pesetkö lastenvaatteet 60 asteessa?
Alusvaatteet on sellaisenaan jo käytön jälkeen aika ällöjä ja sitten on vielä pk:ssa ja kouluissa kiertävät kihomadot, täit ja muut ei-toivotut öttiäiset. 60 asteessa haluaisin pestä pyykit, mutta lasten paidoissa on miloonaa eri painettua kuvaa ja painatusta, joiten takia pesuohje on 40. Pesetkö ohjeen mukaan vai kuudessakympissä silläkin riskillä, että kuvat kuluu?
Kommentit (66)
Ihan neljässä kympissä pesen. Nyt kun oli mahatauti isommalla, niin pesin alusvaatteet kuudessakympissä. Pestään aikuisten ja lastenvaatteet samassa pyykissä ja meillä ei kyllä vaatteet kestäis kuudenkympin lämpöjä.
Eikä oo koskaan vielä kihomadot päikystä meille tulleet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä kylmässä vedessä pesijät ovat niitä, jotka hukuttavat lian hajun pesuaineen tuoksuun. Peskääpä hajusteettomalla niin huomaatte, miten pahanhajuisia teidän vaatteenne oikeasti on.
Noh, tähän yhtälöön vaikuttaa myös se ihminen itse. Mun vaatteet voi oikein hyvin pestä 30-40-asteessa eikä ne haise. Miehen vaatteet pestään 60 asteen pesussa, ja syystä. Hajusteetonta pesuainetta käytetään aina.
Mulla on tätä vaivaa myös ja rehellisesti sanottuna hävettää. Vaatteet haisee kainalosta heille ja alhaalta just sille. Tämä vaikuttaa osaltaan siihen että koko perheen pyykit pestään 60
Meillä ei kyllä vaatteet haise, vaikka ne pestään 40:ssä. Ja harrastetaan liikuntaa monta kertaa viikossa. Ja pesen hajusteettomalla pesuaineella. Olen myös tarkka hajuille, joten haistan kyllä.
60-70c kestää 99% lastenvaatteista pestä. Luki siinä lapussa mitä tahansa.
Poikkeuksena villa ja silkki.
Vierailija kirjoitti:
En yleensä. Mut jos nyt jotain eritettä niissä on tai kotona tautia, niin satunnaisesti pesen. Printtikuvat ei toki tykkää hyvää.
Tiesitkö että alle 60 asteessa vaatteet pyörivät vain bakteereissa? Pölyt lähtee mut ei ihmisperäistä ainetta.
en yhtään ihmettele kun kodit haisevat likaisilta ja pöpöt leviävät kun nykymammat pesevät 30-40 asteessa. Lattiat vedetään vain vedellä.
Busseissakin on karsee löyhkä välillä. Ihmisten vaatteet haisevat just siltä et on pessyt matalassa lämpötilassa.
Vastasyntyneen vaatteet pesin kerran 60 asteessa. Sit oon aina käyttänyt max 40. Kakkaiset vaatteet huuhtelen ja esipesen käsin ja pyöräytän etikkavedessä, ei jää kakkapöpöjä. Pyykätessäkin käytän pyykkietikkaa. Jos on tahrat tiukassa, käytän sappisaippuaa.
Päiväkodin pöpöt eivät jää vaatteisiin elämään eikä vaatteista pöpöt tartu. Urbaanilegendaa. Uloste on ainoa mikä tarvii kuurata pois ennen pesua.
Joo. Tottakai.