Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen harrastus kahdestaan toisen naisen kanssa

Vierailija
14.05.2025 |

Mieheni harrastaa musiikkia, soittamista ja nyt suunnittelee, että alkaisi treenaamaan kahdestaan työkaverinaisen kanssa, joka harrastaa laulua. Eli perustaisivat kahdestaan jonkinlaisen duon.

Olenko ihan hassu, kun minusta tuo ei tunnu kivalta idealta? Joku isompi harrastusporukka, jossa olisi naisia ja miehiä olisi kyllä ok, mutta en oikein pidä ajatuksesta, että harrastavat vain kahdestaan. Eikä vapaa-aikaa muutenkaan ole kaiken arjen pyörityksen keskellä liikaa, joten minusta tuo kahdenkeskinen harrastuksensa ei nyt ole se, mihin haluaisin perheemme aikaa käytettävän. 

Kommentit (1331)

Vierailija
201/1331 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko jo sanottu, mutta: jätä se sika.

Vierailija
202/1331 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen paljon ihmisiä, jotka harrastavat laulamista.

Jokainen näistä tekee sitä a. yksin b. laulun opettajan kanssa c. bändin / tai jonkun vastaavan ryhmän kanssa.

Mutta jos joku haluaa alkaa kahdestaan lauleskelmaan duettoja, työpaikan hoikan nuorettaren kanssa, niin sellaista en....ööh tai siis olen nähnyt, mutta se laulaminen on silloin ollut sivuseikka ja siinä on ikään kuin harrastettu ihan muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/1331 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisi ymmärtävän, että tuo ei yksinkertaisesti ole sopivaa. Joku voi väittää, että on oikeus ja kyllä onkin, mutta ei hän noin toimiessaan parisuhdettanne ja perhettänne arvosta. Tuosta ei seuraa kuin ongelmia tavalla tai toisella vaikka olisikin vilpitön ajatus

Luulisi ymmärtävän ettei toista voi kontrolloida. On se jännä miten miehen elämän rajoittaminen ja kontrollointi on naisista ihan ok. Sairasta!

Ei tietenkään voi. Mutta samat säännöt sitten molemmille. Juuri siksi miehet usein toimivat salaa, koska eivät ikimaailmassa hyväksyisi samoja oikeuksia vaimoille, joita itselleen haluavat. 

Vierailija
204/1331 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tän takia kielsin vaimolta saliharrastuksen kun kävi ilmi että sen PT on mies.

Ai että koko saliharrastus piti kieltää.. just. 🤣

Vierailija
205/1331 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ollessanne kahden kesken mies kertoo parisuhdeongelmistaan ja hirveästä vaimostaan sinulle ja sinä heität vettä myllyyn ja kyselet "miksi ette sitten eroa?".

Miksi? Mulla on oma perhe, mies ja lapset. Miksi ihmeessä mä haluaisin jonkun toisen? Mutta hurahdin tähän lajiin kun kävin kaverin kanssa kokeilemassa ja nyt haluan oppia lisää. Mieheni ei tähän lajiin innostunut.

Vierailija
206/1331 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos niin kävisi, niin voisi käydä ihan missä vain, ei se yhteistä harrastusta vaatisi. Se tässä on pointti. En ole niin kiinni mielessäni, ettenkö kestäsi jos hän haluaisi aloittaa elämän jonkun muun kanssa. Jos hän ei rakasta enää minua, niin ei se väkisin kiinni pitämisellä muutu. Ja uskon niin, että väkisin pitämisellä houkutus on vain isompi. "

Lucky you. Sä luotat siihen, että toinen kyllä kertoo, jos on jotain teidän parisuhteen kannalta raskauttavaa kerrottavaa. Aww. <3

Vierailija
207/1331 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä? Oletteko suurin piirtein kaikki sitä mieltä, että jos perustaa perheen, niin saman tien loppuu oikeus ja vapaus toteuttaa itseään muuten elämässä?

Kyseessä on luova musikaalinen tyyppi. Ei ole ollenkaan itsestäänselvyys, että aikuisella iällä löytää muita, edes joku muu, kenen kanssa tehdä musiikkia. Vaatii kumminkin sen, että musiikkilajit ja taitotasot suunnilleen natsaa.

Tuokin kokeilu voi hyvin kuolla mahdottomuuteensa heti alkuunsa. Eivät ole vissiin edes testanneet miten yhteispeli toimii. Jos nyt siis oletetaan, että kyse on ihan musiikillisesta mielenkiinnosta. 

Tottakai perheellisenä kuuluu huolehtia, että muu elämä toimii niin kuin kuuluu. Ajankäytöstä sovitaan puolison kanssa ja hoidetaan omat vastuut. Kai sitä kumminkin saa olla omaa elämää kodin ulkopuolellakin?

Luottamus on asia erikseen. Mustasukkaisuuden tunteet ovat tilanteessa täysin ymmärrettäviä, mutta pelkkien tunteiden takia

Meillä on sellainen katsomus aiheeseen että kumpikaan ei halua väen väkisin tilanteeseen josta saattaisi olla harmia suhteelle. Kun ei lähde kännissä vastakkaisen sukupuolen kanssa kahdestaan jatkoille ihan vain kuuntelemaan musaa, niin ei tarvitse miettiä että miltä se kenenkään silmissä vaikuttaa. Noin esimerkiksi.

Kumpikaan ei myöskään haali vast sukp. ystäviä, vaan ihan riittää ne olemassaolevat, joita on molempia s.puolia kyllä. Heidän kanssaan kun on jo pitkään oltu kavereita ja tunnetaan puolisonsa myös, ja vietetään porukallakin aikaa. Uusia miehiä/naisia tulee elämään sitten entisten ja uusien kavereiden/ sukulaisten uusista puolisoista. 

Vierailija
208/1331 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen määrittää parisuhteen rajat omalla kohdallaan. 

Jos minun kumppani haluaa harrastaa/viettää vapaa aikaa toisen naisen kanssa hän ei ole enää minun kumppani.

Ihminen joka rakastaa sinua kunnioittaa sinun rajojasi, eikä loukkaa niitä missään tilanteessa.

Tämä pitää paikkaansa tiettyyn pisteeseen asti. Täydellisessä maailmassa kaikki tällaiset skenaariot käytäisiin tietysti läpi jo ennen parisuhteen solmimista, eikä kenenkään mieli tai tunteet muuttuisi suhteen aikana. Kannattaa olla kuitenkin varovainen, sillä tuollaisella viimeisen lauseeseesi perustuvalla logiikalla voi olla helppo oikeuttaa itselleen joskus myös toisen kontrollointia ja sairaalloisen puolelle menevää rajoittamista ja epärealistisia vaatimuksia. Rakastava kumppani toki kunnioittaa toisen rajoja eikä tietenkään loukkaa koskaan tahallaan, mutta on olemassa myös tilanteita, joissa ne suhteen rajat on kumppanille vedetty omien pelkojen ja tunteiden hallinnan vaikeuden vuoksi toiselle niin epäinhimillisiksi ja vaativiksi, että tilanteesta tulee pitkällä tähtäimellä kestämätön.

Puhun tilanteesta jossa toinen alkaa olettaa, että olisi ikään kuin kumppanin vastuulla saada sinulle turvallinen ja hallittu olo aina ja koko ajan. Todellisuudessa iso osa siitä hallinnasta on omallaKIN vastuulla eikä aina ole realistista odottaa, ettei kumppani ikinä koskaan vahingossa tekisi mitään joka voi aiheuttaa epämukavia tunteita. Asiat eivät ole mustavalkoisia ja esim. jossakin yksittäisessä tilanteessa erilaiset tarpeet omaava kumppani ei ole automaattisesti epäkunnioittava tai epäsopiva. Toista voi rakastaa koko sydämestään, vaikka ei kykenisi taipumaan joka ikisessä asiassa ja hetkessä esim. sen epävarmuudesta kärsivän kumppanin ikävän tunteen mukaan. Se liika taipuminen voi myös alkaa syömään suhdetta sisältäpäin ja muuttua mielistelyksi. Rakkautta on joskus myös joustaa omista vaatimuksista, jos huomaa että nyt itse asiassa oma pelko alkaa rajoittaa esim. toisen vapautta ilmaista itseään tai elää vapaa-ajalla edes joskus myös omaa, perheen ulkopuolista elämää. 

Olen itse ollut henkisesti väkivaltaisessa suhteessa ja minua on manipuloitu paljon käyttämällä tuonkaltaista perustelua. Lopputulos siinä oli se, että minun piti pienentää itseäni pikkuhiljaa koko ajan lisää todistaakseeni toiselle uskollisuuteni ja sen että kyllä minä kunnioitan hänen rajojaan. Olivat ne hyvin tai huonosti perusteltuja tai kumpusivat sitten mistä tahansa. Ne rajat kun voivat toisaalta myös muuttua lennosta ja tiukentua pikkuhiljaa, jos kontrolloiva kumppani huomaa että hei tällä rajoihin vetoamalla toinenhan pysyy kiltisti talutusnuorassa eikä silloin tarvitse tehdä yhtä paljon työtä omien tunteiden kanssa tai esim. kommunikoida asiasta perusteellisemmin.

Jokaisella on siis toden totta täysi oikeus asettaa sellaiset rajat kuin haluaa, mutta siinä täytyy muistaa että rajasi koskee nimenomaan sinua itseäsi: jos tapahtuu asia x, niin minä lähden. Voit päättää tehdä noin oli se asia miten pieni tai suuri tahansa, mutta jos kumppani rikkoo tämän asettamasi rajan, se ei vielä automaattisesti tarkoita että kumppani halusi loukata tai että hän ei kunnioittanut sinua. Tilanteesta riippuen on myös olemassa mahdollisuus, että rajat kääntyy itseään vastaan. Esim. jos rajasi parisuhteen jatkumiselle on ettei kumppani koskaan saa katsoa naispuolisia kavereita päinkään, voit löytää kumppanin joka sitoutuu tähän sääntöön mutta se ei vielä automaattisesti tee tilanteesta tervettä.

Vierailija
209/1331 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auta armias jos aloittaja olisi mies joka kirjoittaa naisesta. Täällä olisi viestit täynnä kontrolloivaa mustasukkaista miestä jonka pitäisi opetella antamaan vaimolleen tilaa. 

Vierailija
210/1331 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän kaikkea pitäisi kieltää. Meno on kuin jossain eri uskontojen maissa. Avioon mennessä pitäisi vissiin asentaa paikannus- ja äänitys- laitteet miehille, eihän niitä muuten voi silmistään päättää. Ovat sellaisia viettien viemiä eläimiä kuitenkin.

Vierailija
211/1331 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ollessanne kahden kesken mies kertoo parisuhdeongelmistaan ja hirveästä vaimostaan sinulle ja sinä heität vettä myllyyn ja kyselet "miksi ette sitten eroa?".

Miksi? Mulla on oma perhe, mies ja lapset. Miksi ihmeessä mä haluaisin jonkun toisen? Mutta hurahdin tähän lajiin kun kävin kaverin kanssa kokeilemassa ja nyt haluan oppia lisää. Mieheni ei tähän lajiin innostunut.

Koska sä voit? Näin toimi myös minun miehen salainen naisystävä, vaikka omien sanojensa mukaan "sinkkuja riittää jonoksi asti". 😇

Vierailija
212/1331 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja. Meillä tilanne on "toisin päin". Minä naisena käyn työkaverin (miehen) soitto-opetuksessa ja Hui, aivan kahdestaan. Eikä me mitään olla touhuttu. Eikä touhuta. Mies on myös varattu. 

Mutta hertileijaa, tiedän myös sen, että hän pitää minua viehättävänä, mutta siltikään meillä ei ole mitään koskaan ollut. Pientä hauskaa flirttiä, eikä se maailmaa kaada. Minun mieheni on ihanampi ja tiedän miehen pitävän omaa naistaan ihanampana. Teistä kukaan ei voi sulkea omia tai toisen silmiä, eikä saada toista olemaan pettämättä, jos hän itse haluaa sen tehdä. Viehättäväksi voi myös tuntea muita ihmisiä, eikä siihenkään kenenkään maailma pitäisi kaatua, jos ihminen tietää omat ja toisen rajat ja kunnioittaa niitä. 

Vierailija
213/1331 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis eikö täällä tosiaankaan juuri kellään ole kavereita jotka ovat vastakkaista sukupuolta? Ja sitten ainoa asia mitä vastakkaisen sukupuolen kanssa voisi ajatella tekevänsä on seksi? No kaipa mun kaveripiiri on sitten vaan outo kun ei tuo teidän totuus päde.

On. Ne jotka ovat olleet kavereita jo vuosikymmeniä. Tosiaankaan ei kumpikaan ala kaveeraamaan uusien tuttavuuksien kanssa, elleivät ole samaa sukupuolta.

Vierailija
214/1331 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni Mies, suuri rakkauteni, ja haluaisi lähteä lauluharrastamaan jonkun naikkosen luo, ei tulisi kuuna kullan valkeana kuuloonkaan! Hajoaisin. 

Vierailija
215/1331 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen määrittää parisuhteen rajat omalla kohdallaan. 

Jos minun kumppani haluaa harrastaa/viettää vapaa aikaa toisen naisen kanssa hän ei ole enää minun kumppani.

Ihminen joka rakastaa sinua kunnioittaa sinun rajojasi, eikä loukkaa niitä missään tilanteessa.

Tämä pitää paikkaansa tiettyyn pisteeseen asti. Täydellisessä maailmassa kaikki tällaiset skenaariot käytäisiin tietysti läpi jo ennen parisuhteen solmimista, eikä kenenkään mieli tai tunteet muuttuisi suhteen aikana. Kannattaa olla kuitenkin varovainen, sillä tuollaisella viimeisen lauseeseesi perustuvalla logiikalla voi olla helppo oikeuttaa itselleen joskus myös toisen kontrollointia ja sairaalloisen puolelle menevää rajoittamista ja epärealistisia vaatimuksia. Rakastava kumppani toki kunnioittaa toisen rajoja eikä tietenkään loukkaa koskaan tahallaan, mutta on olemassa myös tilan

Niin ja minä olen ollut parisuhteessa, jossa miehellä oli salainen naisystävä, jonka kanssa mentiin vähintään harmaalle alueelle. Kaikki viestit poistettu. Noh, jotain olen silti saanut tietooni, esimerkiksi kuvia... Iltamyöhään kahvilla naisen luona. 

Minä olen vaan mustasukkainen, tuo on ihan normaalia!

Vierailija
216/1331 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkki toimii parhaiten. Ala sinä harrastaa tanssia jonkun hunksin kanssa. Sanot vaan että harkoissa menee sitten myöhään. Tulet kotiin hiukset sekaisin, kun harjoittelitte vähän kiihkeämpää rytmiä. Jos miestä vielä laulattaa, niin anna sitten laulaa. Sulla on todennäköisesti kuitenkin kivempaa.

Annan kymmenen pistettä tälle idealle :D

"Meillä olisi tänään taas tref....treenit Maken kanssa niin menee myöhään, tee jotain safkaa valmiiks sillä välin :)"

Vierailija
217/1331 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos niin kävisi, niin voisi käydä ihan missä vain, ei se yhteistä harrastusta vaatisi. Se tässä on pointti. En ole niin kiinni mielessäni, ettenkö kestäsi jos hän haluaisi aloittaa elämän jonkun muun kanssa. Jos hän ei rakasta enää minua, niin ei se väkisin kiinni pitämisellä muutu. Ja uskon niin, että väkisin pitämisellä houkutus on vain isompi. "

Lucky you. Sä luotat siihen, että toinen kyllä kertoo, jos on jotain teidän parisuhteen kannalta raskauttavaa kerrottavaa. Aww. <3

Juonipaljastus: he eivät kerro. Pitävät useampaa rakasta samaan aikaan maksimoidakseen omat ilonsa. 😇

Vierailija
218/1331 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa tutustuisit tähän naiseen?

Jospa miehesi haluaa muuttua rokkariksi, artistiksi ja muusikoksi. 

Vierailija
219/1331 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän kaikkea pitäisi kieltää. Meno on kuin jossain eri uskontojen maissa. Avioon mennessä pitäisi vissiin asentaa paikannus- ja äänitys- laitteet miehille, eihän niitä muuten voi silmistään päättää. Ovat sellaisia viettien viemiä eläimiä kuitenkin.

Jännä juttu on, että pettävät miehet ovat tarkkoja oman rakkaansa menoista ja ovat mustasukkaisia. Ei olis ensimmäinen pettäjä, joka yrittää narauttaa vaimonsa (turhaan) pettämisestä, koska pelkää tämän kykenevän samaan, kuin itse.

Vierailija
220/1331 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on jo vuosia harrastanut liikuntaa porukoissa, joissa on naisia ja miehiä ja tapailevat muutenkin. Joskus voi hyvin tavata jonkun naisen kahden kesken ja vaikka saunoa yhdessä. Myönnän, että joskus alkuun kummastutti. Omat kaverini ovat aina olleet naisia. Mutta pakko on ollut tajuta, että maailma muuttuu ja hyvä niin! Mieheni työkavereistakin suurin osa on naisia, pakkohan hänen on ollut oppia tulemaan juttuun naisten kanssa. Ei se kyttääminen parisuhteessa auta: pettämismahdollisuuksia on aina niitä kaipaavalle. Selvin keino välttää puolison lankeaminen on yksinkertaisesti olla oma kiinnostava ja itsevarma itsensä. En itse edes haluaisi tilanteeseen, jossa ainoa konsti estää pettäminen olisi vahtiminen; ennemmin haluaisin vain eroon sellaisesta p*skiaisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän