Sanokaa mitä sanotte mutta meidän vauvan nimeksi
tulee CEESIA AMANDA. Olen kauan jo tykännyt tästä nimestä ja nyt saan sen laittaa. =)
Mielipiteitä saa antaa. Mutta nimi ei tule muuttumaan. =)
Kommentit (49)
Kaunis nimi, sekä S:llä, että K:lla lausuttaessa!
En anna edellämainittujen masentaa. Minä tykkään Ceesiasta, toiset tykkää Maijasta Ja Matista. ap
Eihän esim. Ceciliaa lausuta kekilia. Eikä tule nyt mieleen mitään muutakaan sanaa, jossa c lausuttaisiin k:na e:n edellä.
eihän Ceciliakaan lausuta Kesilia...
Typerä erikoisuudentavoittelija-nimi.
on normaalinimi niin voi myöhemmin käyttää sitä kutsumanimenä, esim sitten kun koulu alkaa.
eli moni varmaan tulee lausumaan nimen väärin.
Mä kannattaisin kuitenkin K:lla jos meinaatte k:na lausua. Mun mielestä Keesia on kaunis nimi, mutta kannatan ääntämyksen mukaista kirjoitusasua (kuten yleensä muissakin nimissä).
Keesia Amanda sointuu hyvin. Ei kaikien tartte Siiri Sofioita olla ;)
Keesia sen sijaan olisi oikeastaan tosi kiva nimi, koolla kirjoitettuna!
Ehei, meillä ei ole Neea Mariaa ja Niko Petteriä, vaan lapset joilla on harvinaiset, pidemmät nimet (toisella 21 kaimaa, toisella 2), mutta nimet lausutaan kuten kirjoitetaankin.
Sinä tavaat nimeä vain ensimmäiset 15-20 vuotta, lapsi loppuelämänsä.
mutta meidän sukunimi on ulkomaalainen, siis ei lähelläkään suomenkielistä niin ajateltiin että sopisi paremmin c:llä. ap
Mutta nimi pysyy edelleen samana, niin nätti se on =)
Se ei ole mikään mielipidekysymys vaan näin vain on. Jos haluat nimeksi Keesia, niin laita ihmeessä K:lla.
mutta kieltämättä tällein nykykielillä sen c:n kyllä automaattisesti pistäis s:ksi
Ceesia lausutaan S:llä? Tiedän ainakin kaksi Ceesiaa ja ne lausutaan K:lla. Onko siihenki olemassa joku laki joka sanoo että Ceesia lausutaan Seesia? Meidän tytöstä tulee Ceesia ja se lausutaan K:lla ja sillä sipuli.
Ja nimi menee läpi joten älkää vaivautuko siitä kirjotteleen. Olen ottanut selvää. =)
Tulis jo sunnuntai niin saisin alkaa sanoon sitä nimellä =)
Eli helpoimmalla pääsee, jos kirjoittaa nimen koolla.
sitten lukea alueesi lehdestä, kuka idiotti ap on ihan nimen kanssa.
Keesia on ok, Ceesia karsea. Uskon, että tämä on provo.
Muuta edes tuo kirjoitusasu sellaiseksi kuin halulat se lausuttavan. Kiva lapsen tavata nimeä joka paikassa, ei K:lla vaan C:llä muuta silti se on Keesia... huoh... Juuri yksi päivä asiakkaan etu nimi oli Cay, ihan oli supisuomalainen mies ja se oli ilmeisesti muutamaan kertaan joutunut nimensä tavaamaan sillä kun sitä kysyin niin se sanoin Möttönen C-A-Y eli raukka joutuu aina virallisissa tilanteissa tavaamaan oman nimensä.
taas takajaloilleen. =) Lapsi on meidän, ei teidän. Ja me se nimi päätetään ja lapsesta tulee Ceesia.
Eipä siinä ole yhtään sen enempäää tankkaamista kuin Caritassa, Jessicassa, Nicossa... Pitäähän nekin sanoo et c:llä.
Vierailija:
Tulis jo sunnuntai niin saisin alkaa sanoon sitä nimellä =)
Vierailija:
taas takajaloilleen. =) Lapsi on meidän, ei teidän. Ja me se nimi päätetään ja lapsesta tulee Ceesia.Eipä siinä ole yhtään sen enempäää tankkaamista kuin Caritassa, Jessicassa, Nicossa... Pitäähän nekin sanoo et c:llä.
Taitaa enemmän aiheuttaa provosoitumista tuo tapasi esittää asia kuin nimi itse (sinänsä nimi on kirjoitusasultaan aika hirviö, äänteellisenä ihan ok). Latina ei ole ihmisten ykkösmalli, kun nimiä lausutaan. Ruotsi ja englanti on.
Laittakaa Caesia, niin ei tule sekaannuksa ja ääntäminen on sama kuin Keesialla. ;)
Caritat sun muut ovat vakiintuneita ja niistä osataan olettaakin, että on kaksi kirjoitusasua.
nimi, mieti nyt vielä tuota nimeä kaksi kertaa:/