Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saisi syötyä kasviksia joka aterialla? Aamupala ja illan lämmin ruoka vaikeimmat

Vierailija
14.05.2025 |

Työpaikan lounaalla on salaattia ja lämpimiä kasviksia niin silloin on helppo syödä kasviksia.

Sen sijaan aamulla jogurtin ja myslin kanssa tai leivän ja juuston kanssa ei tule juuri lainkaan kasviksia vain joskus kurkkua päällä. Lämpimällä ruoalla myös usein on esimerkiksi pastaa ja kastiketta, mutta ei kasviksia.

Kommentit (254)

Vierailija
241/254 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamujugurttiin lisää banaania, päärynää, omenaa, persikkaa, ananasta, melonia, kuivattuja taateleita, luumuja ja tällaisia

MISSä tässä on ne kasvikset?

Vierailija
242/254 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein eilen sakean kasviskeiton:

Perunaa, sipulia, parsakaalia, porkkanaa, paprikaa. Proteiinina soijarouhe, mausteena kasvisliemikuutio.

Syötiin tänään loput lounaaksi. Ruisleivän kanssa.

Aamulla rahkan kanssa söin itsepoimittuja puolukoita. Lisäksi olen syönyt banaanin, mandariinin ja omenan.

Tulen vielä tänään syömään hedelmiä lisää. Kotona on kiiwejä, kaupasta haetaan lisää kotimaisia omppuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
243/254 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pastakastikkeeseen voi kokkaamisen loppuvaiheessa lisätä reilun määrän pinaatinlehtiä. Ne kutistuvat kastikkeen seassa nopeasti, ja pinaatti on aika huomaamattoman makuistakin. 

Pakasteherneet ja pakasteparsakaali ovat myös helppoja lisätä lämpimään ruokaan. Useimpiin ruokiin noista jompi kumpi sopii tosi hyvin, siis pataruokiin ja kastikkeisiin.

Vierailija
244/254 |
09.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla jogurtin ja myslin kanssa syön marjoja. Pensasmustikat, vadelmat, mansikat, boysenmarjat... Mitä tuoreina saa. Pakastemarjat mielestäni tuossa yhdistelmässä liian kylmiä / vetisiä jos lämmittää mikrossa. Leivän ja juuston kanssa syön kurkkua, tomaattia, selleriä, paprikaa, retiisiä, salaattia... Ja usein teen smoothien, mihin sopii melkein mikä tahansa. Omia lemppareita esim. yhdistelmät mustikka & banaani, avokado & banaani, mango & papaija, päärynä & puolukka. Lämpimän ruoan kanssa teen usein lisukesalaatin, ja niissähän lähinnä taivas on rajana, kunhan muistaa maustaa sen salaatin hyvin. Perus salaattikastikkeeseen pistän oliiviöljyä, suolaa, mustapippuria ja sitruunaa. Käy käytännössä kaikkeen. 

Vierailija
245/254 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jogurtin ja myslin joukkoon kuivattuja hedelmiä/marjoja, sokeroimattomia. Esimerkiksi mansikat, mustikat, vadelmat ja kirsikat menevät tosi kivasti. Banaani on myös helppo pilkkoa joukkoon. Leivän päälle aina jotain kasvista myös, itse tykkään eniten tomaatista ja paprikasta tai sitten vaihtaa margariinin hummukseen, ei tarvitse kokonaan, mutta vaikka kahdesta leivästä toinen hummuksella. Pakastekasviksia ruokaan tai sitten jotain helppoa tuoretta ruuan vierelle, esimerkiksi avokadoa, tomaattia, porkkanaa (mitä vain kauden kasviksia, mutta esimerkiski kirsikkatomaatit ja babyporkkanat on ylivoimaisesti helpoimpia, ei tarvitse edes pilkkoa, myös esimerkiksi idut hyviä). Pakastekasvisenkaan ei tarvitse olla sitä iänikuista hemapaa, sekoituksia saa vaikka minkälaisia ja lisäksi olen itse todennut hyviksi ruuan kuin ruuan kanssa herneet, pitkät pavut ja edamame-pavut. 

Vierailija
246/254 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syöb aamupalaksi pari hedelmää, sillä pääsee hyvin alkuun. 

Vierailija
247/254 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotonakin voi tehdä vaikka itse salaattia ja syödä päivällisen kanssa, myös aamulla leivän päälle voi laittaa juurikin tuota kurkkua, paprikaa, tomaatti salaattia ihan mitä itse haluaa 

Vierailija
248/254 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamiasella marjoja tai hedelmiä jugurtin kanssa, kirsikkatomaatteja ihan sellaisenaan. Illalla ruoan kylkeen iso salaatti, jossa vihanneksia.

Vierailija
249/254 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitan aina leivälle tomaattiviipaleita, kurkkua ja salaatinlehteä. Jos syöt jogurttia aamupalalla niin siihen käy monet marjat ja hedelmät. Ostan itse aina maustamatonta, makujogurtit maistuvat minusta liian makeilta. Jogurtti ja täysjyväleipä käy hyvin myös väli- ja/tai iltapalaksi. Jos syöt muroja niin niihinkin voi laittaa marjoja ja/tai hedelmiä. Valitse makeuttamattomia kuitupitoisia muroja.

Vierailija
250/254 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla vihersmoothie tai marjasmoothie. Osta valmiina, jos et jaksa tehdä.

Vierailija
251/254 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkeen sitä ihmiset viitsivät aikaansa kuluttaa, kuin märehtijät.

Vierailija
252/254 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö puuroa aamuin illoin? Siihen marjaa tai vastaavaa sekaan.

Vierailija
253/254 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivän päälle sopii kurkku ja paprika.

Vierailija
254/254 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäämällä niitä kasviksia siihen ruokaan. 

Tämä 👍🏻

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän