Millainen aikuinen tarvitsee herkkuja jatkuvasti?
Kun syö normaalia ruokaa kolme kertaa päivässä niin normaalin aikuisen ei tarvitse juosta sokeripussilla, mutta osa on niin lapsekkaita ettei näennäisestä aikuisuudestaan huolimatta häiritse lainkaan impulssejaan. Miten tuohon jamaan päädytään ja mikä kehitysvaihe on jäänyt väliin?
Kommentit (22)
Sellainen herkkusuu. Kysypäs isiltä tarkemmin. Hän ehkä jaksaa vastailla sun loputtomiin kysymyksiin.
Ihmiset ovat keskimäärin heikkoja vastustamaan erilaisia kiusauksia elämässään. On se sitten jotain makeaa, suolaisia snackseja, virvoitus- tai alkoholijuomia jne.
Vastaus kysymykseesi siis on: Tavallinen
MUlla on karkkipussi ja colaa mutta valitsen seuraavaksi vissyn ja hapankaalin.
Virheellisesti kuvitellaan että jälkiruoka on "herkku". Ei se ole. Jotkut jälkiruoat edistävät ruoansulatusta ja ovat hieman kevyempiä. Kaikki makea ei ole kielletty, sopivassa määrin ja joku ei ehkä taas halua sitä. Naiset eivät ole miehiä, sori siitä.
Jokainen päivä on elämä pienoiskoossa. Kun tekee joka päivä valitsemiaan asioita kohtuudella, on hyvä tasapaino.
Kaikki muu on ulkoa-annettua, muiden ajatuksia, manipulaatiota, Ap. Pidä ajatuksesi ja käsityksesi itselläsi.
En tunne ainuttakaan ihmistä kuka "juoksee sokeripussilla jatkuvasti".
Minkälainen ihminen jaksaa ihmetellä ja moranisoida muita asioista jotka ei liity häneen itseensä mitenkään?
Aika monet ihmiset syö joko tylsyyteen, ahdistukseen tai stressiin. Tylsyyskin voi stressata. Tai johonkin muuhun tunnetilaan. Toki sekin on opittu taito, miten sitä ahdistusta lievittää, mutta vielä on pitkä matka maaliin siinä, että opittaisiin yhteisönä ymmärtämään ja tukemaan ihmisiä käyttämään toisenlaisia stressin tai ahdistuksen purkukeinoja. Meillä kaikilla ei ole ollut yhtä hyvä ohjelmointi, vaikka sitä voikin muuttaa ja harjoitella uusia tapoja.
Välillä tekee pahaa lukea näitä haukkumisketjuja, miten aikuiset ihmiset oikeasti jaksavat?
Vierailija kirjoitti:
Kuka syö kolme kertaa päivässä ruokaa? Miksi pitää koko ajan syödä.
No syön aamiaisen klo 7, lounaan klo 12-13 ja päivällisen klo 18-19. Nälkä ehtii tulla ennen seuraavaa ateriaa.
Pms nostaa aivan hillittömän sokerihimon. Toinen syy miksi syön mässyjå on ahdistuksen lievittäminen tilanteissa, jossa mikään muu konsti ei juuri sillä hetkellä tule kyseeseen.
Sellainen, joka eli lapsuutensa alkoholistiperheessä ja ainoa rakkauden osoitus vanhemmilta tais oli herkut. Ja ainoa ilo sillon kun vanhemmat ryyppäsi. Ja joo, en jotenkaan siinä koskaan tainnut osatakaan kasvaa aikuiseksi, ei ainakaan siltä tunnu. Nyt yritän räpistellä näiden asioiden kanssa päivittäin ja aika usein ihan itsetuhoiset ajatukset mielessä, kun ei vaan jaksaisi aina huomata munaavansa ja on niin umpikuja kun voi. Terapiaakin kävin pari vuotta ja vaikka mitä kokeiltu. Mutta haukkukaa toki, jos se saa olon paremmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen ihminen jaksaa ihmetellä ja moranisoida muita asioista jotka ei liity häneen itseensä mitenkään?
Liittyy se koska minä maksan palkastani teidän läskien terveydenhuollon, kela taksit ja ambulanssit
No mä olen aina pitänyt makeasta ja aina syönyt kai aika paljon lähinnä suklaata. En ole lihava, en mielenterveysongelmainen vaan ihan vaan tykkään sellaisista jutuista mitkä maistuu hyvältä - myös suolaisista siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liittyy se koska minä maksan palkastani teidän läskien terveydenhuollon, kela taksit ja ambulanssit
Ja et muuten v"ttu takuulla maksa! Me läskit käydään töissä ja maksetaan veromme mekin. Ja vielä sokeriverot, alkoholiverot jne mitä sitä et maksa euroakaan, koska olen niin s""tanan hyvä ihminen, ettet moisiin koske!
Valtaosa on nykyään ylipainoisia. Että ei siinä taida olla pelkästään yhdestä syystä kyse, että olisi esimerkiksi kegitykseltään vajaa. Maailma vaan on muuttunut parissakymmenessä vuodessa ihan valtavan paljon. Ja stressaavampaan suuntaan. Ei ihmistä ole luotu tällaiseen systeemiin, missä kaikki tulee helposti ja nopeasti. Teknologian kehittyminen on tehnyt ihmisistä kiireisempiä, vaikka eikö sen pitäisi mennä päinvastoin?
Sellainen, joka on totuttanut itsensä sokerikoukkuun. Totuttu tapa.