Sain kutsun työterveysneuvotteluun
Mulla siis ollut lyhyen ajan sisällä lyhyitä useita poissaoloja suolistovaivojen vuoksi. Se ei vaikuta työntekoon silloin kun olen töissä.
Niin mikähän ton tarkoitus nyt sitten on?
Kommentit (51)
Haluavat sut pihalle :/
Pomot on paskoja.
Ei ole pakko mennä, et ole muille mitään velkaa tai määräiltävä. Voi kysyä mikä homma, aikovatko ne antaa jotain suolistovinkkejä. Vaikka vaikuttaisi vatsaan joku tai ei, ihmisten pitää miettiä missä haluavat asioida ja missä ei.
Ehkä työnantaja näkee jotain tilastollista merkitystä
Juurihan itse mainitsit, että olet usein pois töistä tervydellisistä syistä. Eli kyllä vaikuttaa työntekoon.
Vierailija kirjoitti:
Pomot on paskoja.
No tää mul kävi mielessä.
Pomo ei kysynyt miten voin vaan "sul on tosi paljon poissaoloja" ja siihen perään heitti että se syö tulosta.
Ap
Väijyykö pomon äpärämuksu työtäsi?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko mennä, et ole muille mitään velkaa tai määräiltävä. Voi kysyä mikä homma, aikovatko ne antaa jotain suolistovinkkejä. Vaikka vaikuttaisi vatsaan joku tai ei, ihmisten pitää miettiä missä haluavat asioida ja missä ei.
Täällä taas varsinaiset asiantuntijat jakaa vinkkejä. Kyllä on pakko mennä. Keskustelun tarkoituksena on löytää keinoja tukea aloittajan työssäkäymistä ja vähentää sairaudesta johtuvia poissaoloja.
Vierailija kirjoitti:
Juurihan itse mainitsit, että olet usein pois töistä tervydellisistä syistä. Eli kyllä vaikuttaa työntekoon.
Mutta ei silloin kun olen kustannus paikalla. Ap
Pysyvästi alentunut työkyky on irtisanomisperuste.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko mennä, et ole muille mitään velkaa tai määräiltävä. Voi kysyä mikä homma,
aikovatko ne antaa jotain suolistovinkkejä.
Vaikka vaikuttaisi vatsaan joku tai ei, ihmisten pitää miettiä missä
haluavat asioida ja missä ei.
Puhu paskantamisesta.
Googlaa varhainen puuttuminen työpaikalla
Nämä on lakisääteisiä juttuja, tietyn poissaolomäärän täyttyessä tällainen keskustelu on pakko pitää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pomot on paskoja.
No tää mul kävi mielessä.
Pomo ei kysynyt miten voin vaan "sul on tosi paljon poissaoloja" ja siihen perään heitti että se syö tulosta.
Ap
Olet paljon pois joka syö tulosta, nyt ihmettelet miksi on tuollainen neuvottelu ?
Kannattaa alkaa paketoida pillejä etukäteen ja katsella parempia työpaikkoja samalla.
Se on tulos tai ulos. Tässä tapauksessa ulos(te).
Sarjasaikuttajat sinne kutsutaan. Ootko tyhmä vai mitä mutta tottakai vaikuttaa tulokseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ei silloin kun olen kustannus paikalla. Ap
eikö sulle makseta sairausajanpalkkaa? Tai kun olet yllättäen poissa, eikö sun tekemättömät työt kasaudu ja/tai haittaa yrityksen toimintaa? Joutuuko joku muu tekemään sun hommat kun olet poissa? Käytätkö työterveyshuoltoa?
varmaankin vastaus joihinkin näistä on kyllä > sairauspoissaolo aiheuttaa kuluja
toki työnantajalla on myös lakisääteinen velvoite seurata työntekijöiden hyvinvointia ja tukea työssä jaksamista. Parhaimmillaan työterveysneuvottelussa aidosti yritetään löytää keinoja, jotka tukee jaksamista työelämässä.
Eivät voi muuten arvostella tulosta jos tulostavoitetta ei olla selkeästi kerrottu. Parasta olla mustaa valkoisella. Tulevatko antamaan bonuksia jos tulos on ylittynyt kvartaalilla? Tuskimpa ovat tulleet, vain motkottavat kun tulos on alle viivan.
Jos haiset, myöhästelet, pieret paljon tai muuta?Puutut muiden asioihin liikaa asiattomasti? Et keksity töissä, teet virheitä? Mieti mitä se voisi olla?
Katsotaan, onko tehtävissä toimenpiteitä, jotka parantavat sinun työssäolemistasi.