Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

On niin paljon meitä työttömiä haukuttu et on mennyt ihon alle.

Vierailija
14.05.2025 |

Olen valtavasti töitä tehnyt et saisin töitä. Rekryprosessit ovat monimutkaisia ja pitkiä, hakijoita jopa tuhat per työpaikka. En ole ollut nirso, osaan myydä omaa osaamista.

Olen viime aikoina ollut aidosti peloissaan ka ja masentunut tästä työttömien haukkumisesta. Mul on mennyt uniin. Palan tunne kurkussa 24/7. 

Mun lähipiirissä on muita todella taitavia ja terveitä 30- 40 vuotiaita jotka eivät työllisty.

Välillä nousee vihaa tästä epäoikeudenmukaisuudesta ja tuntuu kammottavalta kuinka ihmisistä puhutaan.

Mulla on tullut oikein itsetuhoisia ajatuksia ja samoin tutulla. Tästä haukkumisesta. Tulee olo että ollaan jotain saastaa.

Mul tulee oikein itku ja vihan tunteet kun kirjoitan tätä!

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen itsemurhan partaalla, ja siihen tämä todennäköisesti lopulta päättyykin.

Ai mä olin töissä ollessani nyt työttömänä elämä hymyilee ja vitutus ja tressi poissa.

Kun olin koulutusta vastaavassa työssä, olin lähinnä uupunut ja osin tympääntynyt oman ajan puutteeseen. Suorittavan tason töissä sen sijaan halusin vain k uolla. Oli periaatteessa hienoa, kun sai tehdä jotakin hyödyllistä ja siitä vieläpä maksettiin palkkaa (noin 11 euroa tunnilta), mutta jatkuva aivottomana koneena toimiminen laski todella pahasti mielialaa. Työttömänä on sentään aikaa tehdä mielekkäitä asioita, joskin rahatilanne ja edessä oleva toivottomuus voi aiheuttaa ahdistusta.

Vierailija
62/69 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.

Paljon on tekemätöntä työtä, vanhuksia hoitamatta, marjoja keräämättä ja vessoja siivoamatta.

Ai ei kelpaa vai? No sitähän minäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon on tekemätöntä työtä, vanhuksia hoitamatta, marjoja keräämättä ja vessoja siivoamatta.

Ei kelpaa, jos ei siitä makseta palkkaa. Ei kukaan jaksa loputtomiin tehdä raskasta työtä ilman korvausta. Jollain pitää maksaa vuokra, sähkö, ruoka ja lääkkeet.

Vierailija
64/69 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän mitä tarkoitat. Minulle kävi samoin vuosituhannen ensimmäisellä vuosikymmenellä, jolloin oli muodissa haukkua opiskelijoita. Tein parhaani lukiossa ja yliopistossa (ns. kovien tieteiden ala) mutta se ei tuntunut olevan tarpeeksi. Lehdistössä ym. haukuttiin aivan jatkuvasti opiskelijoita, poliitikot etunenässä. Olin köyhä ja jouduin välillä valitsemaan ostanko ruokaa vain opinnoissa tarvittavia asioita. Silti sain opiskelijana julkisen ryöpytyksen mukaan liikaa tukia, olin hidas ja laiska ja pelkästään biletin (en käynyt bileissä tai juonut), huono ihminen, turha, kuluerä, jonka pitäisi tuottaa veronmaksajia samalla kun opiskelee mutta myös olla samalla hyväpalkkaisissa töissä ilman poissaoloja jne. jne. jne. Tutkinnon jälkeen minä ja puolisoni muutimme pois. Emme kadu.

Olen todella pahoillani, että Suomi tuntuu menevän vain entistä pahemmaksi. On naurettavaa, että työttömien kimpussa ollaan tällä tavalla. Ylivoimaisesti suurin osa työttömistä haluaisi työn mutta ei saa koska työvoimasta on nyt jokaisella alalla valtavasti ylitarjontaa, jopa niistä lähihoitajista, jota vielä hetki sitten tarjottiin jokaiselle varmana ratkaisuna. Edes eläimet eivät ole tuollaisia. Lähteminen ei varmaan ole aloittajalle vaihtoehto? Jos tilanne on katastrofin partaalla muutenkin, kokeilisin kaikkia keinoja tehdä elämästä parempaa.

Koiralauma nimenomaan on juuri tuollainen. Ne käyvät heikon ja sairaan kimppuun ja raatelevat sen pois päiväjärjestyksestä.

Vierailija
65/69 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos menee tosi tiukoille tee jotain radikaalia. minä aion tehdä jotain. alkaa oleen hetkellä lähellä.

Sulle radikaalia olisi jos MENISITVITTUTÖIHIN!!!!!!!!!!!!!

Ai millaisia ne vittutyöt on?

Vierailija
66/69 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu. Ei kelpaa. Nimittäin työtön palkallisiin töihin.

Vierailija
67/69 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon sydämeni pohjasta, että työllistyt ja sulle vielä käy elämässä hyvin. Älä suotta masennu näistä ja ota itseesi. Koita luottaa tulevaan.

Vierailija
68/69 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tätä anonyymipalstaa kannata tosissaan ottaa. Nuo hullut tekee sitä täällä ihan työkseen kun on olevinaan niin kova pätemisen tarve joka on täysin hyödytöntä !

Olisikin vain tämän palstan ongelma.

Vierailija
69/69 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OK, mutta milloin menet töihin?

Milloin ajattelit saada naisen? 

En ajatellut, kun ei ole tarvetta ongelmille.

Mutta, takaisin asiaan ja sinunKIN työllistymissuunitelmaan, MILLOIN MENET TÖIHIN?????

Mitäs se sulle kuuluu????