Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koirille ei saa antaa tennispalloa leluksi. En tiennyt tätä.

Vierailija
14.05.2025 |

Käytin koirani hammaslääkärissä ja siellä oli seinällä kyltti Pidäthän huolta koirasi hampaista. Kyltissä ykkösenä kiellettiin tennispallot, sillä tekstin mukaan tennispallon karhea pinta kastuessaan kuluttaa hampaita. 

Olin aidosti hämmästynyt, en ole koskaan kuullut tällaista ennen. Olen 40+ ja ollut tekemisissä koirien kanssa koko ikäni. Viides oma koira tällä hetkellä. 

Tästä pääsemmekin kysymykseen, että minkälaisilla palloilla teidän koirat sitten leikkii? Mun koiraani kun ei kiinnosta vinkupallot, ei erilaiset koirille tarkoitetut lelupallot, ei pasäpallot eikä edes perkele koripallo. Ei. Se pitää olla tennispallo tai koira ei edes nouda sitä. 

Kyltin mukaan keppejäkään ei saisi antaa, ainoastaan koirille tarkoitettuja leluja, mutta kun tuota ei vaan kiinnosta ne! Pitääkö mun nyt kieltää tolta reppanalta kaikki kivat lelut kun hampaissa on kulumaa? 

Apua. Mitä teidän koirat noutavat?

Ps. Frisbeetä se pelkää, joten ei.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin sitä tennispalloa noutaa, pitääköhän sitten kohta hommata tekarit, jos noin pahasti kuluttaa.

Vierailija
2/33 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juurikin sitä tennispalloa noutaa, pitääköhän sitten kohta hommata tekarit, jos noin pahasti kuluttaa.

No ilmeisesti! Onko sulla tietoa mistä saa koiran tekareita koska tänne tarvitaan kohta kanssa. Saakeli.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Really? Munkin koiran lemppari. Pesäpallo on liian kova. Mut ymmärrän tuon, että varsinkin kastuessaan tennispallo eniten kerää hiekkaa ja kenen hampaille hiekka tekee hyvää. Vaihdan kumipalloon siis. 

Vierailija
4/33 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta niitä koirille tarkoitettuja tennispalloja. Eivät ole yhtään niin kestäviä kylläkään. 

Vierailija
5/33 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koiran lempitouhu on pilkkoa keppejä. Pitääkö sekin kieltää? Ei......

Vierailija
6/33 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ettei keppejäkään?! Mikähän niissä on sitten vialla?

Vierailija
7/33 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö.

Vierailija
8/33 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä??? En minäkään ollut ikinä kuullut tämmöistä. Oikeesti?

Vierailija
9/33 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tikut menee hampaiden väliin ja kurkkuun.

Vierailija
10/33 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Littaan mennyt jalkapallo. Ei niinkään nouda vaan pelaa se suussa ihmisten kanssa futista.

Vierailija
11/33 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei, voi myös tukehduttaa.

Isompi on parempi.

Vierailija
12/33 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kans sitä mieltä, että tuo on myytti. Se on se palloon tarttuva hiekka, joka ne hampaat kuluttaa, ei pallo itsestään. Ennemminkin vain putsaa hampaita sisältä kuten harja. Ratkaisu: leikkikää tennispallolla sisällä tai nurmikolla, mutta ei hiekkakentillä. 

Vierailija
13/33 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo oikeesti. Minäkään en ollut asiasta tietoinen, ennen kuin käytiin hammaslääkärissä ja lääkäri kysyi asiasta ja näytti koiran suusta mitä ne tekee. Hampaiden kiille kuluu pois kärjistä ja ydin paljastuu. 

Vierailija
14/33 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tikut menee hampaiden väliin ja kurkkuun.

Joo, just tämä.

Ap

Vierailija
15/33 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta niitä koirille tarkoitettuja tennispalloja. Eivät ole yhtään niin kestäviä kylläkään. 

Olen kokeillut. Meni rikki suunnilleen ensipuraisulla.

Ap

Vierailija
16/33 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.verkkouutiset.fi/a/elainlaakari-varoittaa-ala-koskaan-anna-…

Tämän mukaan ongelma on lika, joka tekee syljen kanssa pallosta kuin hiekkapaperia, ja pahin ongelma on palloa revitään koiran suusta. No, harva omistaja varmaan repii Suomessa pallon suusta, yksi ongelman osa ratkaistu sillä. Ja itse pallo sitten, ei kai siinä muuta kuin että pesee sen välillä :)

Tuollaisessa julisteessa soisi olevan selkeästi syyt miksi jotain ei pitäisi tehdä. Jos siinä ois vaikka keltaisessa värissä jotain kiillettä syövyttävää happoa, niin kielto olisi aiheellinen, mutta tuon linkin perusteella typerä juliste.

Vierailija
17/33 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kans sitä mieltä, että tuo on myytti. Se on se palloon tarttuva hiekka, joka ne hampaat kuluttaa, ei pallo itsestään. Ennemminkin vain putsaa hampaita sisältä kuten harja. Ratkaisu: leikkikää tennispallolla sisällä tai nurmikolla, mutta ei hiekkakentillä. 

Se on kylläkin se kuitu, jolla ne pallot on päällystetty, mikä kuluttaa hampaita. Se on karheaa polyesterihuopaa. 

T. Klinikkaeläinhoitaja

Vierailija
18/33 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo asia on tiedetty jo aika kauan. Hyvä kun huomasit. Sikälli hämäävää, että noilla koiratarvikemafioosojen hyllyillä siinä kiinanp.askan joukossa on ihan tennispallosta rakennettuja leluja. Omalla koiralla tennari ei kestänyt kymmentä minuuttia, sitten se halkesi. Mutta siis kannattaa muutenkin jättää hyllyyn.

Vierailija
19/33 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo oikeesti. Minäkään en ollut asiasta tietoinen, ennen kuin käytiin hammaslääkärissä ja lääkäri kysyi asiasta ja näytti koiran suusta mitä ne tekee. Hampaiden kiille kuluu pois kärjistä ja ydin paljastuu. 

Minulla on tuo. Kunnallinen hamnashoito ei hoida. Syynä on hoidettava sairaus, minkä sivutuotoksena etenevä vaiva.

Vierailija
20/33 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Villalankakerä, missä nastoja purkillinen sisään jemmattu. 

Ai että kun olet hauska. Mene vaikka istumaan piikeillä reunustetun dildon päälle ja pyörähdä. Me ajatellaan sua 💗

Ap