Miehen harrastus kahdestaan toisen naisen kanssa
Mieheni harrastaa musiikkia, soittamista ja nyt suunnittelee, että alkaisi treenaamaan kahdestaan työkaverinaisen kanssa, joka harrastaa laulua. Eli perustaisivat kahdestaan jonkinlaisen duon.
Olenko ihan hassu, kun minusta tuo ei tunnu kivalta idealta? Joku isompi harrastusporukka, jossa olisi naisia ja miehiä olisi kyllä ok, mutta en oikein pidä ajatuksesta, että harrastavat vain kahdestaan. Eikä vapaa-aikaa muutenkaan ole kaiken arjen pyörityksen keskellä liikaa, joten minusta tuo kahdenkeskinen harrastuksensa ei nyt ole se, mihin haluaisin perheemme aikaa käytettävän.
Kommentit (1331)
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja. Meillä tilanne on "toisin päin". Minä naisena käyn työkaverin (miehen) soitto-opetuksessa ja Hui, aivan kahdestaan. Eikä me mitään olla touhuttu. Eikä touhuta. Mies on myös varattu.
Mutta hertileijaa, tiedän myös sen, että hän pitää minua viehättävänä, mutta siltikään meillä ei ole mitään koskaan ollut. Pientä hauskaa flirttiä, eikä se maailmaa kaada. Minun mieheni on ihanampi ja tiedän miehen pitävän omaa naistaan ihanampana. Teistä kukaan ei voi sulkea omia tai toisen silmiä, eikä saada toista olemaan pettämättä, jos hän itse haluaa sen tehdä. Viehättäväksi voi myös tuntea muita ihmisiä, eikä siihenkään kenenkään maailma pitäisi kaatua, jos ihminen tietää omat ja toisen rajat ja kunnioittaa niitä.
Sinulla on torjunta päällä miehen aikeiden suhteen ja taidat nauttia tuosta pienestä henkisestä pettämisestä. Et varmasti tykkäisi, jos miehesi pelaisi samoja pelejä.
Ap:n tilanteesta vielä, että minua häiritsisi myös se, miten itsestäänselvyytenä mies tuossa pitää. Mies näköjään olettaa, että ap aivan automaattisesti hoitaa kodin ja lapset, eikä enää tarvitse ja ansaitse mitään huomiota ja arvostusta mieheltä.
Vierailija kirjoitti:
"Jos niin kävisi, niin voisi käydä ihan missä vain, ei se yhteistä harrastusta vaatisi. Se tässä on pointti. En ole niin kiinni mielessäni, ettenkö kestäsi jos hän haluaisi aloittaa elämän jonkun muun kanssa. Jos hän ei rakasta enää minua, niin ei se väkisin kiinni pitämisellä muutu. Ja uskon niin, että väkisin pitämisellä houkutus on vain isompi. "
Lucky you. Sä luotat siihen, että toinen kyllä kertoo, jos on jotain teidän parisuhteen kannalta raskauttavaa kerrottavaa. Aww. <3
Niin luotan ja jos selviäsisi, ettei ihminen ollut luottamuksen arvoinen saa hän painua ulos suhteesta. Silloin hän on valinnut toisin kuin minut. Mikä tässä siis on ongelma. Luotan niin kauan kuin toisin todistetaan. Ja olen tullut petetyksi ja asiasta on valehdella. Uskon silti siihen, ettei mikään suhde parane kyttäämisellä. Joku on viella jos rajoittaa toista täytyy. Sellaiseen en ala. (Enää, olen kokenut senkin 18-20.) Nykyisin 42.v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tän takia kielsin vaimolta saliharrastuksen kun kävi ilmi että sen PT on mies.
Ai että koko saliharrastus piti kieltää.. just. 🤣
Vähän kaikkea pitäisi kieltää. Meno on kuin jossain eri uskontojen maissa. Avioon mennessä pitäisi vissiin asentaa paikannus- ja äänitys- laitteet miehille, eihän niitä muuten voi silmistään päättää. Ovat sellaisia viettien viemiä eläimiä kuitenkin.
Jännä juttu on, että pettävät miehet ovat tarkkoja oman rakkaansa menoista ja ovat mustasukkaisia. Ei olis ensimmäinen pettäjä, joka yrittää narauttaa vaimonsa (turhaan) pettämisestä, koska pelkää tämän kykenevän samaan, kuin itse.
Ap:n tapauksessahan tilanne on päinvastoin, eli nainen kyttää miehensä menoja ja epäilee, että harrastuksetkin on vain tekosyy pettämiselle. Eli lieneekö ap:lla itsellään puhtaat jauhot pussissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ollessanne kahden kesken mies kertoo parisuhdeongelmistaan ja hirveästä vaimostaan sinulle ja sinä heität vettä myllyyn ja kyselet "miksi ette sitten eroa?".
Miksi? Mulla on oma perhe, mies ja lapset. Miksi ihmeessä mä haluaisin jonkun toisen? Mutta hurahdin tähän lajiin kun kävin kaverin kanssa kokeilemassa ja nyt haluan oppia lisää. Mieheni ei tähän lajiin innostunut.
Koska sä voit? Näin toimi myös minun miehen salainen naisystävä, vaikka omien sanojensa mukaan "sinkkuja riittää jonoksi asti". 😇
En ole kenekään salainen naisystävä vaan monien tiedossa oleva valmennettava. Olet itse siis katkera petetty joka ei muuta pysty näkemään. Ok, sorry nyt siitä että sun miehesi oli liero, mutta ei kaikki olekaan samanlaisia eikä sun kohtalosi ole kaikkien kohtalo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehestä voi tulla pikku hiljaa tämän toisen naisen luottokaveri: nainen nopeasti saattaa ehdotella että siirretään treenit lauantai-iltaan, tai kohta puolin jo ehdottelevat toisilleen konsertteihin menoa yhdessä. Sitten kun alkaa salailu ja sinun seurasta liukuminen pois niin jotain tyttöystävä-kuviota on menossa: selvitä siinä sitten onko se nainen miehellesi kaverityttö vai tyttökaveri. Salailu eli ei kerrota kaikkea avoimesti. Meen konserttiin, saa sinne tulla ketä tahansa, kun kysyt kenen kans menet, ehkä niin sinulle sanotaan.
Ei kukaan nainen harrastaisi mitään kahden kesken varatun miehen kanssa, ellei olisi itse kiinnostunut miehestä.
Itse asiassa juuri musiikkia joutuu harrastamaan naisena miehen kanssa jos meinaa sitä harrastaa. Hyvin vähän on bändihakuja niin että naisbändi hakee lauljaa tai soittajaa.
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja. Meillä tilanne on "toisin päin". Minä naisena käyn työkaverin (miehen) soitto-opetuksessa ja Hui, aivan kahdestaan. Eikä me mitään olla touhuttu. Eikä touhuta. Mies on myös varattu.
Mutta hertileijaa, tiedän myös sen, että hän pitää minua viehättävänä, mutta siltikään meillä ei ole mitään koskaan ollut. Pientä hauskaa flirttiä, eikä se maailmaa kaada. Minun mieheni on ihanampi ja tiedän miehen pitävän omaa naistaan ihanampana. Teistä kukaan ei voi sulkea omia tai toisen silmiä, eikä saada toista olemaan pettämättä, jos hän itse haluaa sen tehdä. Viehättäväksi voi myös tuntea muita ihmisiä, eikä siihenkään kenenkään maailma pitäisi kaatua, jos ihminen tietää omat ja toisen rajat ja kunnioittaa niitä.
Pakko sanoa, että itse pitäisin tuota pettämisenä. On kerrottu, että pidetään viehättävänä, on flirttiä jne. Ei se tuosta enää ole pitkä matka loppuun pettämiseen tai siihen, että tajutaankin tässä olevan se elämän suurin ihastus.
Tämän takia parisuhteisiin ei mielestäni kannata edes mennä, kun ei sitä oikeasti hienoa vaihetta kestä kuin juuri ja juuri alkuhuuman ajan.
Jos kumppania täytyy rajoittaa, silloin on väärä suhde tai helkutin heikko itsetunto.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on jo vuosia harrastanut liikuntaa porukoissa, joissa on naisia ja miehiä ja tapailevat muutenkin. Joskus voi hyvin tavata jonkun naisen kahden kesken ja vaikka saunoa yhdessä. Myönnän, että joskus alkuun kummastutti. Omat kaverini ovat aina olleet naisia. Mutta pakko on ollut tajuta, että maailma muuttuu ja hyvä niin! Mieheni työkavereistakin suurin osa on naisia, pakkohan hänen on ollut oppia tulemaan juttuun naisten kanssa. Ei se kyttääminen parisuhteessa auta: pettämismahdollisuuksia on aina niitä kaipaavalle. Selvin keino välttää puolison lankeaminen on yksinkertaisesti olla oma kiinnostava ja itsevarma itsensä. En itse edes haluaisi tilanteeseen, jossa ainoa konsti estää pettäminen olisi vahtiminen; ennemmin haluaisin vain eroon sellaisesta p*skiaisesta.
Saatko säkin siis käydä kahden keskisessä saunaillassa toisten miesten kanssa? Anna kun arvaan.. et?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehestä voi tulla pikku hiljaa tämän toisen naisen luottokaveri: nainen nopeasti saattaa ehdotella että siirretään treenit lauantai-iltaan, tai kohta puolin jo ehdottelevat toisilleen konsertteihin menoa yhdessä. Sitten kun alkaa salailu ja sinun seurasta liukuminen pois niin jotain tyttöystävä-kuviota on menossa: selvitä siinä sitten onko se nainen miehellesi kaverityttö vai tyttökaveri. Salailu eli ei kerrota kaikkea avoimesti. Meen konserttiin, saa sinne tulla ketä tahansa, kun kysyt kenen kans menet, ehkä niin sinulle sanotaan.
Ei kukaan nainen harrastaisi mitään kahden kesken varatun miehen kanssa, ellei olisi itse kiinnostunut miehestä.
Ihanan mustavalkoista, ja osoittaa, että et ole koskaan oikeasti harrastanut mitään tavoitehakuisesti. Mä harrastan nytkin jousiammuntaa varatun miehen kanssa iha
Ja ollessanne kahden kesken mies kertoo parisuhdeongelmistaan ja hirveästä vaimostaan sinulle ja sinä heität vettä myllyyn ja kyselet "miksi ette sitten eroa?".
Sä ihan oikeasti kuulostat siltä kuin et olisi koskaan harrastanut mitään tavoitehakuisesti. Pystytkö kuvittelemaan, että ihmiset, jotka harrastaa jousiammuntaa, ei puhu radalla parisuhdeongelmistaan vaan ammuntatekniikasta?
Ihan vain tällaisena näkökulmana asiaan, kun ketjussa tunnutaan olevan aika yksimielisiä sen suhteen että olisi miehen vastuulla rauhoitella mustasukkaista kumppania lopettamalla harrastus, ennemmin kuin mustasukkaisen kumppanin itsensä vastuulla katsoa myös syvemmin mikä sen mustasukkaisuuden lopulta aiheuttaa. Rajoittaminen on toki houkutteleva pikaratkaisu mutta se ei korjaa ongelman ydintä eikä välttämättä paranna luottamusta. Avoin ja riittävä keskustelu saattaisi tuoda niin paljon turvaa, että rajoittamisen tarve pienenee tai menettää merkityksensä. Ja toisaalta jos aiheesta keskustelu ei onnistu, silloin ongelma on itse asiassa kommunikoinnissa tai yleisessä luottamuksessa eikä jonkun tietyn rajan ylittämisessä.
Joku vertasi yhdessä musisointia humalassa aamuyöllä kahden kesken jatkoille lähtemiseen ja joku väitti että ainut oikea tapa harrastaa laulua on lauluopettajan kanssa. Juuri nämä tällaiset ovat oiva esimerkki pelosta kumpuavasta mustavalkoisesta ajattelusta. Elämä on tosi vaikeaa, jos ei uskalla nähdä muita sävyjä ja jos ajattelee ihan kaiken seksin kautta. Toki on hyvä olla realisti ja tiedostaa, että seksuaalisuus on meitä tiettyyn pisteeseen asti ohjaava voima. Mutta esim. jonkun hyvännäköisenä pitäminen ei tarkoita vielä seksin haluamista. Tutkimusten mukaan syyt toteutuneelle pettämiselle ovat kuitenkin useammin siinä suhteen sisäisessä dynamiikassa kuten yhteydessä ja läheisyydessä ja liittyvät siis enemmän esim. pettäjän itsetuntoon, eikä työkavereiden ulkonäköön tai painoindeksiin. Valitettavasti ja onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jos niin kävisi, niin voisi käydä ihan missä vain, ei se yhteistä harrastusta vaatisi. Se tässä on pointti. En ole niin kiinni mielessäni, ettenkö kestäsi jos hän haluaisi aloittaa elämän jonkun muun kanssa. Jos hän ei rakasta enää minua, niin ei se väkisin kiinni pitämisellä muutu. Ja uskon niin, että väkisin pitämisellä houkutus on vain isompi. "
Lucky you. Sä luotat siihen, että toinen kyllä kertoo, jos on jotain teidän parisuhteen kannalta raskauttavaa kerrottavaa. Aww. <3
Niin luotan ja jos selviäsisi, ettei ihminen ollut luottamuksen arvoinen saa hän painua ulos suhteesta. Silloin hän on valinnut toisin kuin minut. Mikä tässä siis on ongelma. Luotan niin kauan kuin toisin todistetaan. Ja olen tullut petetyksi ja asiasta on valehdella. Uskon silti siihen, ettei mikään suhde parane kyttäämisellä. Joku on viella jos rajoittaa toista tä
Oikeastihan parisuhteissa ei ole mitään järkeä, kun vietit vie kuitenkin moneen suuntaan. Mieti sitä, kiusauksia olisi, mutta sinun olemassa olosi takia mies ei saa toteuttaa niitä vapaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juonipaljastus: he eivät kerro. Pitävät useampaa rakasta samaan aikaan maksimoidakseen omat ilonsa. 😇
Tämän kirjoittajan täytyisi hetki miettiä, miksi hän ei luota kenenkään ihmiseen. Se ei ole tervettä. Eikä selitykseksi riitä se, että tunnet ihmisiä. Et kaikkia, ja tuntemasi ihmiset voivat olla traumasi lähellä tuomia.
Vierailija kirjoitti:
Esimerkki toimii parhaiten. Ala sinä harrastaa tanssia jonkun hunksin kanssa. Sanot vaan että harkoissa menee sitten myöhään. Tulet kotiin hiukset sekaisin, kun harjoittelitte vähän kiihkeämpää rytmiä. Jos miestä vielä laulattaa, niin anna sitten laulaa. Sulla on todennäköisesti kuitenkin kivempaa.
Vielä parempi kun alat esim. jonkun latinomiehen kanssa harrastaa lattaritansseja. Sinne vaan tanssiklubille, niin löydät varmaan jonkun parin, jonka kanssa ruveta treenaamaan. Eiköhän mies aika nopeasti tajua lopettaa omat kahdenkeskiset musisointinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu ja eihän se pettäminenkään mitään haittaa, jos viime kädessä kuitenkin aina valitsee jäädä sen oman rakkaan lu
Kun emme petä? Mikä sinun oikea ongelma on? Kaksi vuotta olisi jo ollut aikaa. Miksi emme tee niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on torjunta päällä miehen aikeiden suhteen ja taidat nauttia tuosta pienestä henkisestä pettämisestä. Et varma
Mehän kaikki tiedetään, että kontrolli pettää jossain vaiheessa.
Olet jo astunut liikkuvaan junaan ja siitä on vaikea päästä enää pois. Annoit pikkusormen...
Panee ne. Eikä se vosu käytä mitään mikrofonia. Se tarraa kiinni miehei kullista, ja laulaa siihen.
Samalla miehesi rämpyttää sen karvakannelta. Mikä tässä nyt on epäselvää.
Kaikki johtuu siitä, että ap. on kyttä ja mustasukkainen. Sitäpaitsi, tämä artisti ottaa ihan nätisti kakkoseen.
Vierailija kirjoitti:
Auta armias jos aloittaja olisi mies joka kirjoittaa naisesta. Täällä olisi viestit täynnä kontrolloivaa mustasukkaista miestä jonka pitäisi opetella antamaan vaimolleen tilaa.
Mä en ymmärrä, miksei reaktio ole sama nyt. Jotenkin ällistyttävää, että oikeasti melkein puolet kirjoittajista tuntuu kuvittelevan, ettei ihmiset oikeasti tykkää mistään harrastuksista, ne on vain tekosyitä pettää.
Vierailija kirjoitti:
Jos kumppania täytyy rajoittaa, silloin on väärä suhde tai helkutin heikko itsetunto.
Puolison ihastukseen varhainen puuttuminen ei ole rajoittamista vaan omien rajojen asettamista ja parisuhteen pelastamista.
Minä ihastuin toiseen mieheen ja uskottelin itsellenikin, että kavereitahan tässä vaan ollaan. Mieheni puuttui sanomalla, että täytyy valita, joko hän tai tapaanko sitä toista vielä kavereina. Että jos tapaan, niin hän lähtee seuraavasta kerrasta, olisi varmasti lähtenytkin.
Kyllä se herätti ja havahdutti miettimään, että hetkinen, mitä mä oikein mietin ja että ei pidä leikkiä tulella. Oli hyvä kun puuttui, ennen kuin mitään peruuttamatonta tapahtui. Tuon tyyppistä suosittelen myös aloittajalle.
Vierailija kirjoitti:
Minun vaimoni harrastaa vaellusta ja käy myös toisinaan vaeltamassa miespuolisen työkaverinsa kanssa. Pitääkö olla huolissaan?
Ei tietenkään. Olet epäluuloinen psyko, jos epäilet jotain.
Juu ja eihän se pettäminenkään mitään haittaa, jos viime kädessä kuitenkin aina valitsee jäädä sen oman rakkaan luokse....