Sanokaa mitä sanotte mutta meidän vauvan nimeksi
tulee CEESIA AMANDA. Olen kauan jo tykännyt tästä nimestä ja nyt saan sen laittaa. =)
Mielipiteitä saa antaa. Mutta nimi ei tule muuttumaan. =)
Kommentit (49)
Jos tietäisin pelkästään, että Keesia kirjoitetaan C:llä, kirjoittaisin sen Cesia. Jos tietäisin nimestä vain sen, että se alkaa K:lla, kirjoittaisin sen Keesia.
enkä kyllä ole aiemmin edes huomannut ajatella, että olisi jotenkin " raskasta" selitellä, miten nimi kirjoitetaan....
Ennemminkin ajattelisin olevan hankalampaa, jos sukunimi olisi ruotsalais-/saksalais-/venäläisperäinen! Näitä kaikkia löytyy syntymäpaikkani ystäväpiiristä (joka tosin sijaitsee perähikiällä) ;-))
Vierailija:
Keesia joutuu sanomaan keesia ceellä ja kahdella eellä.
Minulla on yhdysnimi ja vähän erikoinen sellainen. Joudun lähes aina sanomaan, että " väliviivalla ja yhdellä a:lla" . Mitä siitä? Olen ylpeä nimestäni. Se on persoonallinen ja minusta myös kaunis. Onko siitä vaivaa kertoa, kuinka oma nimi kirjoitetaan? Jos on itsetunto niin heikoilla, että ei tuota pysty tekemään, niin kyllä syyt siihen ovat ihan jossain muualla kuin nimessä.
En halua jäädä kiinni täällä surffailusta. ;)
Terv. 61
inhoaisi nimeään. Voipi olla selitellessä vähän eri mietteet. Minäkin muuten inhoan nimeäni, vaikka se voi monen mielestä olla kaunis. Enpä olisi todellakaan iloinen, jos sitä saisi vielä lisäksi tavata!
ja avioiduttuaan saksalaisen miehen kanssa vielä ulkomainen sukunimi!!! Ja siinähän ärsyynnyt ihan kaikessa rauhassa ;) Täytyy vain ihmetellä, miten pienestä immeiset täällä nykyään ärsyyntyvät!!!!
Olen kyllä harkinnut asiaa. Mutta kun siitä nimestä ei ole muuta vaivaa (esim. vaikka selittelyä), en ole jaksanut. Muutenkin minusta perhe käyttää lempinimeä, joten tuo etunimi on aika taka-alalla. Mielestäni nimeni on siis äänteellisesti ruma ja kova. Vaikkakin erikoisemmista nimistä pitävät usein tykkää.
Nimimerkillä kaveri-Nina on joskus asiasta maininnut.