Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pesetkö lastenvaatteet 60 asteessa?

Vierailija
15.05.2025 |

Alusvaatteet on sellaisenaan jo käytön jälkeen aika ällöjä ja sitten on vielä pk:ssa ja kouluissa kiertävät kihomadot, täit ja muut ei-toivotut öttiäiset. 60 asteessa haluaisin pestä pyykit, mutta lasten paidoissa on miloonaa eri painettua kuvaa ja painatusta, joiten takia pesuohje on 40. Pesetkö ohjeen mukaan vai kuudessakympissä silläkin riskillä, että kuvat kuluu?

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesen kaiken kuudessakympissä ja välillä lakanat ja pyyhkeet 90:ssä asteessa. Koskaan ei ole mikään kuva mennyt pilalle. Tulee ihanan raikasta pyykkiä, kun on kunnolla pesty. Neljässäkympissä pestyt vaatteet alkavat haista nopeasti ummehtuneelta.

Onko sinun pesukone rikki? Jos tuolla tavalla jättää pyykin likaiseksi.

Vierailija
22/66 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta entä miesten bokserit? Minä pesisin ne mieluiten 60 asteessa mutta mies on meillä neuroottinen että ne venyy ja vanuu ja menee pilalle niin pesen ne sitten 40 asteessa. Jotenkin ällöttää mutta itsepähän niitä pitää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesen kaiken kuudessakympissä ja välillä lakanat ja pyyhkeet 90:ssä asteessa. Koskaan ei ole mikään kuva mennyt pilalle. Tulee ihanan raikasta pyykkiä, kun on kunnolla pesty. Neljässäkympissä pestyt vaatteet alkavat haista nopeasti ummehtuneelta.

Ei ole. Pöpöt ja rasva ei lähde neljässäkympissä ja pikkuhiljaa ne kerrostuu vaatteisiin. Muut kyllä haistavat sen, vaikka sinä itse et.

Vierailija
24/66 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta entä miesten bokserit? Minä pesisin ne mieluiten 60 asteessa mutta mies on meillä neuroottinen että ne venyy ja vanuu ja menee pilalle niin pesen ne sitten 40 asteessa. Jotenkin ällöttää mutta itsepähän niitä pitää.

Miksi miehesi ei pese itse pyykkejä? Minä en edes tiedä, mitä lämpötilaa ja ohjelmaa mies käyttää, kun laittaa koneen päälle.

Vierailija
25/66 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehesi ei pese itse pyykkejä? Minä en edes tiedä, mitä lämpötilaa ja ohjelmaa mies käyttää, kun laittaa koneen päälle.

En tiedä. Lapset ja mies heittävät suihkun jälkeen likaiset vaatteensa suoraan koneeseen ja minä myös omani niin kun kone on täynnä niin napsautan sen päälle. Voisihan mieskin sen tehdä jos joskus huomaisi että kone on täynnä.

Vierailija
26/66 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä kylmässä vedessä pesijät ovat niitä, jotka hukuttavat lian hajun pesuaineen tuoksuun. Peskääpä hajusteettomalla niin huomaatte, miten pahanhajuisia teidän vaatteenne oikeasti on.

Vierailija
27/66 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

todellakin 60!!!!

Vierailija
28/66 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielipide: lastenvaatteet pestään 60 asteessa, myös kuvalliset. Ne kestävät ihan riittävän hyvin. Kulunut kuva ei tee vaatteesta käyttökelvotonta lapsilla. Jos asia menee lapsella tunteisiin, kerrontaan että vaatteet vaatteet pitää pestä hyvin, mutta pesukone ei valitettavasti osaa erottaa mikä on kuvaa ja mikä tahraa. Lapset ymmärtää kyllä.

Vierailija
29/66 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesen lasten vaatteet 60c. Tasan yhdestä paidasta on lähtenyt kuva pesussa pois. 

-neljän äiti 

Oon kans sitä mieltä, että ne todellisuudessa kestää ihan riittävän hyvin. Taitaa mennä monella äidille epämukavuusalueen puolelle laittaa pikku-emilian tokmannilta ostettu prinsessapaita 60-asteiseen pesuun, koska pikku-emilialta saattaa tulla itku jos käykin niin pyykkikone tunteettomasti pesee kuudenkympin ohjelmalla prinsessakuvan pois. Mutta kokonaisuus ratkaisee - puhtaat vaatteet edelle, pesu kuudessakympissä ja tuo tilanne nyt käy kerran vuodessa jos on käydäkseen.

Mutta miksi?

Miksi pitää hakea jotain vaatteiden keston äärirajoille meneviä pesuohjelmia koneesta? Kun kunnoll

Ei oo oikeasti järkeä hoitaa lastenvaatteiden pesua siten, että lämpötilat ja pesuaineet sanelee pelko siitä, että kuva lähtee pesussa. Ne kestää kunnon pesut melkein aina.

Vierailija
30/66 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä kylmässä vedessä pesijät ovat niitä, jotka hukuttavat lian hajun pesuaineen tuoksuun. Peskääpä hajusteettomalla niin huomaatte, miten pahanhajuisia teidän vaatteenne oikeasti on.

Sitten kun nämä laittaisi käyttämään hajusteetonta pesuainetta, sama viileä pesu ja lopuksi syvä nuuhkaisu mistä vain alushuosun haaraosuudesta. Tajuaisivat sitten, ehkä.

Vierailija
31/66 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää tuosta viisastella? Ei tarvi olla pesukoneen rikki. Monet pesee tuolla tavalla pyykit ja siihen on syynsä.

Vierailija
32/66 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihoa vasten olevat vaatteet pesen aina 60 asteessa, samoin pyyhkeet, lakanat jne. 

Jos vatsatautia tai muuta, niin silloin 80 astetta. 

Vierailija
33/66 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alushousut aina 60 astetta, yöpukujen housut myös. 

Vierailija
34/66 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihoa vasten olevat vaatteet pesen aina 60 asteessa, samoin pyyhkeet, lakanat jne. 

Jos vatsatautia tai muuta, niin silloin 80 astetta. 

Missä koneessa on 80 asteen lämpötila valittavissa?

Vierailija
35/66 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, tähän yhtälöön vaikuttaa myös se ihminen itse. Mun vaatteet voi oikein hyvin pestä 30-40-asteessa eikä ne haise. Miehen vaatteet pestään 60 asteen pesussa, ja syystä. Hajusteetonta pesuainetta käytetään aina.

Vierailija
36/66 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän onkin sitten kiva yllätys lapselle kun äiti pesee paidoista kuvat pilalle

Vierailija
37/66 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen pesulapun ohjeen mukaan, paitsi 30 asteen pesun kestävät, jotka saavat luvan kestää 40 astetta (meillä ei ole mahdollista valita koneessa kolmenkympin pesua).

Vierailija
38/66 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei oo oikeasti järkeä hoitaa lastenvaatteiden pesua siten, että lämpötilat ja pesuaineet sanelee pelko siitä, että kuva lähtee pesussa. Ne kestää kunnon pesut melkein aina."

Onko hysteerinen bakteeripelko sitten sen parempi?

Vierailija
39/66 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh, tähän yhtälöön vaikuttaa myös se ihminen itse. Mun vaatteet voi oikein hyvin pestä 30-40-asteessa eikä ne haise. Miehen vaatteet pestään 60 asteen pesussa, ja syystä. Hajusteetonta pesuainetta käytetään aina.

Mulla on tätä vaivaa myös ja rehellisesti sanottuna hävettää. Vaatteet haisee kainalosta heille ja alhaalta just sille. Tämä vaikuttaa osaltaan siihen että koko perheen pyykit pestään 60

Vierailija
40/66 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pestään kaikki 60 asteessa paitsi: vilka, kuoritakit ja lenkkarit 40 asteessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan