Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen harrastus kahdestaan toisen naisen kanssa

Vierailija
14.05.2025 |

Mieheni harrastaa musiikkia, soittamista ja nyt suunnittelee, että alkaisi treenaamaan kahdestaan työkaverinaisen kanssa, joka harrastaa laulua. Eli perustaisivat kahdestaan jonkinlaisen duon.

Olenko ihan hassu, kun minusta tuo ei tunnu kivalta idealta? Joku isompi harrastusporukka, jossa olisi naisia ja miehiä olisi kyllä ok, mutta en oikein pidä ajatuksesta, että harrastavat vain kahdestaan. Eikä vapaa-aikaa muutenkaan ole kaiken arjen pyörityksen keskellä liikaa, joten minusta tuo kahdenkeskinen harrastuksensa ei nyt ole se, mihin haluaisin perheemme aikaa käytettävän. 

Kommentit (1326)

Vierailija
141/1326 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan aloitus ns. Porvoosta? Tosielämässä luulisi miehen itsekin tajuavan, että edes tuollaisen ehdottaminen on törkeää. 

Vierailija
142/1326 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka miehellä tuossa ei olisi mitään salarakasajatuksia vielä takana, niin usein käy niin, että kun viettää toisen kanssa paljon yhteistä aikaa, tunteetkin kasvaa.

Mulla on miespuolinen kaveri, johon mulla ei ollut mitään tunteita. Ihan kiva kaveri, mutta sen vaimo on mun parempi kaveri. Meillä on saman ikäiset lapset, jotka päätyivät samaan harrastusryhmään ja nyt mä vietänkin sen kaverin kanssa enemmän aikaa kuin koskaan ennen. Aluksi mä ihmettelin, että mitäköhän mä puhun sen kanssa odotellessamme lapsiamme. Mutta kun me alettiin viettää sitä yhteistä aikaa, niin mä huomasinkin, että sehän oli paljon mukavampi kuin mitä olin ajatellut. Nykyään mietin, että minkäköhänlainen se olisi puolisona. En halua mitään suhdetta, enkä tykkää, että hän on enemmän ajatuksissani.

Eli mies ja nainen ei voi vi

Tunteet on yksi asia, toiminta toinen. -eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/1326 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene mukaan soittamaan vaikka tamburiinia, Yoko

No kukas piikoo lapsia, kun mies soittelee muusansa kanssa ja yoko rummuttaa rampuriinia silmä kovana vahtien, ettei mies tuikkaa huiluaan muusaansa?

Sitä vartenhan on vihitty pillu joka hoitaa ja kyllä jokaiselle miehelle kuuluu vaikka KELAn hoitaa  rakastajatar

-eenokki noppo

Vierailija
144/1326 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin

Sitten vielä ihmetellään ettei parsuhteet tahdo enää kestää kuin enintään kolme vuotta. Mikä ihme se on, kun mielipiteet tätä luokkaa. 

Onko ihmisten välinen todellinen luottamus muinaishistoriaa?

Vierailija
145/1326 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllättäen nainen ei pidä miehen harrastuksesta. 🥱

Hankkisit oman elämän, niin ei tarvitse olla kateellinen miehellesi.

Eukkosi harrastaa ilmeisesti painia naapurin ukon kanssa.

Se on kyllä ukoilla kumma, kun kaikki mitä he tekee naispuolisten kanssa on ihan viatonta kaveeraamista. Mutta annas olla, jos vaimoke menee viettämään kahden keskistä aikaa toisen ukon kanssa... eihän se käy päinsä.

Se ei käy, se ei käy, se ei käy, se ei käy, se ei kerta kaikkiaan käy!

Vierailija
146/1326 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on, että naiset heti ajattelevat toisen naisen olevan uhka omalle parisuhteelle ja vievän miehen. Samaan aikaan palstalla levitetään väitettä, ettei naisia nykyään kiinnosta miesten seura. N24

Tuossa taitaa ongelmana olla ennemminkin se että mies on ihastunut tuohon naiseen mahdollisesti, ja petaa mahdollisuutta muullekin toiminnalle kuin vain kaveruudelle, ei se että nainen veisi miehen.

Vierailija
147/1326 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkki toimii parhaiten. Ala sinä harrastaa tanssia jonkun hunksin kanssa. Sanot vaan että harkoissa menee sitten myöhään. Tulet kotiin hiukset sekaisin, kun harjoittelitte vähän kiihkeämpää rytmiä. Jos miestä vielä laulattaa, niin anna sitten laulaa. Sulla on todennäköisesti kuitenkin kivempaa.

Hyvä vinkki.

Oliko miehelläsi hauskaa ilman sinua. Kosta!

Vierailija
148/1326 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on miehen klassinen kikka, jolla pääsee viettämään ihastuksen kanssa kahdenkeskeistä aikaa, tutustumaan ja syventämään tunteita. 

On ihan mahdollista, että se työkaverinainen ei edes ole ihastunut mieheen, muutenhan he pettäisivät jo. Kyseessä lienee ihastuneen miehen kuningasidea, jolla saa aikaa sen kaverinaisen kanssa ja pikkuhiljaa viritettyä suhdetta. Jos olisi JO suhde, niin laulaminen olisi vain turhaan aikaa pois seksin harrastamisesta.

Sanoisin miehelle, että a pitää hoitaa kotivelvollisuudet puoliksi ja b jos tulee mitään pettämiseen viittaavaa, se on ero heti ja c ap aloittaa oman harrastuksen ja omat menot myös tahollaan nyt, jos mieskin.

Vierailija
149/1326 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai se, että bi naisena kerroin esimerkin suhteesta, estää minua ymmärtämästä miesten kanssa olemista. ;) Tämä palsta ei petä koskaan ja ajatukset ovat täällä kovin mustavalkoisia. 

Se on vain fakta, että kenenkään harrastuksia ei voi rajoittaa. Minulla on mies jonka hyvät ystävät on naisia, sillä hän on töissä naisvaltaisella alalla. Kaiken lisäksi häneen ihastutaan usein. Uskon, että hän tietää sen vallan hyvin, että hänellä on joka hetki mahdollisuuksista valita minut tai joku muu. Silti hän on 7 vuotta kotiin tullut. Se, että kyttäisin ja estäisin häntä ei varmasti ainakaan edistäisi uskollisuutta. Vankilassa oleva ihminen tekee huonoja päätöksiä!

No jos sinulle on ok elää sellaista elämää, missä toinen rakentaa omaa elämäänsä aun selän takana ja sinä silmät sinisinä rakennat yhteistä "tulevaisuutta" nykyisen kanssa. 

Vierailija
150/1326 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on, että naiset heti ajattelevat toisen naisen olevan uhka omalle parisuhteelle ja vievän miehen. Samaan aikaan palstalla levitetään väitettä, ettei naisia nykyään kiinnosta miesten seura. N24

Varmaan kokemus. Sinulla ei sitä ilmeisesti vielä ole riittävästi.

Eli myönnät nuorten naisten olevan uhka parisuhteelle tai avioliitolle? - ohis

Ei kokemuksen puute ole uhka kuin henkilölle itselleen, kunnes siperia opettaa - ohis

Vierailija
151/1326 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kyllä voi mies ja nainen olla kavereita vain paitsi ettei voi olla ja kyllä ne panee.

Kyllä voi mutta jos mies seurustelee niin sen puoliso ei sitä salli, se ystävyys on aina suuri ongelma sille naiselle kenen kanssa mies on yhdessä. Seurustelevalla naisella saa kyllä olla sinkkuja miehiä ystävänä keneen pidetään aktiivisesti yhteyttä mutta onneksi "ei se oo ollenkaan sama asia"

Mies saa olla naisten kanssa ystäviä vain sinkkuna mutta jos mies on varattu se on kiellettyä

No esimerkiksi minulla ei ole yhtäkään miespuolista kaveria. Tiedätkös miksi?

Koska 100% miespuolisista "kavereista" on yrittänyt panna minua, ehdottanut panemista, ihastunut minuun, jne. Jokunen kymmenen vuotta tämän tosiasian hyväksymiseen meni, että miehet suhtautuvat erittäin nuivasti kaikkiin muihin paitsi

Sama. Jopa kaveri jonka kanssa oltiin oltu ystäviä yli 20 vuotta. Niin vain erään illanistujaisen päätteeksi yritti suudella.

Vierailija
152/1326 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaveri (nainen), joka käy kuntosalilla työkaverinsa (miehen) kanssa. Molemmilla parisuhteet ja perheet tahoillaan. On tosi outo kuvio. Kuntoilevat kaksistaan, flirttailevat, viestittelevät, lähettelevät sydänemojia, mutta eivät ole ikinä käsittääkseni edes pussanneet tai mitään. Tämmöistä erikoista kuivapettämistä ja -panemista. Puolisot eivät kai tiedä asiasta.

Kuulostaa ihan tavalliselta ystävyydeltä, kai kaikki nyt sydämiä ja pusuja lähettää muruilleen 😍🤗

Ja pieni flirtti kuuluu aina miesten ja naisten ystävyyteen, se nyt on vaan sellaista😘

Avoimessa suhteessa se onkin ihan normaalia pitää muita romanttisia ja/tai seksisuhteita ja silti aina palata saman kumppanin luokse. 

Jos tämä kumppani ei ole tietoinen, eikä hän saa pelata samoilla säännöillä, silloin kyse on pettämisestä. Myös silloin, kun pettäjä valitsee olla jättämättä nykyistä kumppaniaan. En ymmärrä tuollaista ajatusmaailmaa, että "ihan sama mitä mun selän takana tekee, kunhan tulee silloin tällöin kotiin".

Vierailija
153/1326 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä? Oletteko suurin piirtein kaikki sitä mieltä, että jos perustaa perheen, niin saman tien loppuu oikeus ja vapaus toteuttaa itseään muuten elämässä?

Kyseessä on luova musikaalinen tyyppi. Ei ole ollenkaan itsestäänselvyys, että aikuisella iällä löytää muita, edes joku muu, kenen kanssa tehdä musiikkia. Vaatii kumminkin sen, että musiikkilajit ja taitotasot suunnilleen natsaa.

Tuokin kokeilu voi hyvin kuolla mahdottomuuteensa heti alkuunsa. Eivät ole vissiin edes testanneet miten yhteispeli toimii. Jos nyt siis oletetaan, että kyse on ihan musiikillisesta mielenkiinnosta. 

Tottakai perheellisenä kuuluu huolehtia, että muu elämä toimii niin kuin kuuluu. Ajankäytöstä sovitaan puolison kanssa ja hoidetaan omat vastuut. Kai sitä kumminkin saa olla omaa elämää kodin ulkopuolellakin?

Luottamus on asia erikseen. Mustasukkaisuuden tunteet ovat tilanteessa täysin ymmärrettäviä, mutta pelkkien tunteiden takia

Suosittelen ap:lle sitten tasapuolisuuden nimissä miespuolista harrastuskaveria. Pitäisi olla ok. 😊

Vierailija
154/1326 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mies on jo kiinnostunut tuosta naisesta. Ollut jo jonkin aikaa. Ei ukko muuten saisi tuollaista ideaa päähänsä. Itse valmistautuisin tilanteessasi henkisesti ja taloudellisesti ikäviin asioihin, joita on tulossa.

Amen. Normaalit miehet harrastaa miesporukassa, tai sekaporukassa, mutta kahden kesken työkaverinaisen kanssa harrastaminen ei ole mitenkään tavanomaista. Tunnen paljon miehiä, eikä KUKAAN tee tuollaista. 

Sinun tuntemasi miehet ehkä eivät, mutta eivät taida olla muusikoita. Oikeat muusikot soittaa mielellään muidenkin kanssa sukupuoleen katsomatta, mikä on niissä piireissä ihan yhtä normaalia kuin urheilupiireissä on normaalia urheilla. Ketjussa ei ole ollut vielä yhtään laulajaa tai soittajaa jotka olisivat vahvistaneet Ap:n pelkoa, vaan tämä epäilyjen lietsonta tulee epävarmoilta ihmisiltä jotka eivät joko itse kykene olemaan vastakkaisen sukupuolen kanssa kavereita tai joilla ei ole itsetuntoa ja tarpeeksi otantaa väitteilleen. 

Vierailija
155/1326 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis eikö täällä tosiaankaan juuri kellään ole kavereita jotka ovat vastakkaista sukupuolta? Ja sitten ainoa asia mitä vastakkaisen sukupuolen kanssa voisi ajatella tekevänsä on seksi? No kaipa mun kaveripiiri on sitten vaan outo kun ei tuo teidän totuus päde.

Harrastatko montaakin harrastusta kahden kesken vastakkaisen sukupuolen kanssa?

Vierailija
156/1326 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai se, että bi naisena kerroin esimerkin suhteesta, estää minua ymmärtämästä miesten kanssa olemista. ;) Tämä palsta ei petä koskaan ja ajatukset ovat täällä kovin mustavalkoisia. 

Se on vain fakta, että kenenkään harrastuksia ei voi rajoittaa. Minulla on mies jonka hyvät ystävät on naisia, sillä hän on töissä naisvaltaisella alalla. Kaiken lisäksi häneen ihastutaan usein. Uskon, että hän tietää sen vallan hyvin, että hänellä on joka hetki mahdollisuuksista valita minut tai joku muu. Silti hän on 7 vuotta kotiin tullut. Se, että kyttäisin ja estäisin häntä ei varmasti ainakaan edistäisi uskollisuutta. Vankilassa oleva ihminen tekee huonoja päätöksiä!

100% kaikista miespuolisista ystävistäni on paljastunut lopulta kiinnostuneiksi ja ihastuneiksi. Kaveruus olikin heille vain keino viettää aikaa yhdessä ja yrittää saada minuakin ihastumaan. Siperia opettaa, enää en ole sinisilmäinen.

Vierailija
157/1326 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehestä voi tulla pikku hiljaa tämän toisen naisen luottokaveri: nainen nopeasti saattaa ehdotella että siirretään treenit lauantai-iltaan, tai kohta puolin jo ehdottelevat toisilleen konsertteihin menoa yhdessä. Sitten kun alkaa salailu ja sinun seurasta liukuminen pois niin jotain tyttöystävä-kuviota on menossa: selvitä siinä sitten onko se nainen miehellesi kaverityttö vai tyttökaveri. Salailu eli ei kerrota kaikkea avoimesti. Meen konserttiin, saa sinne tulla ketä tahansa, kun kysyt kenen kans menet, ehkä niin sinulle sanotaan. 

Vierailija
158/1326 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin

Sitten vielä ihmetellään ettei parsuhteet tahdo enää kestää kuin enintään kolme vuotta. Mikä ihme se on, kun mielipiteet tätä luokkaa. 

Onko ihmisten välinen todellinen luottamus muinaishistoriaa?

On ja juurikin niiden salaisten vastakkaista sukupuolta olevien "ystävien" vuoksi. Kiilaavat väliin "vaikka mitään väärää ei olla tehty ".

Vierailija
159/1326 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mies on jo kiinnostunut tuosta naisesta. Ollut jo jonkin aikaa. Ei ukko muuten saisi tuollaista ideaa päähänsä. Itse valmistautuisin tilanteessasi henkisesti ja taloudellisesti ikäviin asioihin, joita on tulossa.

Amen. Normaalit miehet harrastaa miesporukassa, tai sekaporukassa, mutta kahden kesken työkaverinaisen kanssa harrastaminen ei ole mitenkään tavanomaista. Tunnen paljon miehiä, eikä KUKAAN tee tuollaista. 

Sinun tuntemasi miehet ehkä eivät, mutta eivät taida olla muusikoita. Oikeat muusikot soittaa mielellään muidenkin kanssa sukupuoleen katsomatta, mikä on niissä piireissä ihan yhtä normaalia kuin urheilupiireissä on normaalia urheilla. Ketjussa ei ole ollut vielä yhtään laulajaa tai soittajaa jotka olisivat vahvistaneet Ap:n pelkoa, vaan tämä epäilyjen lietsonta tulee epävarmoil

Minä tunnen ammattimaisen naimisissa olevan muusikkomiehen ja siinä onkin ahkerin pettäjä, mitä olen ikinä tavannut, yritti minuakin, ja tosiaan kaveruuden kautta.

Vierailija
160/1326 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä? Oletteko suurin piirtein kaikki sitä mieltä, että jos perustaa perheen, niin saman tien loppuu oikeus ja vapaus toteuttaa itseään muuten elämässä?

Kyseessä on luova musikaalinen tyyppi. Ei ole ollenkaan itsestäänselvyys, että aikuisella iällä löytää muita, edes joku muu, kenen kanssa tehdä musiikkia. Vaatii kumminkin sen, että musiikkilajit ja taitotasot suunnilleen natsaa.

Tuokin kokeilu voi hyvin kuolla mahdottomuuteensa heti alkuunsa. Eivät ole vissiin edes testanneet miten yhteispeli toimii. Jos nyt siis oletetaan, että kyse on ihan musiikillisesta mielenkiinnosta. 

Tottakai perheellisenä kuuluu huolehtia, että muu elämä toimii niin kuin kuuluu. Ajankäytöstä sovitaan puolison kanssa ja hoidetaan omat vastuut. Kai sitä kumminkin saa olla omaa elämää kodin ulkopuolellakin?

Luottamus on asia erikseen. Mustasukkaisuuden tunteet ovat tilanteessa täysin ymmärrettäviä, mutta pelkkien tunteiden takia

Työpaikkavaimon kanssa bändin perustaminen ei ole ainoa tapa harrastaa musiikkia. Ap:han voi tehdä sitä vaikka lapsensa kanssa tälle sitä opettaen.

On olemassa perheitä, joilla on kaikilla omat työt ja harrastukset, kotona käydään lähinnä nukkumassa ja kähisemässä. Sitten on perhekeskeisiä ihmisiä, jotka puuhaavat mielellään niiden omien lastensa kanssa ja porukalla.

Sitten on vielä kolmas kategoria, nilkit, jotka eivät ole kumpaakaan näistä vaan opportunistisia pesästä ja pillusta toiseen hyppelehtijöitä. Sanoisin, että jos bänditytön kanssa leikkiminen "katkaisee siivet :'(" niin on kyse tällaisesta nilkistä, eikä aidosti itse harrastuksesta kiinnostuneesta henkilöstä. Ylipäätään jos pitää harrastustaan "henkireikänään" tai "siipinään" niin kannattaa miettiä, perustaako perhettä ollenkaan, sillä perhe vie paljon aikaa ja resursseja. Ja olisi se hyvä niistä tyypeistä pitääkin.

Suomessa on vaikka kuinka paljon musiikinharrastajia, ei ole mitään syytä takertua tähän yhteen ja kahdestaan lyöttäytyä tiiviiseen yhteistyöhön, rakentamaan yhteistä tulevaisuutta (bändi).