Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vanhemmilla on nykyään ylivoimaisen vaikea taaperoikäisten kanssa?

Vierailija
14.05.2025 |

Eivät pärjää omien lastensa kanssa?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi ymmärtää lasta ja välittää. Jos isä juo ja töissä, äiti keinokynsissä ja somessa, homma ei ehkä toimi. Ainakaan liian nuorena.

Vierailija
22/26 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kun ei harrasteta traumatisoivia kasvatuskeinoja, niin onhan se haastavampaa. Hyvä niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään kun ei harrasteta traumatisoivia kasvatuskeinoja, niin onhan se haastavampaa. Hyvä niin.

Melkein kaikki kasvatuskeinot on lisätty sinne traumatisoivien keinojen listalle.

Vierailija
24/26 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vertaan omaa lapsuuttani 90-luvulla tähän hetkeen, minulla on omia lapsia.

Lapsena minulla oli kolme elossaolevaa, nuorena eläköitynyttä isovanhempaa ja melkein joka päivä joku oli kylässä tai käytiin mummolassa. Lähellä oli myös tätejä ja setiä ja saman ikäisiä serkkuja. Harvoin oltiin yksin vanhempien kanssa, melkein joka viikko yökylässä mummolassa ilman vanhempia. Äiti oli osa-aikatöissä päiväkodissa ja otti meidät tarvittaessa mukaan töihin. Olin ehkä neljävuotiaana pihalla muiden lasten kanssa ilman valvontaa. Piirretyt pyörivät telkkarissa. Meitä uhkailtiin milloin milläkin, vaikka uhkauksia ei kyllä toteutettu. Nakit ja ranskalaiset oli kaikkien lempiruoka.

Nyt meillä on neljä isovanhempaa vielä työelämässä, eikä jaksaminen riitä lastenhoitoon. Nämä meidät

Kiva juttu, että sinulla on tuollainen kokemus yhteisöllisyydestä. Oma kokemus on päinvastainen. Isovanhemmat asuvat kaukana ja ovat työelämässä. Setiä, tätejä ja enoja ei lastenhoito kiinnosta ja kiirettä on niin, ettei ehdi nähdä kuin ehkä pari kertaa vuodessa syntymäpäivillä. Mitään serkkuja ei ole joiden kanssa leikkiä. Kavereiden kanssa puhutaan, että olisi kiva nähdä useammin mutta todellisuudessa kukaan ei jaksa, koska kaikki pyörittävät sama rumbaa, jos heillä on lapsia ja jos ei, niin heidän päivärytmi on sellainen, että lopettavat töitä silloin kun itse on laittamassa lapsia nukkumaan.

Vierailija
25/26 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ei pärjätä? Nykyajan vanhemmathan on kaikki kuin jotain ammattilaisia, tosi omistautuneita

Vierailija
26/26 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa opettaa sanaa ei tai luulevat noin 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä