Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

o*o*o* SyyskuunSissien tiistain turinat : )

20.03.2007 |

Huomenta kaikille!

Eilinen pino löytyy: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9870429&p=1&tmode=1&smode…

----------------------------------------------------------------------

Mulla on tänään neuvolalääkäri. En odota sitä mitenkään innolla, viime viikolla kuunneltiin sydänäänet lekurissa, kun menin sinne muista syistä. Hyvähän se on tietää miten tuolla alhaalla asiat on, mutta jotenkin ei vaan inspaa. Mieslääkäri ONNEKSI on! Se helpottaa edes hitusen. Taidetaan päästä nopsaan sieltä pois. Seuraavaa ultraa joka on 24.4. sen sijaan odotan jo kuin kuuta nousevaa. . .

Viime yö meni valvoen. Keskimmäinen oksenteli ja piti sitten laittaa hälle peti lattialle, että pääsee nopeasti vessaan. Jää tänään kotiin lepäämään. Itse menen kurssille. Voi miten toivoisinkaan sen poikivan opiskelupaikan. . .

Oma olo siis ihan ok. Pisutulehdus vaivaa, mutta antibiootit toivottavasti nyt purevat ettei tarvitsisi mitään tehdä. Lääkäri ehdotteli jo estolääkitystä raskauden ajaksi. . Ei olisi kiva. . .

Mukavaa päivää kaikille!

-PippuriMamma & " MatiasMatilda" 16+2

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli vielä pakko tulla laittamaan tähän viestiä, että tavoittaa sinut! : )

Vierailija
2/23 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossa aamu valkeni jumalattomaan hedariin tuossa puoli neljän maissa TAAS! En enää yhtään jaksaisi tätä päänsärkyä. Viime viikolla meni sen kanssa monta päivää ja jos sama tahti jatkuu nytkin.

Panadol ei tehoa, voihan *****! Otin lämpötyynyn mukaan töihin ja yritän nyt koikkelehtia täällä pääni kanssa. Hieroja on torstaina, siihen asti en viitsis millään vedellä noita särkylääkkeitä. Mutta eipä tälle ole paljon mitään tehtävissä tässä tilassa. Mobilatia mies laittoi aamulla niskaan taas hiukan, jospa tämä tästä. Taidan käydä hakemassa kupin kahvia, jos vaikka kofeiini vähän helpottaisi.

Viikonloppuna juhlittiin tytön synttäreitä mummoloissa ja onnellinen pieni ihminen oli juhliensa jälkeen. Parhaat lahjat olivat kuulemma lääkäritarvikkeet ja äidin ja isin hankkima Little People sarjan junarata. Jostain syystä junasta oli aamulla kummasti patterit loppu, sillä äidin pää ei tänä aamuna olisi kestänyt yhtään sitä musiikkia joka siitä radasta irtoaa :) Onneksi lapsukaisille tulee aika tasan 3,5 vuotta ikäeroa, ehtii aina puoli vuotta toipua näistä synttäreistä ennen uusia.

Yhdistelmärattaita katselen jo vähän sivusilmällä netistä, meidän nykyiset ABC:t on ihan romut ja niihin ei ihan pientä voisi laittaakaan. Käytetyt ajattelin hankkia sillä tämä on meidän toinen ja viimeinen muksu (joo joo never say never mutta silti). Jostain syystä olen niihin Gessleineihin tykästynyt, en kyllä tiedä miksi. Mutta onhan niitä muitakin vaihtoehtoja ja onneksi vielä paljon aikaa katsella.

Mukavaa tiistaipäivää toivottelee typykkä ja hermis (mikähän viikko nyt lienee 13-14 jotain..)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä ole kerennyt vielä maanantain pinoa lukemaan..

Täällä on talvinen ilma, lunta tuiskuttaa ja tuulee tosi kovaa. Vähän tympäsee.

Oikein hyvää tiistaita kaikille! Hörppäsen aamuteeni loppuun ja koitan joutua töihinkin ;) Palaillaan illemmalla!

Vierailija
4/23 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille...

Mietin tässä, että joskohan meitsinkin olisi aika siirtyä tänne o-puolelle.

Mahtuisikohan teidän joukkoon?

Jännitti niin hirmusti tuo alkuraskaus, että jätin palstailutkin pois, välillä oli jo ihan paniikkikin siitä, että onko masuasukilla kaikki ok. Vaan mieli rauhoittui kummasti, kun ultrassa näkyi sitten pienen pieni viipeltäjä.

Eli eka vaavi matkalla meille, kovasti toivottu ja kauan odotettu.

Onkohan joku esittelypino olemassa?

Vilkutuksia kaikille.

Terkuin

Repuli & Naksu (rv 13+5)

Vierailija
5/23 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Messut on messuiltu ja eilinen nukuttu ja taas ollaan elossa =D

Olipas täällä taas kaikenlaista edelliskerran jälkeen, yritän kommentoida kaikkea, mutta luultavasti en kumminkaan muista ihan kaikkea..

Ensinnäkin, Rakkausvauva, ihana masu =D, Tuutupii, voihan V, jaksuja ja tsemppiä, kyllä kaikki varmasti on hyvin. On se niin hiton väärin että sä joudut vielä tälläistäkin tietoa vartoamaan!!!

Typykkä: Voihan V sunkin puolesta, ootko koittanut painaa sitä päänsärkypistettä joka sijaitsee kädessä peukalon ja etusormen välissä?? Se on erittäin tehokas akupiste päänsärkyyn ja helpottaa ihan hirveästi myös sitä huonoa oloa joka usein tulee siitä kun päätä särkee. Löydät sen kohdan siitä " löysästä" joka on siinä peukalon ja etusormen välissä kun puristat sitä alta ja päältä yhtäaikaa. Et voi erehtyä, siellä on sellainen kipeä pallo silloin kun pää särkee.

Toivottavasti löydät kohdan ja se helpottaa. Painaminen sitten sattuu niin P-leesti, mut tosiaan kannattaa!!

Ja Repulille tervetuloa joukkooon!

Omaa napaa sen verran että huono olo alkaa tosiaan olemaan kaikonnut kokonaan, jippiiiii!!!! =D Kyllä sitä riittikin! Ja mielikin on jo paljon positiivisempi. Toki on pieni huolikin siitä kun ei ole enää paha olo, mutta kyllä sen näillä viikoilla pitäs kai ollakin jo poissa. Viikko sitten viel kiduinkin ihan riittämiin!

Tissit on valtaisat!!! Huh!! Ostin Lahdesta D85 kokoiset!!!!!! Lähtötilanne siis oli C75 eli jonkun verran on lollot kasvaneet!!! Heh, on se ympärysmittakin kasvanu sekin, ei pelkät tissit. Mut kumminkin. Viikonloppuna tissit olikin sit oikein kunnolla kipeät ja mä pelkään et kasvaako ne tästä viel suuremmiksi?? Seuraavaks mä varmaan hankin kottikärryt joilla voin työntää niitä edessäni =D

Ei vais, komiat on, mä voisin pitää nämä!!

Masu on kasvanut ja näyttää sen verran vauvamasulta että lähes kaikki messututut huomasi heti. Hehhheh, hauska kun miehet katseli ensin mahaa sitten naamaa sit mahaa jne. No, ultran jälkeen olikin kiva sitten jo kertoa. Ja ilmaisen viinan bileissä sitten kävi nämä samat tutut kommentoimassa että on ne kasvanu ihan hirveästi.. Heh, siis tissit.. Menköön kännin piikkiin =D

Mut olen mä paisunu aika lailla muutenkin!! Dieettiä en voi aloittaa. mutta nyt aion tosiaankin alkaa katsoa mitä suuhuni laitan. Ja kun nyt taas kykenen liikkumaan niin mä myös aion liikkua. Muuten mä paisun oikeasti jotain 30 kiloa.. Mulla kumminkin tuli aikalailla painoa lisää tuossa viimeisen 1,5 kuukauden aikana kun vaan nukuin ja söin. Huhhuh ja se kyl näkyy!! No, ei stressiä. Nyt katotaan vähän mitä syödään ja sitten syksyllä dieetataan loput pois.

No niin, mut nyt mä jatkan töitä ja palailen ehkä viel iltapäivällä kirjoittamaan toisen romaanin kun alkaa motivaatio hiipumaan..

Ihanaa aurinkoista tiistaita teille kaikille!

Colis ja Joululahja K-P 13+5 tai jotain sinne päin ainakin =)

Vierailija
6/23 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka vaan Repuli ja tervetuloa joukkoon. Kiva että päätit tulla tänne palstailemaan, niin on joku vanha tuttukin täälä. Esittely pino on jossakin kun vähän kaivelee taakseppäin.

Rakkausvauva oli laittanut ihanan masukuvan. Meikä täälä odottelee edelleen koska se masu pullahtaa että pääsis ottaan kuvia itsekkin :)

Äiti0004:lle housuvinkiksi että kävin juri viime viikolla h&m:n äippäosastolla tutkiskelemassa tarjontaa. Oli aikas hyvän näköisiä pellavaäitiyshousuja tarjolla värit ainakin musta,ruskea ja valkoinen. Farkkuja oli ainakin kolmen mallisia, farkkulappuhaalarit, lyhyt farkkuhame, mustia ja ruskeita paksuja trikoo housuja (näyttivät lähinnä malliltaan suoriltahousuilta, ei siis tullut niistä ensimmäisenä jumppahousut mieleen) Caprihousujakin oli jo tarjolla. Ainiin ja joku kyseli legginssejä missä olisi, näitäkin oli tarjolla mustina.

Typykälle tsemppiä päänsäryn selättämiseen. Kuinka voi olla että se vaan kestää ja kestää. Oletko muuten kokeillut kylmägeeliä niskaan tai saakohan sitä ees käyttää raskaana ollessa???

Keselisin sitten vähän vaunuista. Onko kukaan ajatellut hankkia brion happy vaunuja?? Itse kävin viikonloppuna hieman katselemassa ja ennen olin siinä käsityksessä että brion kombi olisi hyvä. nyt kuitenkin kun vaunuja pääsi syynäämään livenä ja myyjä esitteli niitä niin tuntui että happy malli taitaisi sittenkin olla parempi. Emmaljungan city cross malli vaikutti kanssa ihan hyvältä. Eli siis lähinnä mietin onko kovalla kopalla olevat vaunut se paras ratkaisu. Emme asu kerrostalossa joten siis kanto ongelmia ei ole.

t: Buuffa ja Nuuro rv 16+2

Vierailija
7/23 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa.. Mulla alkoimelkein viikon vapaat! Jihuu!!

Vein meidän koululaiset kouluun ja istuin kahvikupposen kanssa koneelle, näin se päivä alkaa.. Sitten jatkankin tätä mun sisustus intoiluani ja ompelen uudet sohvatyynyt.. ja vaihdan verhot!

Tervetuloa Repuli80, nostin meidän esittelypinoa, jotta löytäisit sen! Mukaan mahtuu!! =)

Mulla oli kanssa viime viikolla ja taisi olla toissaviikollakin outoa päänsärkyä.. Taisi vain olla enteilyä tälle flunssalle, joka nyt päällä tai kai jo ohi menossa.. Kuumetta ei nostanut mun röörit tukossa ja köhityttää ja aivastuttaa.. Töissä tosi mielenkiintoista oli, kun sai kulkea nenäliina kourassa koko ajan.. Mutta nyt siis jo ohi menossa!

Mutta palailen taas, mukavaa päivää kaikille!

Piiu ja 007 rv 17+4

Vierailija
8/23 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavin eilen tarkistusultrassa; kaikki oli masukilla hyvin ja niin hienosti pyoriskeli paakky alaspain ettei toivoakaan sukupuolen kurkkimisesta, heh, ovela kaveri! Noh, jos sitten seuraavan kerran kun menen huhtikuun lopulla.

Meillahan ,siis yksityisella kun kayn, katsotaan ultralla joka kerran. Viela kaski ottaa rauhallisesti, hiukan saan jo liikkuakin, mutta hematoomaa on viela jonkinverran jaljella, joten edelleen tuhruttaa.

Sokerikokeeseen menen huomenaamulla, ekaks kylla ihan verikokeeseen kun sita ei viela muistettu ottaa. En kylla niin kauheesti sita pelkaa ainakaan makean syonnin osalta, kun ei yhtaan ole tehnyt mielikaan, ihan ruokanalka on koko ajan. Alussahan ma lihosin nuo 2-4 kiloa jotka on ' tasottunu' nyt ja edelleen on +2.5 kiloa mittarissa, hyva nain.

Edellisista tuli 17/11/14 ja 17kiloa joten mita vaan odotettavissa! Mutta minakaaan en mitaan dieetteja ala pitamaan raskaana ollessa sen on sitten sen ajan murhe joskus hamassa tulevaisuudessa etta kiloista paasee eroon!

Toivon talla kertaa ainoastaan etta imetys lahtisi hyvin kayntiin, sekin kun on niin raskauskohtaista mun kohdalla. Synnytys ei sinallaan pelota, kun ne ovat olleet mulla nopeita syoksyja...

Nyt unohdin taas mita piti kommentoida, jatkan myohemmin kun muistan.

- levinia ja hope rv 14+3 - (ultra naytti eilen jo 15+4, mutten sita enaa muuta)

Vierailija
9/23 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulla Levinia, että kaikki hyvin! Jaksuja! =)

Vierailija
10/23 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös juuri päänsärkyä viikonloppuna,hellitti kun viikko lähti käyntiin.Mistä lie johtunut mutta kuumeessa olin myös!

Aivan upea masukuva ilmestyi vielä eiliseen pinoon (en muista nim.merk.) mutta mites te saatte sen kuvan nettiin ja linkitettyä tänne?Olisi kiva kokeilla myös!

Joku taas jutteli eilen ehkäisystä synnytyksen jälkeen ja sitä minäkin olen pohtinut sillä tämä jää kyllä jo viimeiseksi!Niinhän jäi kyllä jo ensimmäinen,,toinen,,ja kolmaskin!4 on hyvä,tasaluku!

Onko jollain kokemusta kierukasta?

Ja sitten vielä siitä esittelypinosta, en ole mikään tietokonenero niin en varmaan sinne edes ilmottaudu, tämä riittää kun saa lukea muiden ajatuksia,neuvoja ja viikkojen tapahtumia ja syyskuussa varmaan on todella jännää jo!

leanna ja pikkupömppis

Vierailija
11/23 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Repuli tervetuloa!

Colatoffee, odotahan miten tissit paisuu synnytyksen jälkeen, kun maito nousee. Sitten riittää lisää ihmettelemistä! Saapi vähän tuntumaa siitä mitä olis elämä pamela anderssonina. Toisin ilman vyötäröä.

Painoa mulle on tullut nyt 2-3 kg. Alussa oli pakko syödä kun oli jatkuva äklö. Nyt voisi jo vähän rauhoitella. On kuitenkin vain nälkä kokoajan. Siis ihan oikean ruuan nälkä. Söin tosin viikonloppuna fani-palapussin ja se näkyy naamassa. Finniä pukkaa kuin murkulla.

Kuulun muuten harvinaiseen naisporukkaan jotka ovat hoikistuneet joka lapsen syntymän jälkeen. Painoin tämän raskauden alussa 7 kg vähemmän kuin esikoisen aikaan. Mulle 7 kg on paljon koska olen pätkä. Vippaskonsteja laihtumiseeni oli pitkät imetykset, perheen säännölliset ruoka-ajat ja nyt ei kerkee istua sohvalla, vaan arkiliike on melkomoista. Näinkin siis voi käydä, ei kaikille kerry raskauskiloja.

Ostin eilen vero modasta toppeja. Olivat pitkiä ja joustavia. Ylettyvät hyvin mahan ja pepun yli. Olen nyt tyytyväinen niillä mennään aika pitkälti. Nyt on aika hyvä vaatemuoti, kun on tunikaa ja aa-linjaa ei ehkä tartte hamuta varsinaisia mamma yläosia, kun muoti on väljää muutenkin. Olen ajatellut pistää kaikki omat ja miehen rahat vaatteisiin. Koska tämä on mun viimeinen raskaus haluan näyttää kivalta. Viime raskauden ajan olin kotiäiti ja kuljin lumpuissa monta kuukautta ja nyt en halua.

taas syömään ja kauppaan terv

peikkoäet ja turkulainen 12+2

Vierailija
12/23 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kierukka lasten välissä. Hyvin toimi ja sen aion nytkin laittaa. Ei sanottavasti lisännyt vuotoa eikä tuntunut missään. Hormooneja en halua imetyksen aikana kroppaan puukata ja muutenkin pillerit ei ole koskaan sopineet mulle. Kierukkaa kannattaa kokeilla. Eihän se kaikille sovi.

Vierailija
13/23 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

etta myos mulla oli joka likan valissa kierukka, ja toimi oikein hyvin, ma kysyisinkin muilta etta miten kauan olette ' pantanneet' ennen uuden touhuilun aloittamista? Mulla on menny melkein 5 kuukautta, ennenkuin halut on alkaneet hyrrata uudelleen...

Kai tuokin niin yksilollista on...

Vierailija
14/23 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa minäkin sitten tulisin mukaan. Meille on siis tulossa syyskuussa toinen lapsi. Esikoinen on nyt vähän yli vuoden ikäinen, eli sellanen 1 v 7 kk tulossa ikäeroa lapsille. Saapa nähdä millanen tapaus tällä kertaa tulee, esikoisella kun oli pitkä ja ikävä koliikki, ja muutenkin on ollut melkoisen tomera tapaus. :) Mutta jos tämä sitten olis vähän iisimpi... tai sitten ei.

Taidanpa käydä kirjottelemassa tonne esittäytymispinoon tarkempia tietoja, ja samalla vähän tutustumassa teihin muihin.

Minzy 14+1

Vierailija
15/23 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on taas aikaa kirjoitella kun tulin jo töistä kotiin niiden korottujen supistelujen takia:#Odottelen nyt miestäni töistä ja sitten taas joutuu lähtemään naistenklinikalle...

En ookkaan hetkeen täällä käynyt.Uusia on tullut mukaan,Welcome:)

Ja (anteeksi en muista nikkiä)on tullut tädiksi,Ihanaa:))))

Ehkäisystä on ollut puhetta.

En tiedä vielä mitä sitä keksisi sitten kun aika on kypsä.Jotakin tehokasta ja varmaa!meillä on sitten lapsiluku täynnä kun vaan tämän rakkausvauvan saa suosiolla kasvatettua tähän maailmaan.

Huvitti (jonkun äitin kommentti,sori en muista nikkiä)että kierukka ja kumit vielä peliin:))Täytyy itsekkin kyllä jotakin tehokasta keksiä.

Tuntuu kummalta alkaa käyttää taas ehkäisyä kun vauvaa yritettiin tehdä yli 1 1/2 vuotta ja sit tää raskausaika päälle..on niin rentoa ja huoletonta ollu ja seksikin parempaa nyt kuin koskaan;)

Mun masuun kuuluu siis kipeitä supisteluja ja vauva on joka toinen päivä tosi aktiivinen myllertäjä.

Päänsäärkyyn sain lääkäriltä panacodlääkettä ja sitä otin perjantaina ekan ja vikan kerran..Otin lääkkeen kotona ja tunti sen jälkeen istuin kaverini kanssa ravintolassa ruokaa tilaamassa ja alkoi tulemaan huono-olo.Kun sain ruuan eteen niin väkisin sitä särpin suuhuni ja ruuan jälkeen tennispalatsissa kun odotettiin leffaan pääsyä latasin sit koko satsin karkkipusiin jinka onneksi ehdin juuri ja juuri karkkipisteestä napata.

Leffaan menin sitten meikit poskilla,kädet täristen ja vatsalaukku ihan tyhänä.Ei tainu sopii mulle ne lääkkeet!

musta tuntuu että laitan tän osion jo tulemaan ennenku kone taas hävittää tän tekstin....

Vierailija
16/23 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dumle:ei näkynyt mun nimeä vieläkään listalla..Ehkä se ei viihdy siellä,ei kai se nyt niin haittaa jos ei ole;)

On vähän surkea olo kun ei voi viettää normaalia elämää noiden supistelujen takia,Jännittää mennä sinne naistenklinikalle jos vaikka kohdun suussa olisi tapahtunut jotakin...no parempi ettei sitä asiaa nyt turhaa stressaa.Kohtahan se selviää.

Täällä oli puhetta liivien koosta.Mulla oli nuorempana b-kuppi.tokan lapsen jälkeen c ja nyt kävin ostaa D85 liivit:=O.Mitenköhän sitten kun maitoa alkaa kerääntyä tisseihin.Nyt on ihan kuumat tissit ja verisuonia täynnä,näyttää kaupan sovistuskopeissa ihan kauheilta.

Mä taidan nyt jonkun aikaa ihan vaan kirjaimellisesti lepäillä,ennenkuin meidän koululainen tulee kotiin.

palaillaan myöhemmin:::

Vierailija
17/23 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusille tervetuloa joukkoon! Nyt jo unohtui nikki, mutta sinä joka pohdit josko tällä kertaa tulisi iisimpi vauva. Kuulostipa mukavan tutulta! :) Minullakin on vähän haastava esikoinen ja kyllä erittäin suurella mielenkiinnolla odotan, millainen tapaus nyt saadaan. :) Tuntuu, ettei voi olla mahdollista että meille tulisi heti perään toinen, joka ei nuku puoleen vuoteen ja senkin jälkeen huonosti jne. Mutta eipä sitä koskaan tiedä! Ties vaikka mentäis samalla valvomisputkella molemmat. Meillä ikäeroksi tulee pienempi kuin teillä, esikoinen on 1v3kk kun tämän masuasukin laskettu aika on. Jänskättää. :)

Myötätuntoa ja tsemppiä kovasti teille joilla on ongelmia ja huolia! Toivon kovasti että kaikki olisi kunnossa itse kullakin ja kaikkien vauvoilla.

Omaan napaan kuuluu sellaista, että nyt mulla miehen mielestä jo näyttää masu vauvamahalta. Saa näyttääkin, kaikille läheisille ollaankin jo ehditty kertoa uudesta vauvasta. Onnitteluja on satanut! :) Isovanhemmat tykkäs kovasti niistä korteista jotka värkättiin ultrakuvista.

On ihanaa kun mies on kotona viettämässä isäkuukautta. Hah, tajusin vasta nyt että mun tulot on näiden viikkojen ajan sitten puhtaat 0e. En ymmärtänyt etukäteen, että multa jää sekä vanhempainraha että alkava kotihoidontuki saamatta koska isäkin on kotona. Jotenkin luulin että se ei vaikuttaisi, koska tähän astiset isyyslomatkaan ei ole vaikuttanut. No, eipä meidän talous tähän nyt kaadu mutta ei passaa hirveästi tuhlaillakaan! Vaateostokset taitaa ainakin jäädä ensi kuuhun. :) Enpä kyllä sitä ennen mitään tarvikaan, normaalit vaatteet menee vielä ja äitiysvaatteita on esikoisen odotusajalta jos kovin turvottaa.

Meillä vieroitetaan nyt esikoista tutista, ja voiton puolella ollaan kovasti. Vauva-puolella kirjoittelinkin aiheesta ja tulipa välillä yllättävänkin kiivasta kommenttia. No, niin siellä aina näkyy käyvän, olipa aihe mikä tahansa. Välillä tosissani ihmettelen sitä, että kun täällä odotus-puolella on niin rauhallista ja ystävällistä keskustelua, niin mikä ihme meihin naisiin menee että synnytyksen jälkeen käydän kynsin ja hampain toisten kimppuun. Hormonit vai mikä.

Hih, mä en pitkälle tätä elämää suunnittele enhän, muuten vain jo mietin että missä vietetään ensi joulu! :) Ja kovasti pohdin miten yöpymiset ym onnistuu kahden lapsen kanssa ja onko mummoloissa tarpeeksi tilaa jne. Mä oon niin hölmö toisinaan...

Sitten pähkäilen sitäkin, että mitenkähän imetys onnistuu syksyllä ja kuinka paljon se kuluttaa sitten kaloreita. Viimeksi laihduin ihan hirveästi ja mietin että olisko tuo pahasta jos " hankkisin" vähän enemmän vararavintoa eli elopainoa. Viime raskaudessa tuli 11kg ja kaikki katosi muutamassa kuukaudessa ja sit vielä muutama ylimääräinen kilo ennenkuin lopulta lopetin imetyksen 6kk jälkeen.

Kaikkea sitä pitääkin pohtia näin hirveän ajoissa... Milläköhän sitä saisi vähän malttia päähänsä.

Lääkärineuvola on torstaina tulossa, siellä pitää sit selvittää että milloin menen sokerirasitukseen. Ja nolottaa ku oon unohtanu viedä labraan pissanäytteen, no kyllä sen kerkeää vielä. Mulla on tuttu lääkäri, se on toisaalta kiva kun se tietää meidän perheen tilanteen kokonaisuudessaan, mutta toisaalta tuntuu välillä hölmöltä tutulle aukoa jalkoväliään ja valittaa vaivojaan.

Hyviä vointeja kaikille, mä meen syömään ranskiksia! Tuoksuu ihanalle. :) Mässyn mässyn. (ps. eilen oli pakko leipoa iso suklaapiirakka...)

Vierailija
18/23 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka

Uusille tervetuolao joukkoon:)

Olios paljon kommentoitavaa,mutta en millään muista kaikkea ku olen pätkitssä lukenu pinoja.

Onneks Levinian vauvalla on kaikki hyvin.

Rakkausvauvalla aivan ihana masu.Mulla alkaa kohta olee samaa koko luokkaa,mutta on sellanen 2 osainen:ylä ja alamakkara.

Tuutupille peukut pystyyn ja toivon sydämeni pohjasta että kaikki on vauvalla hyvin!

Mun tän päivän jaksaminen on siinä ja siinä.Poika on ollut osi itkuinen ihan koko päivän.En jaksa.Oiskohan masussa pipi ku kakka oli ihan ihmeellistä ja peppu ihan punainen.Varmasti arka.Voiku oliski super äiti joka jaksaa aina kaiken.

tänne ei sen ihmeellisempää.

Auringontytär rv 15+2

Vierailija
19/23 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen ilma ollut tänään, lasten kanssa pihalla ollessa, 15 min sisällä satoi vettä, räntää, rakeita ja lunta ;D Paistoi aurinkokin.

[b]Rakkausvauva[/b], ekaks sulle :) En oo vielä sitä listaa päivitellytkään, joten älä huoli! Se edellinen todennälösesti vaan nostettiin etusivulle (näin ymmärsin) Että kyllä olet varmasti mukana seuraavassa! Ja ihana massa sullakin, ei voi erehtyä vauvasta :)

Kiva kuulla [b]levinia[/b], että kaikki on vauvalla hyvin! Ja ymmärsin että vuodotkin alkaisi pikku hiljaa helpottaa..

[b]Colatoffeestakin[/b] kiva kuulla! Ja hyvä kun pahoinvoinnit helpottanut. Mulla on kans liivit yhdellä kuppikoolla suurentuneet, muttei vielä ympärysmitta.. Edellinen kokemus oli että vasta imetysliiveissä piti olla sekin isompi.

Kaikille uusille Tervetuloa! Esittelyihin saa käydä ilmottautumassa, ken haluaa :)

Päänsärkyä tuntu olevan tosi monella! Voi että on kurja vaiva. Mulla oli alkuraskaudessa tosi usein ja ihan migreeniä ennen raskautta, nyt ei onneks *kopkopkop* Koittakaa jaksaa!

[b]Painonnoususta[/b] oli ollut puhetta. Mulla on nyt tullut lähtöpainoon +1,5kg. Alussa hieman putos. Terkkari kyllä hyvin suoraan sanoi että saisi tulla ihan reippaastikin, kun lähtöpaino kuitenkin aika vähän. (BMI 16) Typyltä tuli n. 16kg ja liiankin nopsasti imetys kulutti kilot pois. (8vkoa, niin olin entisessä) Mutta eiköhän se paino kesän aikana taas nouse kuin ilmaa vaan :P

[b]Vaunujakin[/b] oli vähän pohdittu. Meille merkki ja malli on aika hyvin selvillä, tuskin mieli enää muuttuu. Emmaljungien nimeen oon jo kauan liputtanut ;) Toki on varmasti muitakin hyviä, mutta noista on kokemusta ja niihin tykästyin niin. Eli Emmaljungan Ceroxit kantopalla taitaa meille tulla. Menee pieneen tilaan kasatessa, on näppärät ja kevyet. Ja tytön entisissä tykästyin heittoaisaan + integroituun hyttysverkkoon. Koen myös tuon kuomuratas mallin helpommaksi, kuin erikseen olevat ratas ja vaunu -osa. Ja mikä tärkeintä, miellyttävät eniten silmäänkin :)

Hei, eihän kellään satu vielä olemaan ajankohtainen asia - MAITO! Nimittäin siis maidon tulo?! Mulla on muutamat tipat ollut liiveissä jo. Samoihin aikoihin alkoi edellisessäkin tämä homma. Loppua kohden tuli jo aikas paljon. No ainakin tässä on se hyvä asia että se ehkä edistää sitä maidonnousua synnytyksen jälkeenkin. Mutta muuten en kaipaa yhtään liivinsuojusta vielä ;D

Me käytiin koko perhe tervehtimässä eilen siskon pientä tyttä-vauvaa :D Olipa ihanuus. Yllättävää, että sitä olikin niin helppo pyöritellä. Ihan luonnolliselta tuntui. Mies hieman " arkailee" noita pikkusia ja kun sitten tätä piti sylissään, vauva heittikin sellaiset puklut syliin että :P Johan sitä omaakin alkoi jo kaipaamaan syliin...

Täytyis saada jotain ruokaakin laitettuu! Hertti kun kello on jo paljon.

Dumle rv:t taitaa olla 13+5

Vierailija
20/23 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti mä en tipu odottajien joukosta pois!;(

Vauvalla kaikki hyvin,liikkui vilkkaasti ja oli kasvanut ja kehittynyt niinkuin pitääkin..mutta.Mulle noi supistelut tehneet sen että kohdun suu oli JO NYT AUENNUT ja koko kohdun kanava lyhentynyt.

Vuodelepoa taas.Mitään ei voi näillä viikoilla tehdä.Jos verikokeissa on jotain tulehduksia niin soittavat vielätänään että aloitan antibioottti kuurin.

Niin että nyt sitä odotellaan vaan ja toivotaan parasta.Mahdollisuudet etttä raskausjatkuu loppuun saakka on 50/50.

Nyt yritän saada jotain muuta ajateltavaa!