, jokunen kuvakin on pesussa joskus lähtenyt, muttei ole meidän lapsia haitannut!
Kuudessakympissä pyykkään ja kuivaan rummussa, myös printilliset. Jos tai kun niitä menee pyykissä pilalle, niin se ei haittaa, koska vaatetta voi käyttää vaikka siinä olisi pesussa kulunut kuva.
Saunan padassa keitän lipeäliuoksessa.
Paskat pikkuhousuista, potkuhousuista, trikoohousuista, sukkahousuista, pökäleet ja ripulit hellästi vain 20 asteessa.
Biobiobioextrafine säilyttää kaikki bakteerit.
Vierailija kirjoitti:
Paskat pikkuhousuista, potkuhousuista, trikoohousuista, sukkahousuista, pökäleet ja ripulit hellästi vain 20 asteessa.
Biobiobioextrafine säilyttää kaikki bakteerit.
Mut kuvat kato kestää ja lisäksi ilmastonmuutos
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Meillä vaatteet pestään 30-40 asteessa. Lakanat ja pyyhkeet 60-90-asteessa.
Ja siis meillä ei ole ollut kihomatoja tai täitä koskaan. Muutenkaan lapsi ei ole juurikaan sairastanut. Täyttää kohta 13v. Flunssa ehkä kerran vuodessa ja vatsatauti ollut kolme kertaa koko elämänsä aikana.
Molemmat viestit olisi voinut olla myös minun kirjoittamia.
Vauvan pesen, ulostetahrojen takia tuo +60 on lämpötila mitä suositaan. Lastenvaatteet oon aina pessyt +40 astetta.
Nykyajan pesuaineet on nii tehokkaita että puhdasta saa jopa kylmässä vedessä.
Pitäiskö sun hankkia kunnollinen deodorantti tai antiperspirantti ja käydä vaikka lääkärissä tarkistuttamassa, josko alakerrassa on joku tulehdus?