Kaisa Merelä ja romantisoitu abortti
Aika härskiä..
Kommentit (926)
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/viihde/art-2000011233880.html
orgasmi abortista ja alkio tulitikkurasiassa pakkaseen. Joo, tosi voimaannuttavaa ja fiksua. Todella, todella groteskia menoa tällä someääliöllä
Luin tämän jutun pariin kertaan läpi. Yritin etsiä viitteitä parodiasta tms., mutta tyyppihän on ihan ehta sekopää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on hyvä että päätyivät aborttiin jos eivät halunneet lasta tai vanhemmiksi tai kokeneet olevansa valmiita.
On, olen samaa mieltä. Mutta miksi tämäkin asia täytyy kertoa julkisesti julistaen?
Koska julkisuuden henkilö joka on työstänyt paljon seksuaalisuuteen liittyviä teemoja aiemminkin julkisesti? Raskaus on osa naisen seksuaalisuutta.
Kukaan ei pakota seuraamaan sellaisia julkkiksia, joista ei tykkää.
.....
Pysyisi siellä sosmedissä, mutta kun viattomasti IltaSanomissa törmää tahtomattaan tällaiseen kipeyteen!
Nostaa kaikenlaista muutakin, mitä moni ei välitä seurata. Jännä juttu jos tykkäät siitä muusta sisällöstä, mutta tämä menee yli hilseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
orgasmi abortista ja alkio tulitikkurasiassa pakkaseen. Joo, tosi voimaannuttavaa ja fiksua. Todella, todella groteskia menoa tällä someääliöllä
Luin tämän jutun pariin kertaan läpi. Yritin etsiä viitteitä parodiasta tms., mutta tyyppihän on ihan ehta sekopää.
Joillakin miehillä tuntuu olevan kuvitelma, että orgasmin saa tyyliin kun miehen siemensyöksy osuu naisen kohdunsuuhun. Kyllä ne sukuelimet ihan tuntevat ovat muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei no minä tunnen sen verran hyviä tyyppejä, etten ikinä haluaisi syntyä tuollaiselle. Jokainen lapsi ansaitsee hyvän kodin, ja nyt tarkoitan nimenomaan henkistä lämpöä ja aikuisten kykyä asettua toisen asemaan, ajatella laajemmin, ajatella ylipäätään ympäristöä, luontoa, muita ihmisiä ja muitakin kuin itseään.
Lämpöähän tuolla piisaa, sen takia se hedelmöityskin tapahtui.
Kannattaa varoa mitä kirouksia ja rumuuksia toisille langettelee, niillä on tapana osua omaan nilkkaan.
Kommentissani ei ollut mitään rumaa eikä hirviömäistä, älä jaksa taas dramatisoida. Itse tuo tyyppi sanoi, että haluaa olla rakastaja eikä halua uhrata itsestään äitiydelle, joten todella hyvähän se on, että teki abortin. Ja tosiaan googletuksen per
Kyllä se on todella hirviömäistä toivoa toiselle lapsettomuutta ja mahdollisten lasten inhoa äitiään kohtaan. Sanoisin että 8/10, on niin pahempiakin kuultu, mutta erittäin, erittäin alhaista silti.
Kaikilla on oikeus perustaa perhe. Ihan kaikilla. Se kuuluu ihmisioikeuksiin. Siinä sinulle vähän vinkkiä miltä näyttää kauneus.
Kyllä se on todella hirviömäistä toivoa toiselle lapsettomuutta ja mahdollisten lasten inhoa äitiään kohtaan. Sanoisin että 8/10, on niin pahempiakin kuultu, mutta erittäin, erittäin alhaista silti.
Kaikilla on oikeus perustaa perhe. Ihan kaikilla. Se kuuluu ihmisioikeuksiin. Siinä sinulle vähän vinkkiä miltä näyttää kauneus.
Ja jatkat dramatisoimista... En ole toivonut mitään inhoa tai lapsettomuutta, todennut vain asian. Eri mieltä kanssasi, mutta niinhän minä yleensä olen. Sinä jauhat nuita psykoottisia juttujasi aina kun täällä käy :D
Vierailija kirjoitti:
Aikuiset ihmiset eivät ilmeisesti ole ehkäisystä kuulleet.
Maailma olisi parempi kun ei olisi olemassa mitään keinoja ehkäistä tai abortoida. Ihmiset ottaisivat vastuun teoistaan eivätkä jakelisi persettä miten sattuu.
Siis haluat rankaista naisia seksin harrastamisesta. Kivat naisvihat sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Juuri tässäkin ketjussa esiin nousevien tuomitsevien näkemysten vuoksi, on ERITTÄIN tärkeää tuoda enemmän esille asian toinenkin puoli. Abortti on laillista, terveydenhuolloin toimenpide,ei hävettävää. Häpeää viljellään jo aivan tarpeeksi. Jos vastustat aborttia,älä tee sitä. Saat itse valita. Kiitos Kaisa,että toit julkiseksi oman kokemuksesi! Se poistaa abortin stigmaa.
Abortin stigmaa poistaisi neutraalit ulostulot, ei tuollainen irvokas revittely. Tuo tekee vain päinvastoin, leimaa nuorempien silmissä koko aborttia herkästi jotenkin hullujen naisten touhuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoi vetävänsä kolmiolääkkeitä. Mahtaako vetää muutakin?
Kannatan oikeutta aborttiin, mutta tuo oli tosiaan romantisoitu teksti. Ei ole hyvä, että kevyt suhtautuminen aborttiin leviää ihmisten keskuudessa. Suurin osa aborteista olisi sitäpaitsi estettävissä, jos huolehdittaisiin ehkäisystä asianmukaisesti.
Kolmiolääkettä ja Sex and the City, ei luoja mitä hömppää voi aikuinen suoltaa :D
Vierailija kirjoitti:
Siis luuleeko tämä Kaisa että tuo 47-vuotias mies pitää häntä tosi rakkautena, jonka kanssa hän aikoo perustaa perheen?!
Ihan vielä ei ole valmis siihen mutta joskus myöhemmin. Ihan varmaan. Sori nyt mutta mies haluaa abortin koska ei halua lasta eikä halua maksaa elareita... Nainen uskoo että tässä sitä panostetaan "tosi rakkauteen".
Mies ei ikinä tule haluamaan vakavaa suhdetta.
Lähes viiskymppinen mies sietää Sinkkuelämän, suolaveden, rituaalit ja kynttilät, kunhan alle kolmikymppinen kiihkopodin orgastinen sekopää abortoi ja haluaa keskittyä rakastamiseen. Ei vielä rakas :) Ihan dada-kamaa - ja julkisesti tietysti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillakin miehillä tuntuu olevan kuvitelma, että orgasmin saa tyyliin kun miehen siemensyöksy osuu naisen kohdunsuuhun. Kyllä ne sukuelimet ihan tuntevat ovat muutenkin.
? Lue tuo juttu ja kommentoi uudestaan tyypin tasapainoisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Abortti on maailmankuvallinen kysymys. Tuo nainen tuskin ajattelee, että lapsella oli esim. tarkoitus syntyä hänen kauttaan, niin kuin jotkut ajattelevat. Tai että sikiöllä olisi sielu, mitä ikinä se olisikaan. Raskaus häiritsi hänen elämäänsä, se riitti päätökseen. Hän on kritiikittömästi omaksunut vallitsevan luonnontieteellisen käsityksen lisääntymisestä: siihen ei sisälly henkisiä elementtejä.
Mutta jotain hyvin kylmää ja itsekeskeistä on hänen viestissään. Ymmärrän naisia, jotka tekevät jostain syystä abortin, mutta en ymmärrä naisia, jotka yrittävät jotenkin kaunistella ja selitellä sitä. Nimenomaan romantisoida.
Näköjään tämä nuorehko nainen ei ymmärrä, miten iso ratkaisu se oli. Elämä ei ole leikkiä. Uutta tilaisuutta ei sitäpaitsi ehkä enää tulekaan, mikä minusta olisikin oikeudenmukaista tässä tapauksessa, kun nainen on niin julmalta kuulosta
"Eihän se ollut iso ratkaisu, ihmiset vaan tekevät siitä ison numeron. Koska kuvittelevat omistavansa influensserin pillun."
Kysymys on maailmankuvasta, eikä tämä kiista ratkea kiistelemällä, kuten jo sanoin. Sinun maailmankuvasi valossa se ei ollut iso ratkaisu, mutta jonkin toisen maailmankuvan valossa se on iso ratkaisu. Jos esim. uskoo inkarnaatioon tai ajatukseen, että lapset ovat miehen ja naisen rakkauden tulos, sikiön elämän lopettaminen tällaisin perustein on iso ratkaisu, jolla voi olla monenlaisia karmallisia seurauksia.
Sinä voit pitää näitä käsityksiä naurettavina, mutta et voi myöskään todistaa omaa maailmankuvaasi ainoaksi oikeaksi. Ei kukaan voi.
En ymmärrä, mitä vaginan omistaminen tähän kuuluu, kysehän on enemmänkin kohdusta ja munasarjoista. :)
Vierailija kirjoitti:
Toi juttu oli suorastaan traumaattista luettavaa. Ehkäpä lapselle ihan hyvä, että tuli abortoiduksi, jos äiti on noin sekaisin.
Oli kyllä ällöttävä postaus ja lakkasin heti seuraamasta.
"Aina kun mä kävin vessassa, mä otin teräksisen siivilän, että sitten kun se alkio tulee ulos, niin sen saa napattua.
Hänellä oli ihana ja läheinen tunnelma miesystävänsä kanssa.
Mä huomasin myös, että siinä alkoi seksuaalienergia meidän välillä, tosta tilanteesta huolimatta, pyörimään.
Mä sain, siis, orgasmin siinä.
Mulla oli alushousut ja side ja kaikkea näin.
Orgasmi aiheutti kohdun supistelua. Merelä ryntäsi vessaan. Alkio tuli ulos.
Me laitettiin se tulitikkurasiassa pakastimeen. Mä olin suunnitellut seremonian, missä me mennään hautaamaan se, siunataan se ja pidetään hetki, jossa this gets aknowledged"
Vierailija kirjoitti:
Luin tätä Ilta-Sanomien juttua ja mua alkoi ihan fyysisesti etomaan niin paljon, että oli pakko lopettaa. Pääsin siihen kun hän sai orgasmin side päällä, samalla kun alkio irtosi supistusten johdosta. Ja sitten se juttu tulitikkurasiasta. Siihen loppui mun lukeminen.
Vierailija kirjoitti:
Kannatan oikeutta aborttiin, mutta tuo oli tosiaan romantisoitu teksti. Ei ole hyvä, että kevyt suhtautuminen aborttiin leviää ihmisten keskuudessa. Suurin osa aborteista olisi sitäpaitsi estettävissä, jos huolehdittaisiin ehkäisystä asianmukaisesti.
Mikä tässä tapauksessa on romantisoitua?
Vierailija kirjoitti:
Tietysti katulapset ja vastaavat on eri juttu, mutta puhuin nyt hyväosaisessa länkkärikontekstissa.
Minusta tuntuu että sinun kannattaisi puhua vain omista lapsistasi, ennen kuin kiroat itsesi vahingossa lapsettomaksi ja äidiksi, jota lapset inhoavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tässäkin ketjussa esiin nousevien tuomitsevien näkemysten vuoksi, on ERITTÄIN tärkeää tuoda enemmän esille asian toinenkin puoli. Abortti on laillista, terveydenhuolloin toimenpide,ei hävettävää. Häpeää viljellään jo aivan tarpeeksi. Jos vastustat aborttia,älä tee sitä. Saat itse valita. Kiitos Kaisa,että toit julkiseksi oman kokemuksesi! Se poistaa abortin stigmaa.
Abortin stigmaa poistaisi neutraalit ulostulot, ei tuollainen irvokas revittely. Tuo tekee vain päinvastoin, leimaa nuorempien silmissä koko aborttia herkästi jotenkin hullujen naisten touhuksi.
Sinähän voit vaikka tulla ulos omasi kanssa sitten.